Zwolle!

Hai Ladies,
Binnenkort ga ik in Zwolle wonen. Nou ken ik daar nog niks en niemand… ik vroeg me af of iemand Leuke tips of weetjes heeft over de stad?
'x

Ik ben er volgens mij 3 x in mn leven geweest, dus zie dit maar als een up.

nooit geweest

ik was er vorig jaar shoppen met een vriendin, was wel heel gezellig! schattige straatjes maar ook gewoon leuke winkels! we gingen eten bij een heel leuke italiaanse broodjeszaak langs de markt. :grinning:

maar ben geen expert verder haha, maar volgens mij heeft die stad wel n leuke sfeer, sowieso het centrum!

Het vliegende paard (studenten café). Echt een aanrader!

Ik kom er bijna elke maand wel, shoppen haha!
De winkels zijn er niet heel geweldig, maar er zit wel een leuke H&M en een geweldige sieradenwinkel ergens in een zijstraatje! In dat zijstraatje zit ook de Belezza, ook een supergezellige & leuke winkel!

Mooie stad is het =] Ik ben er twee keer geweest, het is in het begin een beetje een doolhof natuurlijk, maar dat zijn alle steden.
Eigenlijk weet ik er heel weinig over xD Ik was er met bevrijdingspop, ervoor langs het water gezeten, heel gezellig! Ik vind de mensen wel aardig (vergeleken met Noord-Hollanders), het station is wel een warboel. Je moet een kaartje aan het begin vh station kopen, anders mag je vanaf een perron weer helemaal teruglopen (en mis je je trein).
Dat zijn mijn ervaringen met Zwolle…

Er is een kraampje met fucking lekkere bapao :bowing_man:
Die haalde ik altijd in de pauze of als ik klaar was met school.

Ik heb er heel lang gewoond en je moet echt een x wat gaan eten bij de fito’s die hebben echt te lekkere broodjes!!!

TnQ voor de tips! :grinning:

er wordt een nieuw ziekenhuis gebouwd & dat zou dit jaar? of volgend jaar klaar zijn! de winkeltjes zijn wel okay! is super gezellig daar. + de bodyshop, + Yves Rocher + V&D zitten daar allemaal dus das echt chill :slightly_smiling_face:. veel plezier!

Het is iig wel een leuke stad ^^ dus up :slightly_smiling_face:

Ik vind Zwolle een leuke stad, kom er best vaak.
Maar alle steden hebben zo hun plus en min punten. Het ligt er ook aan in welke buurt je gaat wonen trouwens…

Hee ik ga daar vandaag naartoe xD

Mijn zwager woont in Zwolle! Hij heeft het er erg naar zijn zin =)

ik ga er ook deze zomer heen verhuizen
ik heb er al een jaar gestudeerd en het is echt de leukste stad van nederland! vind ik dan.
waar ga je wonen? assendorp? dat is namelijk het leukst.
verder heb je park de weezenlanden waar het echt leuk is in de zomer. Gewoon een beetje wandelen en achterin is een kinderboerderijtje wat echt heel tof is om soms heen te gaan x]
je hebt het mooiste terras van Nederland. 't beugeltje. ligt aan het water en is in de oude stadsmuur gebouwd.
De vierjaargetijden heeft lekker eten als je uit eten wilt.
in de binnenstad heb je vaak op zaterdag markt en op het kerkplein zijn wel eens bandjes en dat soort dingen
verder is de leukste kroeg: de singel!

Ik woon op kamers midden in het centrum van Zwolle! Super leuk voor studenten hier :grinning:
Café’s op dinsdag: De joffer, woensdag: De docter, en voor de rest is vliegend paard erg leuk! En hebben ze cocktails (A) haha

Naja ik vind het een prettige stad om in te wonen :slightly_smiling_face: Zit zelf recht achter de winkelpromenade.

als iemand nog een kamer voor me weet (A)

De snelste manier om aan een kamer hier te komen is via een huurbemiddelingsbureau, en betaal je dus ook huurbemiddeling, die is gelijk aan bedrag van de maandhuur, Dus stel je vind en kamer van300 per maand. Dan betaal je de eerste keer: 300 huur + 300 borg + 300 huurbemiddeling

Ik zit zelf bij maxxvastgoed, alleen die raad ik niet aan, die zijn zo sloom als je keer wat nodig bent ( wasbak van de muur, kamer vol water, week later wordt er wat aan gedaan, plafon laat los! drie maand lang elke dag zitten bellen met hun, toen kwam er pas iemand, 3 weken gewacht toen gasfornuis kapot was… ) Dan kun je beste denk ik via “Dan vastgoed” denk ik…
het is wat duurder, maar wel sneller! Ik had mijn kamer binnen 4 dagen, en na 3 weken kon ik er in!

Ja ik weet het.
ik zat bij dan ja. eerst. toen ik vorig jaar een kamer zocht maar dat ging niet door wegens omstandigheden.