Zweten

Als ik nieuwe T-shirts koop ruiken ze gewoon fris. Na meerdere keren dragen gaat er een soort zweet geur in mijn T-shirts zitten. Dit duurt denk ik twee maanden. Het gebeurd natuurlijk sneller als ik het vaker draag. Ik gooi mijn T-shirts wel gewoon elke dag in de was en ik zweet niet overmatig. Maar als ik dan bepaalde T-shirts draag gaan ze supersnel stinken, al zweet ik maar een beetje. Ik gebruik wel gewoon deo en douche elke dag. Soms is het zo erg dat de T-shirts al een beetje stinken als ze net uit de was komen. De geur gaat in de T-shirts zitten.

Ben ik de enige die hier last van heeft en wat doen jullie er aan?
Aaah wat gênant, haha.

Ik heb er zelf ook last van. dus Up’je!

Gelukkig ben ik niet de enige!

Gebruik Odorex (deodorant), en een andere wasmiddel!

Ik heb het ook, ik heb kennelijk gewoon een sterke lichaamsgeur.
Voor ik shirts in de was doe, spray ik er wat azijn(die doorzichtige, die voor salades enzo gebruikt) en dan ruik je er niks van.
Sinds kort laat ik ze ook weken in soda, dat helpt ook. Dat kan je ook gewoon kopen bij de supermarkt.

Ik heb op deze manier al veel shirts kunnen redden: vroeger moest ik ze na een tijd weggooien :confused:

Ik heb daar geen last van maar robijn enzo hebben sprays om je kleding op te frissen. Misschien werkt dat?

O ja, dat met azijn heb ik ook wel eens gedaan, maar ze dan in een emmer laten weken met azijn. Dat werkte wel voor een tijdje. Dan zal ik maar gewoon een spuitflacon ergens halen en vullen met azijn, en dan voor ik het in de was gooi inspuiten. Dankje, ik zal het weer testen!

Overigens helpt parfum spuiten over de okselplekken op het T-shirt ook wel, vind het alleen zo zonde van mijn parfum.

En dan direct op de plek waar je oksel zit spuiten, zo deed ik het altijd. En dat ze helemaal doorweekt zijn door het azijn.

Ik smeer mijn oksels altijd in met aluin, dat kost 2 euro bij de Kruidvat, je zweet dan wel normaal maar het ruikt niet.

Kon 'm gisteren niet vinden toevallig en nu stink ik alweer, weet ik weer hoe goed 't werkt!

2 euro? Hmm daarvoor wil ik het wel proberen.
Ik had ooit eens zo’n spray met ook van die aluin kristallen volgens mij en dat hielp bij mij voor geen meter.
Het schijnt dat iets anders ook goed helpt tegen de geur, maar dat kost 20 euro, ik weet niet meer hoe het heet.

Is aluin een deo merk? Dan ga ik zeker even kijken. :slightly_smiling_face:

Hang je de was wel direct op (of droogtrommel)? Natte was gaat namelijk ook stinken

je kan bij kruidvat ook van die pads halen

IDD die aluin-spray heb ik ook, dat werkt inderdaad niet zo goed als die blokjes, helaaaas!

Je kan dus kiezen.
Je kan gaan voor een blokje aluin, dat ligt bij de mannenscheer-spullen en kost dus 2 euro (merk v/d Kruidvat)
Of, je kan de vrouwelijke variant nemen in een houdertje, die heb ik nu want ik ben lomp en die blokjes vallen steeds, maar die is 5 euro. Je doet er wel heel lang mee!

En het is geen merk. Aluin is een soort kristal, ofzo…

Veel Nivea Dry Comfort opspuiten, dat werkt bij mij ook (:

goed opletten met wat voor stof je shirts gemaakt zijn.
katoen is goed, maar polyester gaat ervoor zorgen dat je sneller gaat zweten. ik let nu op wat voor stof het is en dat maakt echt verschil. en misschien deo van dove. werkt goed!

Ik gebruik een roller van Deoleen, die helpt bij mij heel goed tegen zweten!

helemaal mee eens! is wat duurder dan een normale spuitdeo maar werkt echt goed (ook tegen geurtjes)!

Goede deodorant of antitranspirant, en voor de geur (en voor eventuele vlekken) in een emmer met azijn doen en daarna uitwassen. Werkt altijd!

Bij mij helpt alleen rexona deodorant, als ik een andere gebruik zweet ik echt! Probeer eens een andere deo!