Zweten van koffie?

Hey,
Wanneer ik koffie drink, begin ik over een kwartier als een gek te zweten. Het is gewoon niet normaal. Hetzelfde effect heb ik bij thee, dus ik dacht: komt het misschien door de caffeïne?
Een jaar of 5 terug, dronk ik elke dag minstens wel één blik energy drank en ik had toen nooit zo’n probleem daarmee. Ik dronk nog geen koffie maar met thee gebeurde het ook niet. Ik was 2 jaar lang gestopt met energy, dus geen caffeïne meer. En nu dit probleem dus wanneer ik caffeïne consumeer. It sucks, want ik hou echt heel veel van koffie maar ik kan het gewoon niet drinken :frowning_face:
Waar komt dit door? Komt het misschien iemand bekend voor ofzo? Is dit een allergie/ gevoeligheid ofzo, denken jullie? Ik weet niet echt wat ik er mee moet.

Dat heb ik ook bij koffie. En ik krijg ook andere bijwerkingen: hele nacht klaarwakker blijven, heel lacherig en hyper worden, trillende handen en nog meer dingen. Daarom drink ik geen koffie meer (uitzondering wanneer ik een nacht wil doorleren).

Bij thee zweet ik ook. Maar thee drink ik nog wel. Als ik bijv een vest aan heb met daaronder een t shirt en ik ga thee drinken, dan doe ik mijn vest uit. En zo zweet ik minder. Maarjah eigenlijk zou ik ook geen thee meer moeten drinken maar dat vind ik lastig.

Overigens denk ik bij thee dat het zweten niet per se door de cafeine komt. Als ik groene thee (zonder cafeine) drink dan zweet ik alsnog :’)

Maar bij cafeine zweet ik zeg maar nog veel meer.

Ik heb geen energydrank ooit gedronken dus ik denk eigenlijk dat het niet daaraan ligt.

ik heb het ook eens een keertje gehad, na koffie drinken voelde ik me even niet goed (zweten, duizelig,…)

maargoed, dat kan ook een effect gecombineerd zijn met iets anders??

Beetje rare vraag, maar heb je hier ook last van als je iced coffee drinkt?

Jep. De warme / hitte van het drankje maakt niets uit. Zelfde effect

Eigenlijk zit er in groene thee ook cafeine, er zit theïne in. (Heb het net even weer opgezocht) Ik denk dat het echt aan de cafeïne kan liggen… Maar iig bedankt voor je reactie!

Klopt maar in groene thee zit veel minder cafeine dan in zwarte thee.

Daarom kan het mischien zo zijn dat je bij groene thee niet gaat zweten. Ik zweet dan alsnog maar misschien is het bij jouw minder?

Ik heb al een tijdje geen groene thee gedronken, ik ga het weer eens proberen. Maar denk je dat dit bij jou komt door een cafeine gevoeligheid / allergie? Want onze klachten lijken op elkaar. Ik vind het heel raar dat ik hier vroeger nooit last van had, terwijl ik heel veel cafeine consumeerde via energy drank. Ik zit nu te denken van, komt het misschien doordat ik 2 jaar lang geen cafeine binnen heb gekregen? Misschien heeft mijn lichaam er een soort van ‘gevoeligheid’ voor opgebouwd ofzo. Ik las ergens dat je lichaam dat kan, weet alleen niet of het bij cafeine ook zo is. Miss moet ik even langs de huisarts. Thanks voor de hulp! :blush:

Ik weet t niet ik denk ook een soort van gevoeligheid. Je lichaam heeft 2 jaar geen cafeine gehad en nu opeens wel. Maar ik heb weinig verstand van het lichaam enzo dus ik weet niet of het echt zo is haha. Maar ik consumeerde mijn hele leven geen cafeine (of heeeeeeeeel weinig) ik dronk niks behalve water. En paar jaar geleden begon ik pas met thee drinken en later koffie en vanaf het begin heb ik er al last van. Ik dacht dat het weg zou gaan als ik eraan gewend was maar nee ik raak er niet aan gewend. Dus koffie drink ik niet meer. Thee zou ik ook eigenlijk mee moeten stoppen maarja

Maar als je het heel vervelend vindt zou je idd bij de huisarts langs kunnen gaan :slightly_smiling_face: al denk ik niet dat er echt een oplossing voor is.

Daar zeg je me wat. Ik heb ook tijdens die twee jaar niks anders behalve water gedronken, dus ik denk dat mijn lichaam echt een detox ofzo heeft uitgevoerd en een gevoeligheid ervoor heeft opgebouwd. Dat zal het wel zijn, omdat ik dit vroeger nooit had.
Ik zit er wel erg mee ja, omdat ik niet in de ochtend, of ergens gewoon lekker met vriendinnen een kopje koffie kan drinken. Ik loop dan de hele dag rond met zo’n sterke zweetgeur, en dat is echt niet leuk. Terwijl ik van koffie hou :frowning_face:

Heb je er ook last van als je cafeïnevrije koffie drinkt? Anders kun je dat eens proberen :blush:

Ik heb dat ook al geprobeerd, ging er niet van zweten, maar daar werd ik zo onwijs slaperig van. Ik weet niet wat het was maar elke keer als ik cafeinevrije koffie drink, (die van nescafe had ik geprobeerd) loop ik de volgende 2 dagen heel slaperig rond. Ik kon mijn ogen niet openhouden tijdens de les.
Beiden hebben geen leuk effect bij mij. :sleepy: