Zweten tijdens uitgaan

Hoihoi.

Ik zweet tijdens het uitgaan extreem.
Ik moet voordurend het zweet van mijn voorhoofd afhalen. En een gekleurd shirtje aandoen is ook al onmogelijk, omdat ik binnen de korste keren overal nat ben.

Ik voel me dus helemaal niet prettig tijdens het uitgaan. Terwijl ik het vaak wel heel veel plezier heb, maak ik mij altijd zorgen of ik niet te veel zweet, en of het anderen niet te veel opvalt. Vorige week zei een vriendin nog tegen mij: Zullen we even naar de wc gaan? Je zweet heel erg! Dan voel ik me niet echt prettig na zo’n opmerking.

Heeft iemand tips, tegen minder zweten?

Odorex mag ik trouwens niet gebruiken. Mijn moeder is al naar winkel geweest, en de verkoopster zei dat Oderex eigenlijk te zwaar was voor een 15-jarig meisje. Verder heb ik een anti-transpirant van Therme gebruikt, en gebruik ik nu een anti-transpirant van Sanex (Dermo protector) die tot nu toe, niet echt verbluffend resultaat geeft.

Alvast bedankt!
xx.

Als jij je echt zo onprettig voelt, zou ik toch Odorex overwegen!
En dan heel weinig gebruiken. Alleen als het écht nodig is.

euhm ik gebruik altijd al odorex…en het werkt wel heel goed…ik wissel af soms maar odorex werkt wel t best…ik ben 17

Oke. Ik zal het nog even met mijn moeder overleggen.
Weetje trouwens wat het beste werkt? De echte deo, of een soort depspul?

En ga je door gebruik van Odorex, niet op andere plekken extra zweten?

Ik ken mensen van 13 die Odorex gebruiken…

Hoezo te zwaar voor een 15 jarig meisje?
Blijkbaar heb je het nodig, wat maakt die 15 jaar dan uit.
Oh en ik zweette rond die leeftijd ook veel meer dan nu, komt door de puberteit dus hopelijk wordt het bij jou ook minder.

@ Huppeltrut: inderdaad.

Denk wel, waar je odorex ook smeert… Het komt ergens anders terug. Helloow zweetvoeten, bv.

Ik heb gehoord dat de depper goed is :wink:

Oke, dus als ik met Odorex begin te smeren/spuiten krijg ik het dus sowieso terug.

Zijn er ook nog wondermiddelen?

Mijn broer heeft ook Odorex omdat ie veel zweet. Het werkt heel goed volgens hem!
En het is niet als deo.

Zweten zou je altijd, net zoals iedereen.
Het helpt het te minderen maar niet totaal te voorkomen.
Gewoon proberen te gebruiken wanneer je het nodig hebt.

Misschien wel een hele domme vraag. Vergeef het me, haha.
Kun je de depper ook bijvoorbeeld op je voorhoofd gebruiken?

Ik denk het wel…

Mijn buurmeisje heeft het trouwens niet, dat ze ergens anders meer gaat zweten.

ik zou juist geen odorex gebruiken met het uitgaan, want met uitgaan zweet iedereen heel veel. en met odorex zweet je niet onder je oksels, maar het vocht moet er toch uit dus dan blijf je zweten op andere plekken. ik zou een staartje doen ofzo en vaak naar de wc om water in je gezicht te doen/handen wassen/ even naar buiten

Gebruik odorex al vanaf mijn 12e. Dan ga je zoveel zekerder door het leven.

En dat heb ik echt nodig.
Ik zweet trouwens ook erg op school. En ik wil gewoon mijn leuke blousjes/shirtjes aandoen. En ik wil gewoon mij goed voelen.

Ik denk dat ik het toch maar ga proberen.

Zweten is toch menselijk?
We zouden zweten eigenlijk niet als iets ‘vies’ moeten ervaren, want zweet is hartstikke goed. Als je zweet, betekent dat dat je dat ook daadwerkelijk nodig hebt omdat je lichaam te warm is. Het is niet goed om dan je porien dicht te kalken zodat er geen zweet meer uitkomt.

Ik heb gehoord dat Odorex nare gevolgen kan hebben op je natuurlijke zweetgedrag (gewone deo’s gaan het niet meer doen, mogelijk kankerverwekkend etc.). Nah, ik heb het ook gebruikt, ik heb in mijn vroege tienertijd sowieso veel gezweet en dat was heel irritant. Ik gebruik SyNeo 5, dat beschermd me zowat de hele week. Ik zweet intussen allang niet heel erg meer, zelfs niet in de hitte. Soms als ik me echt onzeker voel spuit ik het wel op en het helpt echt! Tijdens uitgaan mss niet, dan kan je denk ik haast niet voorkomen dat je helemaal droog blijft (tenzij ze normale airco hebben).

Ik zou ook gewoon dat potje van odorex halen, werkt bij mij iig echt super. Niet dat ik het echt ernstig nodig heb maar bijvoorbeeld als je uitgaat en je danst heel veel enzo dan ga je op een gegeven moment echt zweten en dan is het toch fijn als je oksels droog blijven. :’)