Zweten en foundation.

Hoi meiden,

het was vandaag 10 graden, ik zat binnen (met de verwarming uit) maar heb enorm gezweet. Ben ook niet ziek, of zo, en zit ook niet net in de puberteit oid. Ik denk dat het bij mij hoort OF door mijn make-up komt, kan dit kloppen? Ik gebruik dekkende foundation op mijn gezicht, kun je het hierdoor warmer krijgen en uiteindelijk gaan zweten?

Ik gebruik ook vloeibare foundation, poeder werkt namelijk echt niet bij mij. Is er een manier om de foundation ongeacht het gezweet langer te laten zitten? En is er iets waardoor je minder snel kunt zweten, tips?

Wat ik mij overigens ook afvroeg, als je bijv. het haar van je lichaam scheert, bijv. okselhaar en beenhaar, zweet je dan minder of is dit gewoon een fabel?

Hm van make-up weet ik niet, maar wel als je je ongemakkelijk voelt of nerveus bent ofzoiets dat je dan sneller gaat zweten. Of t zit in je ja, maar je bent niet de enige dan! Ik zit ook vaak met dit probleem.

Een primer dragen, blotting papers gebruiken. Van dat zweten weet ik niet hoe het komt.

Misschien gebruik je te veel foundation? Poeder je het wel af? Misschien moet je een primer gebruiken.

Dit. Er zijn genoeg manieren om je make-up beter te laten zitten, zoals primers en afpoederen. Voor meer tips kun je denk ik beter terecht in het make-up topic.

Iedereen zweet weleens, ook zomaar uit het niets. Heb je het vaker dan kan het liggen aan je hormonen. Je kan daar niet zoveel aan doen, gaat gewoon weer over op een gegeven moment (weet niet hoe oud je bent?). Er zijn veel anti-transpiranten die helpen. Oh, en over dat haar: dat is fabeltje. Je merkt het waarschijnlijk alleen sneller als je oksels glad zijn dan als ze behaard zijn.

Ik poeder het niet af bij vloeibare foundation, want ik weet niet waarom dat zou moeten/wat voor effect het zou moeten geven.

Ik denk dat je huid dan niet goed kan ademen en dat er daarom zweetdruppels komen? Ik zeg ook maar wat hoor :wink:

voelde je je op dat moment een beetje draaierig, licht in je hoofd, misselijk etc?
ik heb weleens dat ik gewoon zit, ineens licht in mn hoofd word en het zweet me dan ineens uitbreekt. gaat dan even later weer weg maar is heel irritant.

Dan glimt je huid niet zo als je het af poedert.

+ het zorgt ervoor dat je foundation minder gaat glijden.

Ik poeder het ook nooit af, het maakt niet uit hoe weinig of veel poeder ik gebruik als ik het afpoeder ben ik net een barbie.

up

Misschien eens een andere poeder gebruiken? Ik heb bij bepaalde merken (vaak met heel veel talk erin) ook gehad dat ik echt zo’n barbiehoofd kreeg, maar bij mijn huidige poeder heb ik dat niet. Je kan ook nadien een setting spray gebruiken, dat haalt ook wat het poederige effect weg.

Vanochtend de primer van Catrice gebruikt, echt verschrikkelijk, je zag de foundation heel erg in vergelijking met zonder… Schaamde mij dood, meteen weer weggehaald ook. Ik geloof wel, wat mijn doel ermee ook was, dat de makeup ermee iets langer blijf zitten, maar bij mij ziet het er zo erg uit. Ligt het alleen aan deze primer of?

up

Het ligt waarschijnlijk aan de poeder. Mijn vorige poeder was ook te donker. Ik heb nu compacte mineralenpoeder van de HEMA. Heel fijn.

De primer van HEMA gebruik ik altijd en werkt heel goed!

Primer van l’oreal is heel goed! Ik gebruik ook nog transparante poeder van Gosh erbij en je hebt er geen last meer van.

Gebruik jij die hema poeder dus over je foundation, of alleen? Dekt de poeder goed als je hem alleen draagt? Want ik was van plan om die te kopen namelijk!

Thanks!