Zweten bij gym

Hee,

Ik heb een probleempje met gym. Ik word best snel rood, en ga zweten. Dat rood zijn is niet eens het ergste probleem alleen dat zweten. Ik krijg namelijk een heel bezweet hoofd, maar daardoor heb ik als ik mijn haar daarna uit een staart doe, helemaal van dat natte bezwete haar :flushed:
Heeft iemand daar iets van een trucje voor? Hoe je zo snel mogelijk dat wegkrijgt, of hoe je het voorkomt? Ik heb gym altijd het eerste uur dus daarna zit ik me nog 2 lessen te schamen voordat het weggaat. Ik ben dan meestal de enige die er zo bezweet uitziet en derest niet dus daarom vind ik het nog vervelender!
Ik heb morgenvroeg weer gym dus het liefst zo snel mogelijk tips!

Ik vind tijdens sporten haren in een vlecht het meest prettig.
Misschien kun je dat eens proberen?

Na het gymmen droogshampoo in je haar spuiten? Heb verder ook geen idee

Handdoekje meenemen? Of gezichtsreiniger voor je gezicht, want van dat zweten (als je het gewoon laat zitten) kan je de kans vergroten op pukkels enzo.

En voor je haar, achja ik zou zeggen droogshampoo maar misschien dat dat iets te drastisch is? Hier bij ons vond niemand het erg om na gym met vettige haren rond te lopen (wij hadden dan maar 1 uur les daarna).

Ik zat ook al aan droogshampoo te denken. Dat zuigt namelijk echt het vet op uit je haar, dus dat werkt wel goed.
En een reinigingsdoekje is inderdaad ook een goed idee, behalve als je foundation draagt. In dat geval kun je beter je gezicht even bij poederen, zodat het er minder glimmend uitziet.
Je kunt ook anti shine paper kopen, helpt tegen een glimmend gezicht.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMF5ASGi_lGGOeRgFyjYjzgLAtMXZsxqlOx8L25lCYzR1mwQ9NbA

En ik zou je haar vast doen, dan valt het ook minder op dat het bezweet is.
Of na gym een flesje water drinken, dat helpt je lichaam af te koelen en dan gaat de roodheid misschien ook wat eerder weg. Je voelt je dan in ieder geval wel een stuk beter, waardoor je je misschien ook minder gaat schamen.

Dankjewel voor de tips! Ik ga er zeker een paar gebruiken!

Je kan ook een elastieke haarband gebruiken om alle haren uit je gezicht te houden, helpt bij mij in ieder geval wel een beetje :slightly_smiling_face:

Hebben jullie op school van die droogblazers in de wc’s? Voordat je je staartje eruit haalt, ff je hoofd daaronder houden zodat je haar een beetje opdroogt.