Zwerven door de tijd

Ik slenter door het steegje. Nieuwsgierig kijk ik om me heen. Waar ben ik nu weer beland. Bij een uithangbordje met ‘cafe’ ga ik naar binnen. ‘Meneer, kunt u mij misschien vertellen welke datum het vandaag is?’ vraag ik aan de barman. Hij kijkt me vreemd aan. ‘Het is vandaag 17 april 1983. Maar dit is geen plek voor meisjes zoals jij,’ antwoordt hij. Ik knik. 1983. Zou ik hier vinden wat ik zoek? Ik hoop het. Ik ben het onderhand zat zo rond te dwalen. Ik ga het café weer uit. Vanuit het steegje kom ik uit op een grote straat. Amsterdam! Ik zucht opgelucht. Een bekende stad. Alhoewel, wie weet wat er allemaal nog veranderd is. Ik zucht. Ik moet gaan zoeken naar iets waarvan ik niet eens precies weet wat het is. Al maanden - als het geen jaren zijn - zwerf ik door de tijd. Als ik ga slapen, weet ik nooit zeker of ik op dezelfde plek en in hetzelfde jaar wakker wordt. Als ik in 1900 een gebouw in loop, kan het zijn dat als ik eruit loop, het honderd jaar later is. De onzekerheid is overal. De hoop is ook overal. Zal ik vinden wat ik zoek? Wat zoek ik eigenlijk?

PS: vervolg???

ik ben wel nieuwsgierig, als je nog verder gaat schrijven

Ga je ook nog verder met je andere verhalen? :flushed: :bowing_man: