Zwerfhonden vermoord / levend verbrand

Ik zag dit gisteren op internet, echt vreselijk. Zwerfhonden & katten worden op allerlei vreselijke manieren om het leven gebracht, ter voorbereiding op een voetbal-event volgend jaar. :confused: Sommige worden LEVEND verbrand.

[i]Several [b]mass killings of animals[/b] have been conducted in preparation for the European soccer championship in 2012. Thousands of dogs are[b] cruelly poisoned or shot[/b] in the street.

Stray dogs and cats are killed using an illegal poison called ditiline. The strays are shot with the poison and their respiratory muscles are paralyzed. In other words, their lungs freeze, collapse and fail to function. Others are locked up in so-called “killing stations”, where most of the animals die of starvation or lack of water. Some even start cannibalizing each other.

The city Lysychansk (eastern Ukraine) is even shooting and burning animals alive as part of the football preparations for Eurofoot 2012.[/i]

Hier het hele artikel: http://www.piaberrend.org…ld-a-clean-country-at-eu/

En een petitie is er ook: http://www.thepetitionsit…op-burning-animals-alive/

Waar is dat uberhaubt :'D? En ik kan niet tegen zulke dingen.

Ukraine is ook een minder ontwikkeld land he. Dit soort dingen gebeurden daar al tijden. Niet alleen voor het EK, maar daarvoor gebeurde het al.
En ja het is erg, maar het is niet een land zoals Nederland waar goede opvang is voor zwerfdieren.

Dit is vreselijk! Wie doet er zoiets?

Oekraïne!

:frowning_face:
Ik weet wel dat dit soort dingen gebeuren, maar toch blijft het moeilijk om zoiets te lezen/zien.

^Inderdaad. Vreselijk!!!

Ik vind het ook zielig maar ik kom uit Bosnië en daar zijn ook veel zwerf honden in eens Stad waar mijn oom woont. Daar mogen ze niet vermoord worden maar het is zo ook niet leefbaar de honden zijn gevaarlijk, en het is absoluut niet hygiënisch. En asielen zouden eventueel oplossingen zijn maar er kunnen er nooit genoeg komen. En daarbij moeten we er ook aan denken dat we dat in NL ook met zijnen en soms ook herten doen.

In Turkije doden ze ook massa’s zwerfkatten en zwerfhonden, omdat de straten dan “proper” zijn voor de toeristen. Het is natuurlijk beter om die katten en honden te steriliseren, maar die regering ziet dat natuurlijk niet in.

Er zijn zoveel landen waar zulke dingen gebeuren…Ik denk niet dat je daar veel tegen kan doen, zeker niet vanuit hier. Niet dat het niet heel erg is trouwens.

Er zijn zoveel landen waar zulke dingen gebeuren…Ik denk niet dat je daar veel tegen kan doen, zeker niet vanuit hier. Niet dat het niet heel erg is trouwens.

Pfff heel erg. Snap niet dat mensen dat doen, zo ziek.

Zo zielig! :frowning_face:

In Oekraïne is dit niet heel raar, zoals hier in Nederland. Daar hebben ze zooooveeeeel straatkatten en -honden. Net als in Griekenland. En ook al teken je die petitie en haal je meer dan genoeg handtekeningen, dat verandert echt niks hoor. Hoe erg het ook is, het is eigenlijk zinloos om die petitie te tekenen.

Dat is idd eigenlijk de enige oplossing die juist is. Maar hij is zo moeilijk om te realiseren omdat ze het daar gewoon echt niet in zien.

Ik wou de petitie tekenen, maar het lukt niet?

hier moet ik echt om huilen.
ik hoor heel vaak dat ik té veel meeleef met dieren, maar hoe kun je dit nou doen? dit is toch vreselijk… die weerloze beestjes. gadver.
echt ik zit serieus met de tranen in mn ogen.

ik geloof best dat er in sommige steden te veel zwerfhonden zijn en dat dat niet hygiënisch is, maar HOE kunnen mensen dit nou doen? ik kan er écht niet bij… die arme diertjes :frowning_face:

^Dit. En nu er iets speciaals is komt het in het nieuws.

Ik hoop wel dat er iets aan wordt gedaan.

Tuurlijk moeten ze het probleem oplossen door ze te doden, maar dat kan ook op een “aardigere” manier. Niet dat de zwerfhonden eerst uren moeten leiden.