zwemmen met tampon

hoi ik ben een meisje en gebruik sins pas tampons
maar ik ga op vakantie en word dan ongesteld (had verkeerd gerekent)
en nu ga je daar dus zwemmen maar ik weet niet hoelang je met een tampon kunt doen.
de meeste zegge 2 uur ofzo maar ik zwem heel de middag dan zonder dat ik het water uit kom… ook zullen er bij het zwembad geen wc’s aangwzig zijn
maar mijn moeder gaat ook mee maar dan is de dag planning zo:

10 uur zwemmen
11 uur snoepje
12 uur eten op handoek
13 zwemmen
14,15,16, zwemmen enzo voort

maar soms kom ik het water dus uit om te rusten en wat te eten
ik ben bang dat ik dan doorlek kan dat of kan dat niet?

Als je bij een zwembad gaat zwemmen zullen ze daar wel wc’s hebben lijkt me, en je kunt wel langer dan 2 uur met een tampon doen. Het ligt eraan hoe hevig je ongesteldheid is, want als de tampon vol is, dan absorbeert hij niet meer, en moet je dus een nieuwe in doen. Dat kan ik niet voor je bepalen wanneer dat is :slightly_smiling_face:

De hele dag op één tampon is misschien riskant, maar het voordeel van zwemmen is… net als in bad- er komt bijna niks uit en het water wast alles weg. Mijn tip is, gebruik als je het lang in wilt houden een maat grotere tampons dan je normaal gebruikt, dan houd je het veel langer uit. Maar je kan echt niet de hele dag op één tampon doen want dan is er best wel een kansje dat je een infectie krijgt van onder en het is gewoon een vies idee toch? xD

Tuurlijk hebben ze bij het zwembad wel wc’s. Anders zou iedereen in het zwembad plassen :’)

oke bedankt

zijn er ook nog andere oplossingen dan tampons?

nee in hongarije op die camping nite dan is er alleen wc in je huisje of camping wc en die zijn altijd zowiezo 35 min lopen

Je kunt tussendoor steeds even je tampon verschonen, maar over het algemeen kan deze 4 uur blijven zitten, ook als je zwemt (;

Dan zit er niets anders op dan toch maar op tijd het zwembad uit, naar de wc lopen en weer terug.

ja maar nog 1 ding
als ik ff halfuurtje aan kant zit kan ik dan doorlekken?

Je hebt toch een tampon in? Dan lek je toch niet door. Tenzij die verkeerd is ingebracht natuurlijk.

Zwemmen met een tampon kan prima. Maar als je nogal zwaar ongesteld bent (en sowieso de eerste paar dagen) dan is van 10 tot 17 uur met 1 tampon wel heel erg lang, denk niet dat je dat gaat redden. Dus dan zal je toch moeten verwisselen.
Dus dat wordt dan toch even een wc opzoeken, tenzij je het ergens in een bosje wil doen.

Maar loopt die tampon niet vol met water dan, of heb ik dat altijd verkeerd gedacht :'D?

Nee.

Ik meende dat OB juist hun tampons promoten met: ‘nu kan ik weer lekker sporten, zwemmen zonder dat ik me druk maak’ of iets in die trend.

En als je gewoon een Super tampon neemt? Die met dat groene randje? Ik denk dat 'ie dat wel houdt, tenzij je heel hevig ongesteld bent.

meid gewoon in een bosje of iets dergelijks ff je tampon verwisselen :grin:
is er vast wel toch? en btw. waarom staat dit bij seks & zo

nee? want je vagina sluit zich af voor water. daarom lek je ook niet zo snel door als je in het water bent… een tampon kan je redelijk lang inhouden hoor. om de 4-6 uur je tampon verwisselen is voldoende (eerste dagen). daarna is 6-8 uur genoeg. maar dat voel je zelf wel een beetje aan denk ik… dus als je moet verwisselen toch even ergens doen. desnoods in de bosjes ofzo…
ik slaap zelfs met tampons dus op zich kun je ze lang inhouden hoor :stuck_out_tongue:.

Hahaha tuurlijk loopt ie niet vol met water. Dan is het hele idee van zorgeloos zwemmen toch ook weg omdat je tampon na 1 minuut al vol is. Dus je bent van plan m 6 uur in te houden? Prima :wink:

dat was foutje

owkay ik dacht ook dat die vol liep haha

Het wordt wel aangeraden om als je lang het water uit gaat de tampon te verwisselen. Ik probeer dit zelf ook altijd regelmatig te doen omdat me dat een fijner gevoel geeft.
Maar je kunt hem wel de hele dag inhouden als je niet erg ongesteld bent.