Zwemmen met tampon; tips?

Hoi hoi,

Morgen ga ik naar het Tikibad in Duinrell, maar ben dus ongesteld. Ik gebruik sowieso al tampons, dus dat is geen probleem. Maar mijn vraag; moet ik 'm vaker verwisselen dan normaal? Zo ja, hoevaak(ik gebruik minitampons, en lek niet heel veel.)? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!

enige waar je op moet letten is dat het touwtje niet uit je broekje komt. Verder gewoon doen wat je normaal ook doet!

Uhm ,ligt eraan hoelang je gaat zwemmen. Als je zwemt word hij natuurlijk groter, Maar inderdaad erop letten dat het touwtje niet uit je broek komt, en beter een zwarte bikinibroek voor het geval. Maar meestal houdt het water het bloeden tegen. :flushed:

Dat van dat touwtje is wel een goede tip :’)

Ik ga zo’n 5 uur.

Kan je zelf het best bepalen, denk ik. Ik zou het gewoon houden bij de tampons die je normaal gebruikt en verwisselen hoe vaak je dat normaal doet. Dat voel je zelf ook wel aan. Verder, beetje letten op het touwtje, klaar :slightly_smiling_face:

Ik zou gewoon na een paar uur even verwisselen, weet je zeker dat je goed zit. En let op het touwtje ja!

de tampon raakt vaak ook wat voller door het water, dus naar mijn idee moest ik hem toen ik nog zwom wel vaker vervangen. ik zou lekker om het uur even naar de wc gaan, (je moet vast een paar keer plassen) en dan even zachtjes aan t touwtje trekken, komt ie er niet meteen uit dan issie nog niet vol!

Maar daar onder komt toch niet zomaar water in? Ik dacht altijd dat er zo’n bepaalde druk was wat het water tegen hield, en dat je daarom ook niet snel last hebt van al dat bloed als je onder de douche staat/in bad zit… Dus ja, gewoon doen wat je normaal ook doet.

Wel iets vaker verwisselen. Het touwtje komt meestal wel in contact met water en via het touwtje neemt de tampon dus ook zwembadwater op. Dus ten eerste heb je iets meer kans op doorlekken (hoewel dat niet zomaar zal gebeuren denk ik) en ten tweede is het natuurlijk niet zo gezond om een tampon vol zwembadwater te lang in je te houden.

Als je 5 uur gaat zwemmen zou ik hem hooguit 1x vervangen, dan kan het echt makkelijk.