Zwemmen met ongesteldheid

Ik ga zo zwemmen met mijn kleine nichtje en ik ben ongesteld maar ik durf geen tampon in te doen! Wat moet ik nu doen?? Zou ik het redden? En zij begrijpt mij niet als ik het haar uitleg en ze houd er niet van om veel te zwemmen maar zij wil graag buiten zandkastelen of dingen doen enz. help?!

Zonder tampon zou ik echt niet gaan zwemmen, dus ik zou het gewoon proberen, er is niks engs aan.

Of gewoon niet gaan.

Zwemmen zonder tampon? Ik zou het je niet aanraden! Zou toch over je tamponangst heen proberen te komen en er eentje indoen, tis even wat gedoe de eerste keer maar niks engs aan hoor!

Begin met mini-tampons en neem de tijd om er eentje in te doen. Om het makkelijker te maken, kun je de vinger eerst een beetje nat maken met spuug zodat het wat makkelijker naar binnen gaat.
Sorry voor het gedetailleerde verhaal, maar ik raad je echt aan om het te proberen. Tampons zijn ideaal als je ze eenmaal gebruikt en ik zou het zonde vinden om nooit meer te kunnen zwemmen als ik ongesteld ben. (Maar er zijn zeker mensen die het niet prettig vinden en liever niet doen, en dat is ook helemaal oké).

Vergeet niet om hem regelmatig te verwisselen.

Zwemmen zonder tampon is echt geen optie. Als je nou echt niet durft kun je beter niet gaan of het toch proberen met tampon

Zwemmen zonder tampon zou ik niet aanraden.

Het is indd geen aanrader om het te doen. Maar praktisch gezien kan het wel want daar beneden sluit alles af zodra je in een (zwem)bad of douche gaat. Het is alleen niet hygiënisch

Ja klopt maar zodra je dus uit het water gaat stroom je leeg. En dat lijkt me heel genant.

Ik heb wel eens gezwommen in een meertje met maandverband in een jeansshort en op een van de laatste/lichtste dagen van mijn menstruatie. Dat ging gewoon, niemand ziet dat dan. Ik bloedde ook haast niet. Maar dat zou ik dus niet doen in een zwembad haha.