Zwemmen met lensen?

Hoi :]
ik heb vandaag mijn lensen opgehaald, alles is natuurlijk heel erg wennen enzo. Maar nu ik thuis ben vraag ik me af of je ook kan zwemmen met je lensen in. Dat die dan niet uit gaan? Zelfde geld voor douchen, kan je er ook gewoon mee douchen? voor de mensen die natuurlijk ervaring hebben :’)
dankje alvassssst. liefs.

Ik doe alles met mijn lenzen in, maar zwemmen met lenzen is best wel irritant. En als je onder water gaat, voelt het alsof ze eruit vallen dus als je geen hele erge sterkte heb zou ik zonder zwemmen

Hoi ^^
Zwemmen met lenzen kun je inderdaad doen, al draag ik dan meestal een zwembril, aangezien ze anders snel kunnen uitvallen. Als je zonder zwembril zwemt moet je gewoon zorgen dat je niet met je hoofd onder water gaat.
In de douche gaan gaat normaal goed, dus daarvoor hoef je ze niet uit te doen, tenzij je echt op zeker wil spelen…

Ik ben zonder lenzen zo’n beetje blind (heb -3.5 en -4) dus ik zwem altijd met lenzen in. Onder water doe ik mn ogen dicht. En ik zorg ervoor dat ik niet plotseling onder water geduwd word en moet uitkijken voor spetters e.d. Maar het is wel behoorlijk irritant.
Op vakantie had ik daglenzen, want ik ging surfen en dan kan je er wel vanuit gaan dat je je lenzen snel verliest :stuck_out_tongue:

Ik heb maandlenzen, alsi k ga zwemmen doe ik altijd lenzen in van een paar maanden terug ofzo, dan is het niet zo erg als ik ze kwijt raak. Ik neem de nieuwe lenzen als reserve mee. Is wat beter, zonde als je net je schone lenzen in doet en ze meteen kwijt raakt!

Douchen met lenzen in gaat prima. Maar omdat jij ze nog niet zo lang hebt, is het nog wennen en kan het irritant zijn bij het douchen.
Voor zwemmen geldt hetzelfde. Je kan ze gewoon inhouden, maar ik zou niet te veel onder water gaan met open ogen. En wrijf er vooral niet in! Want dan kunnen ze in het water vallen.

Bedankt voor reacties allemaal! Ik heb nog nooit een bril or whatever gehad en heb nu lensen, dus alles is best heftig. Maar ik kan wel gewoon zien als ik geen lensen in heb, maar met lensen is een stuk duidelijker. Dus ik denk dat ik gewoon zonder lensen doe, want ben veelste bang om ze kwijt te raken haha.
Bedankt in iedergeval :]!!

Dat lijkt me niet zo’n goed idee!
Want dan kun je ze snel verliezen.
Ik krijg in mei lenzen :grinning: Eindelijk, ik wacht er al heel lang op :grinning:
ik heb nu een bril, maar dat vind ik niet zo heel fijn.
Heb je harde lenzen? & Gaat dat goed?

Ik hou gewoon mn lenzen in. Zwemmen met bril is vervelend en zonder vind ik eng. Ik doe nooit automatisch mn ogen open onderwater dus dan gaat het gewoon goed met lenzen. Als je je ogen wel automatisch open doet dan zou ik ze wel uit doen.

mij werd verteld dat zwemmen met lenzen in niet goed is voor je ogen…

Ik doe alles met me lenzen, wat de opticien verboden heeft :grinning_face_with_smiling_eyes: En ik heb nog nooit ontstekingen gehad. Dus gewoon mee zwemmen!

ik zou ze uit doen.
ik heb er 2x mee gezwommen, hup. maand lang oogontsteking.
maar mijn vriendin zwemt er altijd mee, kan aan de persoon liggen

Het is voor je ogen heel slecht om met lenzen in te douchen/zwemmen. De kans dat je je lenzen verliest bestaat, maar de voornaamste reden om het niet te doen is de kans op infecties en oogontstekingen.

En om even te reageren op een reactie hierboven: als je je lenzen een maand hebt gedragen, moet je ze weggooien. Niet bewaren en dan dragen tijdens het zwemmen/douchen: dit is heel onhygienisch en zelfs gevaarlijk!

Mocht je willen zwemmen/douchen/surfen of iets dergelijks, is het verstandig om daglenzen te dragen. Als je ze verliest is het minder erg, en elke dag een schoon paar lenzen verkleint de kans op infecties.

En voor degenen die mij nu heel wijs vinden doen: mijn moeder is oogarts/opticien :wink:

klopt allemaal wat je zegt :’)
ik heb rare ogen met cilinder en +6.5 enzo dus ik zie heeel slecht, maar ik heb jaarlenzen, want daglenzen zijn echt veeel te duur.
ik word helemaal gek van telkens ontstoken ogen krijgen, nu ook al weer bijna 2 maanden!

Ik doe alles met mijn lenzen, ook zwemmen en douchen. Als je zorgt dat er geen ater in je ogen komt en je ogen niet onder water open doen gaan ze neit uit. Zonder lenzen zie ik namelijk helemaal niets, kan ik geneens mn shampoo vinden :stuck_out_tongue: en douchen en zwemmen met een bril is ook niet alles, raakt beslagen en alles. Gewoon proberen en voorzichtig doen.

Met harde lenzen kun je niet zwemmen, die vallen eruit. Met zachte lenzen wel. Als ik ga zwemmen doe ik meestal gewoon 1dagslenzen in.

Ik heb zachte maandlenzen en ging in Spanje er gewoon mee zwemmen. Weet eigenlijk niet zogoed meer of ik onderwater heb gekeken… Maar ik weet wel dat ik er helemaal geen last van heb gehad.
Alleen moet je ze wel goed schoonmaken als je ze de volgende dag weer indoet, anders prikken ze een klein beetje.

lenzen is met een z :wink:

het ligt er best wel aan of je harde of zachte lenzen hebt, maar het word voor beide niet aangeraden om er mee te zwemmen. Harde lenzen raak je best snel kwijt,dus ik zou het je niet aanraden (harde lenzen moet je ook een jaar mee doen, dus als je die kwijt raakt moet je weer best veel geld betalen…)

Ik ken best veel mensen die met hun zachte lenzen zwemmen, dus ik denk dat als je zachte lenzen hebt je het kan proberen, probeer alleen je ogen niet open te doen onderwater!

douchen gaat heel goed, zwemmen iets minder (heb vaak genoeg mijn lens op mijn wang gevonden xd) maar het kan best.

ik heb zachte lenzen, douchen en zwemmen gaat goed bij mij, ogen open onder water lukt me ook trouwens :slightly_smiling_face: