Zwemmen jullie met of zonder bril?

Een vraagje aan alle brildragende meiden:
Als jullie gaan zwemmen, zetten jullie dan je bril af of houden jullie hem op? En waarom?

Ik heb zelf een bril sinds ik drie ben. Als ik vroeger met mijn moeder ging zwemmen, zette zij mijn bril af. Op zwemles ben ik ook gestart zonder bril, maar omdat ik dingetjes die ik op moest duiken niet kon onderscheiden, deed ik na een tijdje wel mijn bril op met zo’n bandje om mijn hoofd dat het goed bleef zitten. Toen ik wat ouder was, wilde ik daar niet meer mee gezien worden en sindsdien zwem ik zonder bril, alleen zie ik dan best slecht en dat vind ik wel vervelend. Nu ging ik laatst met wat vriendinnen zwemmen en een van hen zwom gewoon met bril omdat ze anders te weinig ziet. Ze vindt het niet super, maar wel beter dan zonder bril. Toen hadden we daar een heel gesprek over. Sommigen leek het niets, anderen leek het beter dan weinig zien. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Van de ene kant lijkt het me fijn om fatsoenlijk te kunnen zien, maar het lijkt me ook wel weer lastig.
Dus daarom mijn vraag, wat doen jullie en waarom?

Lenzen

Dit vraag ik mij eigenlijk ook af, ook omdat ik lenzen draag en je daar niet mee mag zwemmen.
beschouw dit maar als een up (:

@Fossil: ik kan helaas geen lenzen, dus dat is geen optie en volgens squirrelx mag je daar ook niet mee zwemmen.

toen ik een bril had deed ik m altijd af… als je met bril onder water gaat worden de glazen toch nat en zie je alsnog niks door de druppels :cold_sweat:
nu heb ik lenzen maar ik heb nog geen idee wat ik daarmee doe, heb ze nog niet zo lang… misschien da ik t een keer probeer met de lenzen van de vorige maand, als ik die ooit een keer bewaar :’)

Ik deed altijd m’n bril af. Was wel altijd bang dat ik de anderen kwijt zou raken omdat ik amper iets zag :’)
Tegenwoordig heb ik ook harde lenzen dus daar ga ik het risico niet mee lopen. Ik ga tegenwoordig eigenlijk ook nooit meer zwemmen, doordat ik dan amper iets zie bedenk ik me nu :’)

Is de chloor niet heel slecht voor de coating?

Ik heb serieus nog nooit iemand zien zwemmen met een bril maar misschien kan je een oude bril gebruiken? Dan is het ook minder erg als er iets mee gebeurd.

Ik heb ook vanaf kleinsafaan een bril, maar heb deze nooit opgehouden met zwemmen. Vaak had ik wel een duikbrilletje op, maar nu ook niet meer.

Momenteel zwem ik altijd met lenzen (die van de vorige maand gebruik ik voor het zwemmen) maar toen ik dat nog niet deed, zwom ik gewoon altijd zonder bril. Lijkt me op zich ook niet zo makkelijk zitten (maarja, ik heb het dan ook nog nooit geprobeerd :’) )

ik ga denk ik zwemmen met lenzen haha :"D.
En dan gewoon niet te veel kopje onder.

Maar in het geval dat dat niet kan, zou ik dat afhankelijk van de sterkte beslissen.
Ik heb zelf -2 en ik zou zonder gaan, al krijg ik wel echt gigantische hoofdpijn dan (en dat is een vrij kleine afwijking).
Maar met -4 ofzo zou ik dan wel weer met bril zwemmen.

Ik zet hem af en als ik lenzen in heb doe ik ze ook uit, want ik vind het leuk om gewoon lekker in het water te springen en onder water te gaan en je krijgt er anders toch allemaal druppels op. Wel irritant want niemand moet weglopen, want dan kan ik ze niet vinden :stuck_out_tongue: Vooral in Tikibad ofzo is het irritant.

Ikzelf heb lenzen, maar daar zwem ik niet mee. Veels te bang dat ik die dingen verlies en het chloor lijkt mij niet goed voor die dingen. Sinds kort heb ik een bril ernaast, maar daar zou ik ook niet mee zwemmen. Je krijgt er denk ik de hele tijd druppels op. Ik moet niemand kwijtraken, want dan kan ik ze zelf niet meer terugvinden, maar als ik goed wil zien met zwemmen zou ik mijn ogen moeten laseren :stuck_out_tongue:.

ik had een bril, deed altijd zonder bril je kan niet met een bril zwemmen.

Zonder, met bril is heel onhandig.
Het valt af, je kan niks zien door de druppels etc.
Maar ik heb niet hele slechte ogen dus dan kan dat wel

Mag je wel gewoon mee zwemmen hoor.

Ik zwem altijd met lezen en zwembrilletje :slightly_smiling_face:

Ik heb geen lenzen en alleen een bril en vind dit ook altijd een enorm dilemma. Als ik m’n bril niet op doe zie ik écht niks. (-2) Dus ik houd 'm gewoon op en ga niet met m’n hoofd onder water. Zo raar is het niet, ik zie wel meer mensen die met een bril zwemmen.

Ik draag zelf lenzen & als ik ga zwemmen doe ik daglenzen in, dan gooi ik ze na afloop gewoon weg.

Zonder, ondanks dat ik -6 heb. Met bril lijkt me super irritant omdat je dan allemaal druppels krijgt, dus dan maar halfblind.

Gewoon tegen de mensen die bij je zijn zeggen dat je niet zoveel ziet dus dat ze niet weg moeten zwemmen.
En ik laat me altijd helpen bij de trappen in het zwembad, want 1x zag ik niet dat er nog meer treden waren en toen viel ik zo het zwembad in. Niet leuk :’)