Zwembandje

[i]Hi,

Jep, ik weet het, het zoveelste topic. Maar toch;
Ik heb na mijn mening toch wel een buik dat degelijk lijkt op een zwemband. Wil het eigenlijk wel strakker hebben, want dat wordt later toch wel een probleem als ik kleding moet passen.

Ik ben 1.59 meter lang, 16 jaar en weeg net voorbij de 61 kilo.
Verder eet ik vrij normaal. Ik sla geen enkele maaltijd over. Mijn ochtend start ik met een boterham met hagelslag en een glas ijsthee ( koude groene thee ). Over het algemeen pak ik tussendoor ( op school en werk ) een halve fles water, en een evergreen. Middag eten; 2 boterhammen met vleeswaar, 2 crackers ( droog ), een glas groene thee, en een kiwi of appel. 's Avonds is verschillend, meestal wel wat de pot schaft. Dat kan variëren van buitenlands eten, tot oerhollands eten. Maar ga er vanuit dat ik daar ongeveer anderhalf tot 2 borden eet. Verder 1x per week een beetje friet, en 1x een chipsavondje met de familie ( dan staan er gewoon 2 bakjes op tafel met beetje chips derin )

Verder heb ik nog een bijbaantje & school, waar ik naar toe fiets.
( Vakkenvullen en achter de kassa staan in de winkel, en nog meer werkzaamheden )
Over het algemeen, beweeg ik niet zo veel. Ik heb er ook weinig tijd voor om te sporten ( naast mijn bijbaantje ).

Toch wil ik afvallen en mn buik platter krijgen.
Hoe wil ik dat gaan doen? Ik eet gezond normaal. Ik ben een fruitmens, dus dat scheeld wel :slightly_smiling_face:.

Oja; Herkent men zich hier? Doe mee met je buik platter krijgen![/i]

afvaltopics. zo’n stuk of duizend.

nou kijk ik herken mezelf er wel in
alleen ik heb er niet zo last van want mijn buikje is normaal…,
maar misschien kan je savonds deze oefeningen doen;)
doe ik ook altijd, (nouja ik doe een poging tot)

Het zijn allemaal handige oefeningen;)
http://www.margriet.nl/me…/streepjeslank_popup.html

er zijn btw heel veel van dit soort topics.

[i]Ja sorry =\ voor de zoveelste topic. Maar die zoekmachine werkt bij mij hier héél slecht. Heel raar, maar dat loopt bij mij vast hier.

Ontopic; Dankje voor de oefeningen. Kzal er is deze week mee beginnen :slightly_smiling_face:.[/i]

mmm 2 tips :

  1. buikspieroefeningen of iets zoals ‘Firgurel/Bodystyling’ ik weet niet hoe dat in NL heet maar het is oefeningen in een warme cabine . werkt erg goed

  2. Eet 1 bord van het avondeten als je echt wil afvallen. Vermijd te veel zout ( mss op die crackers?) en zoek lekkere dingen met weinig calorieën zoals die zakjes met granenkoekjes van special K das maar 98 cal. ^^ leuke vervangr voor die chips :wink:

[i]Anyway;
Werkt de Wii-Fit eigenlijk ook om je conditie/figuur te verbeteren? Want dan heb ik nog een rede om t te kopen (Niet specifiek om af te vallen daarmee, maar gewoon een vraagje tussendoor )

Beetje offtopic. Maar toch :blush: [/i]

nee, de wii fit heeft geen nut. dat zijn gewoon dezelfde oefeningen die je normaal zou doen. maar zumba werkt wel.

Ik heb er ná 2 juni ( na de examens. ) er wel tijd voor. Ik wil graag in een sexy jurkje passen voor de diplomauitreiking. Ik zou toch wel heel graag dat mijn buik platter is dan tegen de tijd. Het zal niet lukken dat het hélemaal strak zal zijn voor die tijd, maar als ik gezonder ga eten, meer bewegen naast het werken enzovoort, dat ik ver zal komen. Het motiveerd me om dat te doen. Die granenkoekjes van special K; waar kun je die halen? Ik heb al eens geprobeerd om met Kellog’s ontbijtgranen af te vallen, maar als ik er melk bij toevoeg, zit ik na 5 minuten al op de wc ( ik kan dus helemaal niet tegen melk )

—Ik heb al eens geprobeerd om met Kellog’s ontbijtgranen af te vallen, maar als ik er melk bij toevoeg, zit ik na 5 minuten al op de wc ( ik kan dus helemaal niet tegen melk )—

Probeer dan eens soja-melk , smaak net zo goed!

soja melk is echt vies :stuck_out_tongue:

en als je 's ochtends de hagelslag vervangd? Doe zelf ook aan de lijn en at ook altijd hagelslag 's ochtends. Nu doe ik er appelstroop op. Ik weet er zit veel suiker in maar er zitten ook andere gezonde dingen in! En voorderest veel fruit eten, wat je al doet en veel water. Ik drink nu 2 liter op een dag n_n
En 's avonds dan maar 1 bord nemen… Misschien helpt het ook wel als je dat chipsavondje niet meer doet of niet mee eet.
Maar daar moet je natuurlijk wel klaar voor zijn.

Vooral niet proberen om minder te gaan eten, maar ik zie dat je dat zelf ook al door hebt.
Je kunt:

  • lopends naar je bijbaantje gaan.
  • wat vaker de fiets pakken, goed voor het milieu ook nog.
  • tijd vrijmaken om te sporten.

Ik wil best lopend naar mijn bijbaantje gaan; maar het probleem is. Het is in de stad, en net ernaast waar ik langs moet, is een uitgaansstraatje. Daar is het altijd rond 9 uur al knokken. Dus ik heb dan niet zo’n zin om dan lopend er langs te gaan ( tis de enigste weg hoe ik heen en terug kan ) Ga ik liever op de fiets. Daarom wil ik graag thuis wat oefeningen doen. Wii fitten dus. Dat motiveerd me om af te vallen, ontspanning en juist spieroefeningen. Misschien dat het niet werkt. Ik beweeg dan wel :slightly_smiling_face:.
Mijn doel is toch weer om van een maatje M/L naar een Sje te gaan. Ook aangezien ik helemaal niet lang ben, lijk ik al gauw heel dik.
Maarja, ik moet dus heel de zomer oppassen met wat ik eet. Dat wordt dus met barbecues veel slaatjes eten en veel fruit. En weinig vlees. Overigens, ik eet meer vis dan vlees, is dat ook goed?

Vervanger voor hagelslag is anijshagel.
Ook lekker :relieved:

je kunt thuis was oefeningen doen als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan. in de Cosmo Girl staan altijd een paar workouts.

[i]Ik wil gerust thuisoefeningen doen. Maar dat houd ik niet vol. Ik denk dat als ik gewoon een spel heb als Wii fit, dat ik daar beter mijn regelmaat qua sporten goed onder controle kan houden :slightly_smiling_face:.

Ik deed eerst altijd op zolder op de trimfiets. Heb ik uiteindelijk 7x half uur volgehouden ( in een week hè ) Daarna, nooit meer.[/i]