Zwembaden etc.

Hee

Ik heb een vraagje ik ga met school 10 keer zwemmen (;

Mijn vraag is kan je zwanger raken als er bijv sperma in het bad zit :flushed:

x my

Ja, daarom zijn er ook altijd zoveel mensen zwanger na de zomervakantie!

Nee, natuurlijk niet. Krijgen jullie geen voorlichting op school? Ik vind het echt bizar dat je dit niet weet.

Sorry hoor, ik kreeg dit ook te horen van een meisje dus ik dacht ik vraag het ff…

Even googlen kan ook. Dan zag je direct dat het niet kan. Sperma is morsdood als het in aanraking komt met chloorwater. In normaal water in een bad kan het een paar minuten overleven, maar het is zeer knap als ze een vagina kunnen vinden en dan óók nog eens een eicel kunnen bevruchten. Dus nee, het kan niet.

Ik vraag me alleen af waarom je denkt dat jongens gaan klaarkomen in het water.

Nouja, ik was oprecht verbaasd en mijn vraag was ook oprecht. Sperma is inderdaad buiten het lichaam heel snel dood, dus ook via het zwembadwater.

Die spermacellen zetten dan een badmuts op en een zwembroekje en dan kan het ja.
:’)

Ik kan wel begrijpen dat de combo ‘Zwemmers’ en een zwembad wat verwarring zal zorgen maar zoals anderen het zeggen:

Sperma kan niet in het zwembad overleven. Die cellen zijn echt niet zo slim dan je denkt. Ze kunnen niet de vagina lokaliseren, laat staan de eicel binnenin.

Zwembaden zijn echt wel veilig als het gaat om zwanger worden. Ik zou meer vragen stellen bij de jongens die klaarkomen ja :wink:

Hoe kan je zoiets denken?

Nee, kan niet. Spermacellen gaan vrijwel meteen dood als ze buiten het lichaam komen.

Nou het is toch goed dat ze het vraagt, weet ze het in ieder geval nu zeker. Misschien is ze nog jong en heeft ze nog geen voorlichting gehad.

Nee dat is omdat ze elkaar speciale knuffels geven omdat ze elkaar na de zomervakantie niet meer zien en dus elkaar gaan missen.

Ik heb geen voorlicting gekregen nee, maar bedankt dat jij me wel snapt :heart: