Zweetplekken blazer

Hoi meiden,

Ik heb een maand geleden een blazer gekocht, na twee minuten dragen zat er een enorme zweetlucht in. Die ik zelf niet herken, dus afvraag of die wel van mij is of van iemand anders die de blazer heeft gepast. Ik heb daarom m’n blazer naar de stomerij gebracht, toen ik hem op had gehaald was de geur helemaal verdwenen. Omdat ik vaak mouwloze shirtjes onder mijn blazers draag en verdere onaangename geurtjes wilde voorkomen heb ik van die pads gekocht die je in de oksels van je jasje kunt plakken. Dit leek goed te werken, totdat ik ze er na het dragen uit had gehaald en aan een kant de zweetgeur die er van te voren in zat terug leek te zijn gekomen. Ik durf zo deze blazer niet meer te dragen, bang dat ik stink. Heeft iemand misschien een gouden tip om zweetgeurtjes uit kleding te krijgen? De blazer mag officieel niet gewassen worden.

Alvast bedankt!

Kan je nog terug naar de betreffende winkel of niet?
Want het is dan wel syntetisch, maar er mag geen penetrante lucht in hangen.
En bij voldoende geurende deo, zal de zweetplek in de blazer niet enorm stinken, maar ook sporen van deolucht hebben.
Daarnaast, kan je je blazer ook in een teiltje wassen met wasverzachter.
Ik was mijn blazers op die manier vaak gewoon zelf. Want ze zijn niet vies, alleen een verfrissend luchtje erin is vaak wel fijn.

Ja ik ben ook al terug gegaan. Ook omdat ik dit jasje om te passen ook niet heb aangehad, ik had een andere maat 34 gepast maar hier zat een draadje aan dus heb ik een andere 34 gepakt en niet meer gepast. Die lucht heb ik er dus met passen ook niet ‘ingedaan’. Maar omdat ik niet kon bewijzen dat ik de blazer niet al een dag had gedragen konden ze niks voor me doen.

Oke, dan zal ik het een keer met wasverzachter proberen. Toch ben ik bang dat de geur zal blijven hangen, omdat die wel erg sterk is. Maar bedankt voor de tip!

En het is maar op één plek in het jasje?
Toch wel bizar. Maar door het synthetische trekt het de zweetlucht extra aan.
Maar dan nog, ik heb 2 blazers en nergens last van.

Aan het begin aan beide kanten, maar als ik er nu aan ruik, ruik ik het aan de rechterkant veel sterker en aan de linkerkant (bijna) niet. Bij m’n andere blazers heb ik ook nergens last van, daarom snap ik het ook niet. En ik vind het erg zonde, aangezien ik dit jasje bijna niet heb gedragen en redelijk prijzig was.

Ik heb ook wel eens dat, wanneer ik shirtjes vaker heb gedragen, er een onaangenaam geurtje in zit.
Tip: laat het blazertje een paar uur weken in een emmer met water en een hele flinke scheut azijn. Daarna in het wasmachine en de geur is weg! Helpt bij mij tenminste :slightly_smiling_face:

Waarom kan je die blazer zelf eig niet wassen? Als je even googlet krijgt je handige trucjes om nare luchtjes uit je kleding te krijgen. Ik heb dit ook bij een blazer, die draag ik vaak als ik maar kort weg ben. Ik ga denk ik ook okselpads halen, het namelijk een stof waarin je gewoon snel plekjes krijgt en dat dan ook duidelijk ziet. Maar ik doe de blazer gewoon in de wasmachine (als dat volgens het waslabel niet kan was ik het met de hand). Maar ik ga niet voor een blazer naar de stormerij! Die dingen draag ik dagelijks, vind ik een beetje duur.

daar heb ik ook last van gehad met mijn blazer.
Toen heb ik hem naar de stomerij gebracht en verteld wat mijn probleem is.
Ik kreeg hem terug en het is nooit meer terug gekomen dat geurtje.
Ik weet alleen niet wat ze hebben gedaan, misschien kan jij het ook zo vragen aan de stomerij bij jou in de buurt ?

Ja ik heb net ook op google gezocht, maar dat waren vooral tips voor voor het wassen van kleding. Nu was ik de rest van mijn blazers ook gewoon. Maar deze is echt van hele andere stof en ben bang dat ik daardoor het model eruit haal of dat de schoudervullingen raar gaan zitten. Met de hand wassen is idd een idee :slightly_smiling_face: Thanks

Ik moest bij de stomerij aangeven of er nog bijzonderheden waren, ik heb daarom dit probleem met de zweetgeur aangegeven, ze zeiden dat ze hier iets aan gingen doen. Maar tevergeefs :frowning_face:

Ik had zelf ook een keer een zweetlucht in mijn blazer maar niet een hele sterke dus ik weet ook niet of dit bij jou zal gaan helpen maar wat ik gedaan heb is hem een dagje buiten gehangen ( niet als het regent of sneeuwt ) en hem toen in de wasmachine gedaan. Bij mij was de zweetlucht er toen uit.

Inderdaad, azijn helpt tegen nare geurtjes (ookal ruikt de azijn zelf ook niet lekker, maar daarna even gewoon wassen met die wasverzachter bijvoorbeeld). Het is het proberen waard.

Je kunt ook een bolletje azijn in de wasmachine stoppen, het stinkt niet als je het eruit haalt.

Ik heb ook een aantal blazers die je eig speciaal moet reinigen. Maar zoals ik al zei, ik draag die dingen wekelijks en na een dag dragen vind ik het vies om het nog eens te dragen. Bij blazers die volgens het label niet in de wasmachine mogen was ik het gewoon met de hand. Ik wring ze niet uit! Ik stop ze in een grote bak heet water, wasmiddel, vlekverwijderaar, wasverzachter (en met nare luchtjes dus wat keukenazijn) en laat dat ff weken.Ongeveer een kwartier, als het echt vies is langer. Daarna spoel ik het uit, probeer zo min mogelijk te wringen en hang het KLETSnat op. In de zomer is buiten natuurlijk ideaal en in de winter doe ik er een bak onder om het water op te vangen. Mijn blazers zijn allemaal nog heel mooi en dit kost me niet die overdreven kosten van de stomerij. Een keertje stomen kost vaak al 10 euro, dat vind ik echt te duur voor mijn dagelijkse kleding.

Als je een kledingstuk met print hebt is het mss nog het handigst als je het plat ergens kan leggen, just to be sure. Maar azijn helpt ook tegen het verkleuren. Ik heb zelf wat blazers met bloemen en die laat ik liggend op een droogrek drogen. Neemt veel ruimte in beslag en het kan een kliederboel worden, maar ze blijven mooi :3 Anderen hang ik gewon op een haakje, dan hoeft het vrijwel nooit gestreken te worden en blijft je kleding in model. Dat doe ik overigens met al mijn was, ik hoef bijna nooit te strijken :3

Oke, dankjewel :slightly_smiling_face: Ik ga denk ik proberen met idd eerst aziin en daarna wasverzachter

Handige tip! En als ik hem idd niet uitwring moet het goed gaan. Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Je kan die geur er wel uithalen, maar als het synthetisch is en je gaat er in zweten, komt die zweetlucht toch wel telkens terug.