zweetgeur

elke lente heb ik een genant probleem. als het plots van heel koud naar warmer gaat krijg ik een zweetgeur (ik denk toch dat het door het weer komt). ik zweet niet echt maar ik ruik er gewoon naar.
het ligt NIET aan m’n hygiene want ik douche vaak en elke ochtend als ik niet douche was ik zoiezo m’n oksels enzo. ik gebruik ook elke dag deodorant. weet iemand wat ik hiertegen kan doen want ik erger me er dood aan! (anderen ruiken het trouwens ook *balen*)

hmm… in zwarte t shirts krijg je het vaak wel warmer, dus die zou ik niet aandoen…

Verder weet ik niks,
sorry!

Misschien ben je TE schoon?

denk het niet… ik bedoel: ik douche om de twee dagen maar geen agressieve zeep enzo. en als ik sochtends mn oksels was doe ik het met gewoon water. en ik lijk er ook alleen maar last van te hebben als het weer echt schommelt, als het tijdje warm is heb ik het niet en als het tijdje koud is ook niet.

Gebruik je deodorant of een anti-transpirant? Die laatste helpt het zweten te voorkomen, een deodorant geeft alleen een lekker luchtje (vaak).

Misschien ligt het aan de soort deo? Je hebt vaak parfum-deo’s, maar die werken niet echt geweldig tegen zweten…

ik heb een van fa, nivea en ushuaia en geen van allen helpt :s

misschien helpt deodorant van Odorex?

Je moet van die anti zweet shit kopen. Mn moeder had die eens gekocht ze dacht dat dat deo was haha. Is wel wat duurder maar ruikt wel lekker. Kweet niet of t werkt. want ik zweet niet echt snel maar je kut t proberen. Die heb je bij de kruidvat btw

http://www.odorex.nl/odorex_extra_dry.asp

Odorex extra dry blijkt idd heel goed te werken.

Probeer eens rexona of odorex spray, want die jij hebt (die ik ken dan) zijn alleen maar een parfum.

http://www.drogisterij.net/producten/afbeelding/3193400_1_Nivea_Deostick_Dry.jpg

Die heb ik, die gebruik ik dan, en dan doe ik nog een spray van fa over me kleren heen.

http://www.drogisterij.net/producten/afbeelding/3102890_1_Fa_Deospray_Pink_Paradise.jpg

Misschien komt het ook omdat je je okselhaar niet hebt gesheert ? :hammer:

Een speciale anti transpirant deodorant gebruiken?

bedankt allemaal, kzal dan maar een antitranspirant proberen en hopen dat het daarmee beter is :slightly_smiling_face: en @ hierboven ik scheer mn oksels om de 2-3 dagen alsk stoppels heb…

Ik heb dat zelf ook, maar dat is ook in de winter terwijl ik mezelf gewoon goed en bijna elke dag wel was. ook elke dag deodorant enzo. Mijn zus zei dat het komt door hormonen en dat je in de puberteit zit. Zij had dat vroeger ook op mijn leeftijd en dat ging gwn over eind van p uberteit beetje zegmaar

Het heeft inderdaad veel met je leeftijd te maken. Het zijn vaak je hormonen, gewoon zorgen dat je altijd deo bij je hebt om in ieder geval de geur weg te doen. Misschien moet je die deo’s proberen hier boven. Maar verder valt er weinig tegen te doen.

Je moet je oksels wassen met [milde] zeep.
Alleen met water gaat het zweet niet goed genoeg weg en alleen oud zweet stinkt.

odorex heeft ook een potje met van dat spul waarvan je niet gaat zweten,
en ook niet gaat ruiken naar zweet,

je moet het alleen niet te vaak opdoen want dat is heel slecht voor je porien
onder je oksel;)