Zweetgeur, ook na 't douchen!

Hey iedereen,
ik zit met 'n probleempje, die volgens mij wel snel opgelost geraakt weet enkel niet echt hoe…

Ik ruik soms enorm naar zweet onder m’n oksels, ook als ik mij gedoucht heb
Ik scheer men oksels, dus dat kan het niet zijn. Heeft iemand tips?

Girlscene update!

Lees hier het antwoord:

wassen met een douchepuff oid? Scrubt een beetje, haalt de vuil wat beter weg misschien?

Ruiken je oksels zo, of zijn het je kleren?

Dit. Als zweet eenmaal in je kleding zit gaat deze geur er niet meer uit. Als je dan een schoon shirt aan hebt en je begint te zweten ruik je dat gelijk.

Vandaar dat ik het ook vraag :slightly_smiling_face:. Was mijn grootste probleem tijdens de pubertijd.

Wel ,
men kleren rieken eigenlijk wel nog goed , dus het ligt echt aan m’n oksels & ik besteed er veel aandacht aan zodat ze proper zijn :slight_smile:

Je moet je oksels ook gewoon écht goed wassen, met zeep enzo. Alleen water gaat een zweetgeur ook niet helemaal weg krijgen. Dus gebruik goed veel zeep, of ga het een beetje scrubben ofzo!

Ik gebruik genoeg zeep hoor, altijd al eigenlijk ik dacht eerst dat het daaraan lag , want kvind 't zalig om zo lekker te rieken , maar jah kwenie de laatste anderhalve maand nja :confused: ik was veranderd van deo ik gebruikte eerst fa, & nu eentje van playboy dus ik dacht da 't daaraan lag ,maar blijkbaar niet …
Kheb dan ook tips gekrege om geen deo te gebruike …

Fa en Playboy zijn nou ook niet echt goede deo’s. Zijn hartstikke leuk voor 11-jarige meisjes die een beetje lekker willen ruiken en het beginnende zweet willen maskeren, maar als je echt last hebt van zweten en zeker in de puberteit dan helpt dat totaal niet!

Ik zou eerder kijken naar merken zoals Rexona, Dove of Odorex. Je hebt ook van die antitranspiranten in stick-vorm, zoals Odorex extra dry of Rexona maximum protection. Ik zou dat eens proberen.

Dove in stickvorm heb ik hier nog wel liggen, deze dan gebruiken :slight_smile:

wel , kheb er niet echt 'n probleem mee,
maar toch bedankt hoor !

Tussen een deodorant en antitranspirant zit inderdaad verschil. Je moet het laatste hebben wil je zweten ook ‘tegengaan’. Deodorant is in principe alleen een parfum die geurtjes maskeert. Een anti transpirant, zoals de naam al aangeeft zal helpen zweten te verminderen. Het zijn juist bacteriën die de onaangename geurtjes veroorzaken, en daar helpt anti-transpirant deo veel beter tegen.

Mocht je na een tijdje van anti-transpirant deo nog niet beter worden zou je ook eens kunnen kijken naar je eetpatroon. Bepaalde soorten voedsel kunnen zweetgeur ook versterken. Vermeid daarnaast kleding van syntetische stoffen, dit is een whalhalla voor bacteriën. Kleding van katoen is dan veel beter!

Zoek inderdaad een betere deodorant. Neem echt een anti-transpirant zoals Rexona of Sanex, die werken veeel beter dan parfumdeo’s zoals Playboy of FA. Probeer inderdaad synthetische kleding te vermijden, daar blijft bijna niemand de hele dag fris in ruiken zeg maar.

Rexona maximum protection werkt inderdaad als een terelier. Wel vrij duur maar het werkt wel. Anders moet je even kijken voor een aanbieding dan zijn ze iets van 5 euro en je doet er echt lang mee.

Je oksels goed met zeep wassen he. En volgens mij kun je beter een rol deo gebruiken ipv een spuit deo. En elke dag een schone trui aan.

dankjwel, ik heb vandaag 'n roller van dove gebruikt & ik rook toch niets haha :slight_smile:

was je oksel met een handdoekje en zeep (altijd handdoekje gebruiken!)

Dat is fijn! :slightly_smiling_face:

Niet iedereen ruikt hetzelfde natuurlijk.
Ik kan me ook tot bloedens toe onder mn oksels rossen, maar halverwege de dag begeeft mn deo het en ruik ik al wat.(ik zweet niet overmatig, ik stink gewoon :frowning_face: )
Kleding moet ik altijd behandelen met azijn voordat ik ze de was in stop, want gewoon wasmiddel krijgt mijn zweetlucht er niet uit.(heb veel shirts kunnen redden op deze manier)
Helaas is er voor het eerst in jaren weer een t-shirt die ik de prullenbak in moet sturen. Maar waarschijnlijk ben ik te laks geweest met behandelen ^^’

Odorex heb ik al eens geprobeerd, houd niet lang stand.
Die deo kristallen zetten bij mij ook geen zoden aan de dijk.

Gebruik je deo of anti oxidant (of hoe je dat ook mag schrijven)?

Deo verbloemt de geur (soort parfum dus),
anti oxidant zorgt ervoor dat je op die plek niet zweet, (en dus ook niet stinkt) meestal zijn dat sticks maar nivea heeft die ook in een spuitbus :slightly_smiling_face: die sticks gebruik ik en die zijn echt fijn :slightly_smiling_face: die spuitbus heb ik nog nooit gebruikt dus ik weet niet of ie werkt.

Zo voorkom je dat sommige mensen je gaan googlen enzo :wink: gebruik een nickname.