zweetgeur in vestjes

ik heb in sommige vestjes bij de oksels een zweetgeur zitten die er niet meer uitgaat, hoe vaak je hem ook wast.
das natuurlijk best wel zonde want je gaat geen vestjes die stinken dragen…
weten jullie misschien een manier om die geur eruit te krijgen?

Niet om het eruit te krijgen maar om het te voorkomen kun je misschien van die okselpads kopen?

ehm, als je het met wassen er niet meer uit krijgt weggooien?

wacht even, ik heb ergens iets gelezen over geloof ik azijn, even zoeken op die site:)

[i]Komt het wel eens voor dat je shirt ná het wassen nog naar zweet ruikt? Met deze tip raak je alle geurtjes kwijt!

Geen zweetluchtjes meer na het wassen
Hoe goed je je t-shirt ook met (voor)wasmiddel behandelt, soms komt het voor dat die nare penetrante zweetlucht toch nog in je gewassen t-shirt te ruiken is. Hiervoor is er een oplossing! Week je shirt in een emmer met water waar een flinke scheut blanke azijn aan is toegevoegd. Laat een uurtje staan, en was je shirt dan met de reguliere was mee.
Je zult het merken: je shirt ruikt weer heerlijk fris, zonder nare zweetluchtjes![/i]

misschien kun je dit eens proberen, lukt het niet dan kan je het altijd nog weggooien?

naast de tip van 98765 kan je je vestjes ook een keer met de hand wassen,
ik gebruik zelf altijd de AH-handwasmiddeltroep, en mijn kleren ruiken dan 10x sterker en lekkerder naar wasmiddel, ik hoef dan niet eens meer per se parfum ofzo op! Terwijl mijn tshirts in de gewone was wel vaak muf gaan ruiken. Wellicht helpt het!

Je kunt het er wel uithalen. ik heb het zelf ook gehad.

Je moet de kleren een dagje in een emmer met water en een flinke scheut azijn laten staan en dan in de was.
Dan moet het er als het goed is uit zijn

Maar ik zie nu pas dat 98765 dit ook al zei haha

Ik heb met witte shirts altijd dat na verloop van tijd de oksels geelachtig worden zeg maar.
Terwijl ik hem na 1 dag dragen altijd al in de was gooi, en het is hartstikke vies dus draag ik die shirts niet meer, maar ook hartstikke zonde omdat het zulke leuke shirts zijn. Hier misschien nog tips voor? :stuck_out_tongue:

Eventueel zou je het naar de stomerij kunnen brengen? ^^
En dat je daarna van die okselpads gebruikt ofzo,
of iets anders om het daarna te voorkomen?

Succes!

:heart:

weggooien denk ik… heb ik ook met een paar vestjes moeten doen :stuck_out_tongue:

ik ga dat azijn proberen, bedankt!

ja dat heb ik ook paar keer met witten shirts gehad of dat de print vervaagt toen kocht ik ze ook niet meer nu weer wel en ik heb het niet meer mieschien ligt het aan me deo XD

Ik dacht dat dat te maken had met je deo. Met een roller of een spuiter waar geen alcohol inzit, heb je dat normaal niet… (denk ik toch)

witte shirtjes die geel onder de oksel worden gloor ik gewoon,
ik heb zwarte en bruine shirtjes, is niet 100 procent katoen en die stinken al als je aan ze trekt, enige wat ik dan doe is weggooien…

Witte shirtjes kunnen in de chloor, maar dat ligt een beetje aan de stof en opdruk.
Wat wel helpt is die witte vanish oxi action, poeder in een pot!

Water en dan dat spul en even laten weken, mijn judopak (was beetje grijzig geworden) werd veel mooier wit!

azijn werkt idd tegen zweetgeurtjes,
ook werkt het tegen gele plekken in witte shirtjes!
waar azijn toch allemaal wel niet goed voor kan zijn :grinning:

Oh dat ruik ik ook altijd als mensen van die adidasvestjes aan hebben maar ik heb geen idee…