Zweertje in mond, wat te doen?

Halloo, ik heb al een paar dagen een zweertje in me mond, maar dan achterin bij me keel in de buurt. Daardoor kan ik er dus net niet bij met mond spoel water. Weten julie misschien een middeltje waarmee ik het weg kan krijgen? Want het doet echt ongelovelijk veel pijn.

bij de drogist heb je zo’n spoel-ding van dr vogel, dat merk, dat moet je mengen met water en dan gaan alle soorten mondzweertjes binnen een paar dagen weg, moet je even vragen aan een verkoopster ofzo. oja daar moet je trouwens ook mee gorgelen, dus dan kom je er wel bij!

Zoute tandpasta kopen werkt ook!

Keeltabletjes misschien?
Kijk, het zit er niet zomaar, dus het geeft wel iets aan dat er niet goed zit in je mond.
Je kan even naar de dokter gaan om zekerheid te hebben en dan via de apotheek een middeltje meekrijgen.

Volgens mij is het gewoon een aft waar je het over hebt. Binnen een week moet het wel over zijn. Aften komen meestal door vitamine-tekort. Dus probeer goed fruit en groente te eten!
Echt een rotgevoel hè! Ik heb er ook een, zegmaar rechtsachter op mn tong… Rotgevoel!!

ja wat Lis_Jolien al zei is het volgensmij gewoon een afte
heb je idd vitaminen tekort. Vooral vitamine C helpt hiervoor…

:slightly_smiling_face:

meer fruit eten

Mijn moeder heeft poeder uit indonesie

Mijn moeder zegt ook dat met zout water spoelen helpt…
Maar de tandarts zei tegen mijn pa, dat de eerste week de afte pijn doet, de 2e week niet meer , maar hij zit er dan nog gewoon en dan gaat ie helen… En dat je er ook niks aan kunt doen

En bij bio heb ik idd geleerd dat je meer vitamine C daarvoor nodig hebt, om te voorkomen. dus fruit =)

xoxo

Als je aften hebt moet je met Bocasan (d8 dat het zo heette) spoelen, er is hier ook gel van. Prikt wel, maar helpt goed :slightly_smiling_face:.