zwartwit plaatjes met kleur

weet iemand hoe je een foto/plaatje zwartwit kan maken, maar dat er toch iets in kleur blijft? dus bijvoorbeeld alles zwart wit maar de lippen rood ofzo…?

dat wil ik dus oook weten, volgens mij kan dat niet, maar dan zou je een stuk eruit moeten knippen, je plaatjekleuren in zwart wit, en dat andere stuk mooi afwerken en er dan weeer opplakken ??

Of niet? xD anders weet ik ut niet hoooaar.

:relieved:

poeh dat zou dan wel veel en moeilijk werk zijn,
njaa we hebben m samen iig ge-upt:P

dat kan wel hoor!
tis heel simpel even een korte uitleg, met photoshop dan:
-open je foto
-duplicate de layer 2x , dan heb je dus 3 layers
-verwijder de onderste background met het slotjewant daar kan je niks mee

• nu heb je er weer 2
  • maak de onderste layer zwart wit met image> adjustments>hue/saturation… met deze instellingen: colorize en alles op 0
    -nu kun je op de bovenste layer gaan gummen wat je niet gekleurd wil hebben, zoals je ziet wordt dit nu zwart wit

als je het niet begrijpt of wat wil vrage ofzeu note me of reageer hier ^^
btw ik weet niks over andere programma’s, ik gebruik alleen Adobe Photoshop cs3

Met photoshop/Paint shop pro kan dat wel als je een kleurfoto hebt en dan alles grijs maken behalve bijv de lippen. Met picasa/ photofilrte ( gratis ) kun je het ook moet je ff googlen ofso.

Ja dat vroeg ik me ook al af xD

voor wie moet ik het maken dan?
ik maak der wel ff 1 nu.

hebbe jullie niks aan me uitlegje?

1 BELANGRIJKE VRAAG,
HOE MAAK JE EEN TOPIC?:blush:

Weten jullie of je dat ook bij fotobewerkprogramma GIMP kan doen? En of je bijvoorbeel alles zwart wit en dan de haren in een andere kleur kan doen?

ik doe het met photoshop best simpel maar ik heb geen zin om het uit te leggen.
Het kan trouwens ook met picasa zoiets maar dan is het wel altijd een rondje wat gekleurd is…

Ik gebruik Paint Shop Pro 9 (engels) en ik doe het zo:
ORIGINELE KLEUR VAN HET PLAATJE LATEN DOORKOMEN:

1. Open het plaatje (duh xP)
  2. Maak een nieuwe rasterlaag aan en vul die op met zwart.
  3. Dubbelklik op de naam van je laag en zet de “Blend Mode” van je zwarte laag op 1 van de drie dingen waar b[/b] achter staat. (zijn alle 3 hetzelfde) en de “Opacity” blijft op 100.
  4. Neem nu je gum en ga over de waarvan je de originele kleur wilt behouden. (nog steeds op de zwarte laag)

ANDERE KLEUR DAN DE ORIGINELE KLEUR VAN HET PLAATJE LATEN DOORKOMEN (als je dus paarse lippen ofzo wilt):

1. Doe zoals stap 1 t/m 3 hierboven.
  2. Blijf nog steeds op je originele laag en ga met je Freehand Selection Tool
    http://img403.imageshack.us/img403/135/freehandth4.jpg
    rond de contouren van het ding dat je van kleur wilt veranderen.
    Deze settings werken voor mij goed :

http://img150.imageshack.us/img150/8032/settingswv4.jpg

1. Je hebt dus nu je selectie en je klikt deze NIET weg maar maakt een nieuwe laag.
  2. Je kies je gewenste kleur (Je selectie staat daar nog steeds zichtbaar op het plaatje, anders werkt het niet) en vult de selectie daar mee op
  3. Dan dubbelklik je weer op de naam van je laag (je nieuwe dus)
  4. Je kiest een ‘Blend Mode’ en je speelt wat met de ‘Opacity’ tot je iets hebt naar je leuk vindt.
  5. Je hebt misschien nog van die ‘uitgelopen’ lijntjes rond hetgene je wilde kleuren, maar je kunt deze gewoon weggummen (: (blijf wel op de nieuwe laag)

Als je vragen hebt mag je me altijd noten (:

-

dankjewel ! ik ga nu een week op vakantie, maar daarna download ik picassa :grinning:

hoe doe je het met Paint shop Pro?

bij mij gaat t niet zo ingewikkeld hoor :stuck_out_tongue: zal ik t voor iemand maken dan? je hoeft me maar n note te sturen. Voorbeeld; http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_messages/99637 Die ene die ik gepost heb :stuck_out_tongue:

Je bedoelt net zoals mn avatar? :]

Ik kan het je wel uitleggen,
maar ik geloof dat dat al gedaan is…

Hoe doe je het met PhotoFiltre :astonished:?

kan je t uitleggen?

kan iemand t uitleggen van paint shop?
want andre programma’s kan ik niet downloaden
of misschien een internet site waarop je t kan doen? ik weet niet:P