zwartwerken

Als iemand zwartwerkt is die gene dan schuldig aan belastingfraude ?
en waar klaag je zo iemand aan of hoe komen ze er achter?

geen idee, maar denk het niet. denk alleen de zwartbetalers zegmaar.

dat dacht ik ook een beetje maar ik vind het wel logisch eigenlijk als ik zwart werk dat het dan strafbaar is.

heb even gezocht en het is dus blijkbaar wel strafbaar!

Het is strafbaar voor werker en betaler !

De werkgever zegmaar heb ik gehoord krijgt ene boete en niet zo,n lage ook.

Alleen de werknemer krijgt een nog hogere boete + heel veel gesprekken met politie enzv. en ze worden vaak ondervraagt enzow. Dat heb ik gehoord van iemand waarvan de vriendin van die oma was aangegeven echt super zielig ze hebben die mensen helemaal kapot gemaakt !

Ps : Waarom wil je het eigenlijk weten wil je zelf zwartwerken, of wil je iemand aangeven ?

het is me aangeboden om zwart te werken en ik ben er gewoon heel erg nieuwsgierig naar geworden.

vind het wel interessant om over te praten.

Het is niet alleen strafbaar, je bent ook niet verzekerd.

Heb zwart gewerkt en dat verdient goed hehe :stuck_out_tongue: Maar was maar seizoens werk dus doe het nu niet meer.

Je kan er ook niks over vermelden op je cv

Ik heb zwartgewerkt en nergens problemen mee gehad. Heb ‘t ook gewoon op mijn CV gezet. Wist ik veel dat ik zwart betaald ging krijgen :’) en ik heb niet voor niets een halfjaar gewerkt daar.

Ik heb ook wel eens bijbaantjes gehad waarbij ik helemaal of gedeeltelijk zwart werkte. Heb er geen problemen mee gehad…

Je wist het niet? Lekker is dat dan :’) Maar als ze erachter waren gekomen was je minder blij geweest.

hmm ik zou alleen tijdelijk zwartwerken:P zoals een zomerbaantje ofzo, niet voor een jaar dan loop je het risico dat men erachter komt zegmaar

ik werk al bijna drie jaar zwart, heb er niet echt problemen mee. het is dan ook niet zo indrukwekkend, ik sta achter de toonbank bij een slager dus het is voornamelijk plakjes boterhammenworst uitdelen aan kinderen en kletsen met de vaste klanten haha. nouja dat klopt niet helemaal. maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik verdien goed, dus waarom zou ik klagen?

Ik zou het niet doen, als er iets gebeurd, ben je helemaal niet verzekerd…

Heb maar heel kort zwartgewerkt en heel weinig, maar er is niets bijzonders gebeurd toen :’)

Nee, ik wist het niet, ik was net 15 en het was m’n eerste baantje, ik dacht: hé fijn dat je steeds aan het einde van de dag wordt betaald :'D

Zwartwerken is inderdaad strafbaar.
Ik heb het ook gedaan, op de kerstmarkt voor mijn vader. Ik heb dan geen zin om een heel contract te sluiten voor die 5 dagen per jaar.

Ik werk inmiddels fulltime, maar heel af en toe (zoals nu in de drukke decembermaand) werk ik nog weleens een dagje in het snoepwinkeltje van mijn oude baas op een zaterdag.
Ik werkte daar toen ik nog op de middelbare school zat, en we zijn altijd contact blijven houden. En als hij zonder personeel zit in het weekend kom ik nog weleens helpen, omdat ik het echt superleuk vind.
En dan krijg ik aan het eind van de dag meteen uitbetaald. Mooi meegenomen :slightly_smiling_face:

woow wat een ervaringen al ja met zwart werk
ik zit nog wel te twijfelen eigenlijk zoals ze hier al zeggen je bent niet verzekerd.

de meiden die zwart hebben gewerkt hoe doe je het dan met het feit dat je niet verzekerd bent ?