Zwartwerken?

ik vroeg me af hoeveel mensen er eig zwartwerken… volgens mij is dat best wel veel… :0

Ik ken anders niemand die zwart werkt…

ik werk wel zwart.

ik ken niemand die zwart werkt en ik werk zelf ook niet zwart

Ik ken wel iemand die een aantal dagen/uren staat ingeschreven, en er meer werkt. Of zoiets toch xD

ik ken wel heel veel mensen die zwartwerken. ;o
volgens mij is dat ook goedkoper voor de mensen die je aannemen ofso. ;o

Ik ken en meisje en die werkt in een restaurant en die zegt dat alle meiden in de bediening daar zwart werken en die krijgen allemaal elke vrijdag uitbetaald.

ik werk in de zomervakantie zwart

Ik heb al mijn banen zwart gehad.
Behalve de 2 die ik nu heb. in supermarkten
maar bij de chinees, bessenplukken etc. was allemaal zwart en heb dr nooit zeik mee gehad.
Ik vond het altijd wel tof om op de donderdag een envelop met 100 of 200 euro (weekloon) te krijgen

Verdien je ook veel meer met zwartwerken dan? :astonished:

nja… je hoeft er geen belasting over te betalen

Ik werk zwart, oppassen.
Volgensmij doet bijna iedereen dat wel…

Ja, door zwartwerken was het mogelijk dat ik op mijn 13e zonder ID kon gaan werken en 300 euro in 9 morgens heb verdiend.

Wat voor werkdeed je dan ?

Bij me oom helpen, geen contract of iets… :stuck_out_tongue:

ja op de markt
+ toppen knippen 1x

ik werk in een restaurant zwart
en daarvoor deed ik bij een boer ook zwart

Volgens mij werkt bijna iedereen in het zwart. Anders zijn je overlevingskansen erg klein.

waar slaat dat nou weer op haha
Ik heb nooit zwart gewerkt en daardoor zijn mijn overlevingskansen klein? hahaha laat me niet lachen.
Er zitten meer nadelen dan voordelen aan zwart werken vind ik. Ze kunnen je namelijk zomaar ontslaan, je hebt geen recht op doorbetaling bij ziekte ofzo, je bouwt geen pensioen op, je bent niet verzekerd voor bedrijfsongevallen etc…

Dat is waar. Je moet echter wel eerst een baan (in het wit) hebben.
Daarnaast ga je 's avonds en in het weekend zwart werken!
Dan heb je later wel recht op pensioen enz…