Zwarte vlekken.

Hooi,

Als ik in bad ben geweest en er uit kom heb ik altijd ongeveer 10 seconde zwarte vlekken voor mijn ogen. Dan lijkt het net of alles even knippert…
Ik kan dan bijna niet op mijn benen staan zeg maar…

Ik voel me dan ook voor een halve minuut even duizelig in mijn hoofd… en daarna is het weer helemaal verdwenen.

Heeft iemand dit nog meer?
Zo ja, weet je waar het aan ligt?

Alvast bedankt.

Het kan dat je bloedarmoede of een ijzertekort hebt, of je eet te weinig oid.
Ik zou even naar de dokter gaan.

hooi

ik heb dat ook soms
soms heb ik t voor echt 10 seconden ofzo
maar ik heb t twee keer gehad dat echt 10 minuten duurde ofzo en dat ws suuupereng

maar volgensmij is t iets met je bloeddruk, dat ie dan te laag is

Ja dat heb ik ook vaak.
Ik denk dat het van de warmte of het warmteverschil (tussen bad/douche en koude badkamerlucht) komt.
1x ben ik toen ook echt flauwgevallen.

Ja dit heb ik heel vaak. Vooral als ik 's ochtends uit bed kom dan moet ik gewoon eerst weer gaan zitten totdat ik weer alles zie want alles wordt zwart voor mijn ogen. En ik kan ook nauwelijks op me benen dan staan… x] Bij mij komt het denk ik door te snel op staan.

Dat heeft toch te maken met het warmte verschil?
Of je vergeet idd te weinig/te lage bloeddruk.

dat heb ik ook wel eens als ik te snel op sta (tenminste denk dat ht daar door komt?), en soms ook wel eens gewoon. heb ook wel eens gehad dat het dan helemaal zwart werd (niet vlekke maar gewoon zwart) en dan ik helemaal begon te shaken en neit meer kon staan. dat vond ik best wel eng… maargoed dat heb ik heeel soms mjah heb een hekel aan de dokter dus daar ga ik niet zo snel heen (A) geen idee wat het kan zijn maar je bent dus niet de enige

heb ik ook, ook als ik uit bed kom. dat komt of:

1. je staat te snel op
  2. de temperatuur wisseling verandert
  3. je positie verandert (van liggen nar staan)

Xoxo

meestal is het bij mij dat eerste x3

Oke bedankt allemaal!!

Heb ik ook wel eens gehad. Toen ben ik ook nog flauwgevallen tegen de tafel Auw. Maar dat kwam door mijn medicatie.

Heb ik ook, en dan moet ik even stil blijven staan, en word het weer gewoon.

Als ik dat heb, word het bij mij wit XD.

Had precies het zelfde, maar dan met opstaan simpel.
Bij mij was het ijzer + vitamine tekort.

Dus gewoon wat meer fruit (en vitaminepillen) gegeten.
Helpt echt!

Ja ik heb het ook wel eens met opstaan gehad…
Maar nu nooit meer eigenlijk…
Alleen net toen ik uit bad kwam dus wel…
Maar ik denk dat het gewoon overgang qua warmte is.

Denk het ook :slightly_smiling_face:

ik had dat ook. ben ermee naar de dokter geweest en bloed laten prikken. die zei dat ik ijzertekort had en heb daar pillen voor gehad. nu heb ik er geen last meer van.

Dat heb ik ook, telkens als ik uit de douche kom of uit bed dan zie ik even niet zo veel en dan moet ik echt even gaan zitten ofzo.