Zwarte vlekken voor ogen

Sorry als hier al een forum over bestaat, maar ik heb dus vaak last van zwarte vlekken voor mijn ogen als ik opsta. Dan word ik duizelig en zie ik een paar seconden allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen. Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat ik - al zeg ik het zelf - vrij weinig eet. Zoals dat ik bijv. de laatste tijd niet ontbijt, omdat ik vaak tot laat uitslaap. Dan eet ik bijv. op een dag maar 2 boterhamen & een koekje ofzo en dan nog het avondeten. Heeft dit ermee te maken? Of kan het ook iets anders zijn? Ik ben erg bang voor prikken, dus het heeft geen zin om naar de huisarts te gaan, aangezien hij zegt dat ik bloed moet laten prikken.
Alvast bedankt!

xx

misschien lage bloeddruk?
maar heel veel mensen hebben dat in de puberteit (vraag me niet waarom) en dan gaat het na een tijdje weer weg

Ik heb het ook. Ik word dan helemaal duizelig en dan moet ik weer gaan liggen, anders val ik flauw. Als ik heel voorzichtig opsta gaat het wel. (Wow, eigenlijk niet echt normaal als ik er zo overna denk). Verder heb ik geen last met eten (integendeel!)

ik ben er een keer voor naar de dokter geweest en die zei dat het gewoon bij de puberteit hoort ofzoiets.

DAt heb ik ook als ik te snel opsta, maar dat heeft iedereen geloof ik wel een beetje. Als je een te lage bloeddruk hebt ofzo, dan heb je het meer als het ware. Maar volgens mij heb ik een best hoge bloeddruk…

oh headrush

dat heb ik wel eens ook. is redelijk normaal geloof ik.

Ik had dit pas ook nog. Toen ik net was opgestaan. Ging snel weer zitten xD

Net of dat al het bloed naar je kop stroomt. Bij mij deed het ook pijn in mijn hoofd en kreeg ik het eerst heel warm :S En eerst zag ik allemaal zwarte vlekken en toen steeds zwarter. Toe trok het weer weg gelukkig :stuck_out_tongue:

Heb dit nog maar 3 keer in me leven gehad dus het zal wel meevallen. Volgens mij heeft iedereen dat wel eens :slightly_smiling_face:

Iedereen bedankt <3
Dat zou best kunnen met die lage bloeddruk & dat het bij de pubertijd hoort enzo. Dan ben ik in iedergeval een beetje gerust gesteld! Dankjewel!

xx

idd lage bloeddruk denk ik. ik heb het ook al 3/4 jaar dat ik regelmatig bijna flauwval, maar niet helemaal zegmaar :stuck_out_tongue:. Dus ik hoop dat het bij jou wat sneller over is! wat helpt is wat meer zout eten zei de huisarts bij mij :slightly_smiling_face:

het is deels ook dat je te snel op staat zei mijn broer, die had het ook omdat ik zei dat ik het heb, hij is daardoor ook flaugevallen

Daar heb ik ook redelijk vaak last van, bijna altijd als ik opsta ofzo o.0

Dat is doodnormaal ikheb dit elke dag wel 1x :stuck_out_tongue:
Maar het is niks ernstigs volgens miju

"t is volgensmij wel normaal hoor.
Het kan zijn dat je misschien te snel uit je bed stapt en dat je dan uit evenwicht bent ofzo.
Maar het kan ook zijn dat je te weinig eet, want ik heb dat ook best vaak.

dan sta je te snel op en loopt je bloed net iets te snel weg uit je hersenen, Dat is wat mij verteld is… ik heb het ook en ik ben er een keer door flauwgevallen met mn hoofd op onze oven -.-

Als je op de bank gelegen hebt kan je beter eerst heel even rechtop gaan zitten voordat je helemaal opstaan, en hetzelfde als je net uit bed komt enz.

Ja, ik heb dat ook soms, volgens mij is dat niet zo erg hoor!

dat heb ik ook als ik veel te snel opsta van een stoel of net zoals jij uit bed, maar je moet eerst gaan zitten en dan langzaam opstaan.

dat heb ik ook dan ben ik meestal duizelig of als ik heel snel ergens naar toe ga en dan weer terug maar heb geen zwarte vlekken voor mijn ogen maar soms wel

heb ik ook, ik ik opsta, uit bed , uit mn stoel enzovoorts…

Dat heb ik ook wel eens maar vooral als ik opsta uit een stoel ofzo.

Je zegt het zelf, je eet te weinig. Ik had er ook last van, dan is je bloeddruk te laag ofzo en toen heb ik van de dokter vitamine B gekregen.