zwarte vlekken voor me ogen

Ik voel me de laatste tijd duizelig en ik zie dan zwarte vlekken voor me ogen.Meestal gebeurt als ik opsta, dan moet ik me echt aan iets vasthouden en dan zie ik voor ongeveer 20 seconden zwarte vlekken en dan verdwijnen ze langzaam.Ik dacht dat het wel normaal was maar het gebeurt vaker, ik heb het nog niemand verteld.

Weet iemand hoe dit komt?

Waarschijnlijk een lage bloeddruk, veel meiden in de puberteit hebben daar last van.

Maar ik ben geen dokter, dus beter ga je als je er niet goed bij voelt even naar de dokter en eventueel bloed laten prikken.

Te weinig gegeten? Bloedarmoede?

Dankje

Ik eet wel genoeg, zou niet weten of het bloedarmoede is.Kan ik wat doen tegen bloedarmoede?

Dacht ik ook aan.
Proberen rustig op te staan :slightly_smiling_face:.

Dankje

Hmm ik heb er ook last van! Maar heb geen bloedarmoede en ook geen te lage bloeddruk. Kwam niks uit bij de bloedtest en de dokter zei er verder niets meer van. (Ik kwam toen voor meerdere dingen).

Meer drinken ook.

Er kwam niks uit?Heeft die dokter je niet geholpen, is het nu niet weg?

uh eigenlijk heb ik daar aan niet gedacht, ik denk dat ik meer water moet drinken.Bedankt!

Ben je toevallig ongesteld? Het kan zijn als je het alleen tijdens je ongesteldheid hebt, dat je ijzer tekort komt. Dan zou ik je roosvicee ferro aanraden. Anders kan het zijn dat je inderdaad een te lage bloeddruk hebt, als je het blijft houden moet je er echt even mee naar de dokter gaan. Probeer in de tussentijd heel langzaam op te staan en als je voelt dat je duizelig wordt, kun je het beste nog even gaan zitten.

Probeer wat meer zout te eten en voorzichtiger op te staan.

Lage bloeddruk inderdaad. Heb ik ook altijd last van, ik moet van de dokter meer zout eten hiervoor.

Langzamer opstaan :wink:

Ik heb het ook als ik snel opsta of heel druk ben, dus het is wel redelijk normaal!

meer water drinken??

Hier heb ik ook last van gehad, maar soms ook in aanvallen. Dan word het dus de hele tijd zwart voor je ogen + heel wit gezicht/lippen + misselijk. Wat bij mij helpt is om op een zoet kauwgompje te gaan kauwen. :slightly_smiling_face:
Succes!

Ik heb dit ook wel eens, niet alleen met opstaan.
Het helpt als je iets van suiker of chocola eet (M&M’s, snoep) want het kan zijn dat je te weinig suiker in je bloed hebt. Ook kan het zijn dat je een lage bloeddruk hebt. Als je er echt veel last van blijft hebben, kun je altijd een afspraak maken bij de huisarts! :wink:

wat iedereen hier eigenlijk al zegt, het is heel normaal en gewoon rustig opstaan.

ik heb dit altijd
letterlijk altijd
maar dat komt denk ik omdat ik een tekort heb aan verscheidene metalen