Zwarte puntjes op benen gaan niet weg

Heey

Eerst en vooral: ik weet dat er een algemeen scheertopic is maar daar is mijn probleem al enkele keren voorbij gekomen maar steeds zonder reactie of werkende oplossing.

Ik heb dus een enorm irritant probleem al meer dan een jaar lang. Als ik mijn benen geschoren/ geëpileerd/ gewaxt heb blijf je duidelijk zwarte puntjes zien, vooral op mijn onderbenen. Het ziet er zeer onverzorgd uit en het lijken net korte haartjes of stoppels.
Mijn benen zijn altijd wel glad… . Ik heb al zo vaak gescrubt met de harde kant van een sponsje. Soms zo veel dat mijn huid rood werd en pijn deed. Vandaag heb ik het met olijfolie en suiker geprobeerd maar dat werkte ook niet… .
Ik denk dat ik de haartjes die ik scheer op mijn huid afbreken maar er nog een groot deel onder mijn huid zit dat je nog ziet. Als ik mijn haar uittrek zijn er nog steeds heel veel puntjes :frowning_face: . Het zijn haartjes die niet meer groeien volgens mij. Ik heb sommige met een pincet er uit gehaald en daaruit bleek dat er ook waren die gewoon een puntje waren in mijn huid. Met een pincet ze allemaal verwijderen is geen optie want het zijn er allemaal zo veel en ik krijg altijd wondjes dan.

Heeft nog iemand dit probleem? Of heeft iemand betere (scrub)tips? Ik wil er echt vanaf want ik ben het beu met een lang broek te lopen. :frowning_face:

Ik heb geen tips, heb 't zelfde maar dan bij mijn oksels.

^Ik ook :frowning_face: maar toch bedankt

Ik heb het ook bij mijn oksels, ben ook al eeuwen opzoek naar een oplossing maar helaas. Ik heb 't maar gewoon geaccepteerd en ik heb er nog nooit (voor zover ik me even kan bedenken) een opmerking over gekregen. Stoort me zelf wel erg, maar zie dit maar als een up

^Oksels heb ik ook geaccepteerd maar benen is net iets anders. Toch bedankt

Zijn het geen ingegroeide haartjes? Misschien moet je het eens een week of twee laten staan en dan nog eens proberen?

^Heb ik al geprobeerd en het is anders als ingegroeide haartjes :frowning_face: Toch bedankt voor je reactie

upje

dit betekend gewoon dat je harde haartjes hebt.
daarom zie je ze helaas niks aan te doen behalve laseren!

We hebben wel een lasertoestel thuis. Maar dat duurt toch weken? En kan je je benen ondertussen niet meer ontharen?
Bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:

up

Probeer eens op een bepaald klein stukje alleeen te epileren, kijken hoe je huid hierop reageert en of die zwarte puntjes blijven of dan wel verdwijnen.

Ik heb dit ook een beetje, Ale enkel aan de zijkant vanonder aan mijn benen. En elke keer als de zomer komt trek ik de meeste er met een pincet uit, het duurt lang en doet pijn maar het is de beste oplossing die ik heb gevonden tot nu toe.

Epileren heb ik al geprobeerd maar er blijven altijd zwarte puntjes? Het lijken korte haartjes die niet meer groeien ofzo want het zijn geen ingegroeide haartjes.

Hey,

Ik denk dat zowat iedereen dit probleem heeft, maar ik zou een ontharingscreme gebruiken.
Ik heb het vandaag voor het eerst gebruikt, en ik heb bijna geen zwarte puntjes.
Als je hier ervaring mee hebt denk ik dat je alle puntjes weg krijgt en als er nog wat haartjes over zij kan je die wegscheren.
PAS OP!!: ik heb die van Veet voor het eerst geprobeerd, en ik heb er een huidirritatie van gekregen.
Als je eerst even test op een klein gebied met de creme, en je krijgt er geen irritatie van dan kan je het gebruiken.
OOK, zorg dat je benen GOED zijn bedekt met de creme, wat ik had op sommige plekken veel meer creme dan ergens anders, en daardoor blijven haartjes zitten, dus verdeel en bedek goed!
OOK, lees ALTIJD de instructies op de verpakking!

Ik hoop dat ik je kon helpen! :wink:

^Dat van de ontharingscrème wou ik wel eens proberen. Je hebt me nu overtuigd :slightly_smiling_face: . Ik moet wel nog een paar dagen wachten maarja. Heel erg bedankt!

De ontharingscrème heeft hetzelfde effect als scheren… :frowning_face: .