Hi!
Ik heb een vraagje en ik kan het echt nergens op google vinden…
Ik wil graag met een vriendin zwarte piet spelen in een officiele optocht van een grote stad.
Hoe moet je je dan aanmelden? Via een website, bellen??..
Hi!
Ik heb een vraagje en ik kan het echt nergens op google vinden…
Ik wil graag met een vriendin zwarte piet spelen in een officiele optocht van een grote stad.
Hoe moet je je dan aanmelden? Via een website, bellen??..
Vraag het aan je gemeente.
Ik bedoel eigenlijk: vraag het aan de gemeente waar je mee wil doen aan de optocht.
Ken je mensen die dit al eens hebben gedaan? via hun proberen te regelen.
Ik doe dat ieder jaar bij mijn eigen gemeente en eigenlijk is het voor ‘buitenstaanders’ niet mogelijk om erbij te komen bij ons… Je moet familie zijn van iemand, en anders kom je op een wachtlijst van echt 5 jaar :’)
Ik heb dat gedaan via een sportvereniging (waar ik toen wel lid van was uiteraard), misschien kun je naar de vereniging stappen en vragen of ze nog een extra persoon zoeken? Wel een beetje awkward maarja, als je het graag wilt moet je het maar proberen.
Mag ik misschienvragen wat het is? En ja sorry ik ben echt te lui om het te googlen, en al met het idee dat ik alleen maar enge zwarte pieten plaatjes zie… :’)
Nou met Sinterklaas is er vaak een optocht of iets dergelijks. EN dan hebben ze natuurlijk Hulppieten nodig, want heel veel Pieten die werken in de pepernootfabriek in Spanje dus die konden niet mee!
Och laat maar waar zit ik met mn domme hoofd, natuurlijk snap ik het al hahah.
Nee geen idee, maar in ieder geval heel veel plezier!
Hahah ik was er al vrij snel al achter gekomen, maar toch bedankt!
Wauw dat lijkt mij ook echt superleuk, wil het ook graag doen dus volg dit topic even!
Ik doe het zelf, maar het gaat inderaad vaak vanuit een comité. Ik doe het zelf bij een organisatie vrijwillig, en het intocht comité (hebben gewoon een internet site waar je kan ‘soliciteren’.
Google gewoon eens op zwarte piet + woonplaats, sinterklaas + woonplaats en vraag eens rond in de buurt (sportverenigingen, scholen, winkeliersvereniging enz)
Ik heb dat ook een paar keer gedaan en dat ging toen via een vriendin van mij die ook anderen kon laten aanmelden. Dat was bij de Vereniging voor Volksvermaken. Misschien daar eens informeren? Het is heel leuk trouwens om piet te zijn!