Zwarte Maxi Dress H&M

Hoi allemaal,

Ik zou graag de zwarte maxidress van H&M kopen. Weet er iemand hoe de pasvorm valt? Ik kan namelijk momenteel niet naar de winkel, dus zou het online willen bestellen :slightly_smiling_face:.
Het is deze jurk: http://www.hm.com/be/nl/product/09352?article=09352-A

Het model staat er wel mooi mee, maarja… Mijn voornaamste schrik is dat ik er “vanachter” niet mooi mee zou staan. Ik ben 1.72m, dus qua lengte zit dat wel ok (toch?). Tshirtjes heb ik meestal een S, broeken maatje 38. Zal ik de maxidress best in maatje 36 nemen?
Ik ben niet dik, maar heb wel een vrij brede kont, zeg maar :slightly_smiling_face:… geen idee hoe dat met zo’n jurk staat.

Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt!

http://forum.girlscene.nl/forum/fashion/het-grote-hm-topic-3-246370.0.html

Er is hier een topic voor, ga het daar eens vragen :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf 1.67 en paste in de winkel geen zwarte maxi dress… Was veel te lang… :frowning_face:

Ok, dankjewel :slightly_smiling_face:!! Ik had gekeken bij de zoekfunctie, maar niet aan het H&M topic zelf gedacht, stom :flushed:

Ok, bedankt voor je ervaring! Zou hij met mijn 1.72 oké zijn, dat het bvb 5 cm te lang was, of eerder 10 cm :slightly_smiling_face:?

Slotje.
Daarnaast zou ik niet kleiner gaan dan je eigen maat, hoor. H&M is meestal wel redelijk true to size en als je zelf al aangeeft dat je kont wat groter/breder is, lijkt downsizen me geen goed idee! :slightly_smiling_face:

Wel ja, zoals ik aangeef, heb ik in tshirtjes (en eigenlijk ook in jurkjes, nu ik er over nadenk) altijd een S (=36) en in broeken een maat 38. Ik vind het moeilijk om in te schatten hoe los de maxidress valt, vandaar mijn vraag naar ervaringen van mensen die de jurk zelf hebben gepast :slightly_smiling_face:. Als het bovenstukje te los zit, is het natuurlijk ook echt niet mooi!

Heb die maxi dress zelf gezien, maar volgens mij moet je daar minstens 190 of langer voor zijn want ben je kleiner dat komt dat ding al tot aan de grond. Ik ben zelf 1,82 en heb 'm eens langs mij gehouden en hij kwam al tot aan mijn enkels. :cold_sweat:

Maar de lengte kan ook verschillen per maat he! Ik heb geen ervaring met de maxijurken van H&M maar over het algemeen heb ik gemerkt dat wanneer je een maatje groter hebt, hij ook een paar cm langer is. Als ik jou was zou ik gewoon 2 maten bestellen (36 en 38) :stuck_out_tongue: dan houdt je de goeie en stuur je de andere terug

Bedankt voor alle reacties :slightly_smiling_face:! Ik denk dat ik maatje 36 zal bestellen (wat me ook werd aangeraden in het H&M topic). Mocht het niet passen, dan stuur ik hem idd gewoon terug. (hopelijk lukt dat tijdens de solden)

Fijne dag nog :slightly_smiling_face:!!

Die heb ik in de winkel gepast! Ik ben heel lang (1.87) en bij mij kwam tie tot mijn enkels ongeveer. Ik had ook een 36 aan met dezelfde maten als wat jij hebt, maar ik vond de stof totaal niet mooi, het deed niet echt veel goed voor je lijf… (ik droeg de grijze, btw). Echt heel jammer want hij leek me erg mooi! Persoonlijk vond ik hem dus nogal tegenvallen toen ik hem aan had.

Hmm ok… nu begin ik weer te twijfelen :stuck_out_tongue:
Ik zou hem sowieso wel in zwart kopen, omdat dat toch minder snel een “pyjama look” geeft… Met een riempje en lange ketting, zal het mss ook wel wat draagbaarder worden? In elk geval bedankt voor je reactie!

Oeps, m’n internet deed het niet meer dus had ik geen slotje geplaatst. Goed. Bij deze dus.