zwart witte foto met gekleurde ''stukjes''.. Hoe doe je dat?

Kennen jullie van die foto’s die helemaal zwart wit zijn maar dat je zeg maar bijv. je schoenen ofso in kleur maakt? Want ik zou graag willen weten hoe je dat doet?

Op www.picnik.com kan je dat doen ;

Zoals deze foto’s hier zeg maar ; http://www.ikfotograag.nl/zwart-wit-met-kleur-accent/ Ik heb deze site op google ofzo gevonden.

Jawel maar dan kan dat alleen binnen dat rondje . als ik mijn schoenen bijv. die kleur wil geven heb ik zo’n bryk rondje en dan is de ruimte tussen mijn schoenen ook met kleur.

Dat rondje kun je ook kleiner of groter maken, dus als je een klein oppervlak wilt kleuren moet je het rondje kleiner stellen.

Op picnik kun je inderdaad alleen maar een rondje en dus niet erg breed of erg lang. Wordt alleen mooi bij iets ronds…

Dus hebben ze dan ook andere sites?

gewoon met paint shop pro ?

Dat kost geld.

met photoshop ofzo. gewoon selecteren wat je in kleur wil hebben, klikken op selectie omdraaien, en dan klikken op zwart wit maken.

[i]Dat kan wel op picnik! :grinning:

Dan moet je als je een foto hebt zegmaar, moet je bij effects gewoon de eerste “Black and white” aandrukken. Dan krijg je daarnaast een soort blokje met “Effect painting”. Dan klik je gewoon op de plaats op je foto waar je de kleur wilt hebben en dan ben je klaar, dat hoeft geen rondje te zijn, je kunt gewoon over de hele foto. :grinning:

Haha, kwam ik laatst ook pas achter![/i]

^ Oh haha ja ik zie het ook, dankje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Je kunt ook het programma Tint (gratis) downloaden

nee hoor, zijn vaak gratis te vinden. Ik heb ze namelijk ook gratis gedownload.

Oh dankje dit werkt wel!

anders kun je ook GIMP 2 downloaden, gratis.
en dan een stuk selecteren wat je grijs wilt hebben, en dan kleuren > desatureren.

maar das een stukje moeilijker

Ik deed dat altijd met Photofiltre, dat is gewoon gratis te downloaden.