Zwart Randje

Op mijn tumblr post ik foto’s van modellen maar ik doe er dan altijd een zwarte kader omheen.
Zoals dit

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lwma15Gl6F1qezovfo1_500.jpg

Maar mag dat wel en kan ik er problemen mee krijgen ?

Dat mag. Maar je moet officieel wel zeggen waar de foto vandaan komt, anders kun je aangeklaagd worden.

Moet je even op hun website kijken wat voor copyright ze hebben (staat meestal onderaan).
De meesten hebben een copyright waar je wel mag herposten, zolang je de bron er maar bij vermeld.

Ik snap er ook niks van hoor haha.

Tumblr is gewoon een soort blog waar je dingen kan posten die je leuk vind, toch?
Zowel foto’s als quotes als hele stukken tekst.
Dat is wat ik er van weet iig xd

Dan moet je even als je het niet bij elke foto apart wil zetten, ergens op je tumblr een FAQ maken waarin staat dat het niet jouw foto’s zijn maar dat je ze wel ge-edit hebt. En dan hoef je niet bij elke foto opnieuw te zetten, dat ze niet van jou zijn :slightly_smiling_face:

Oh if you did it for tumblr it’s ok. :slightly_smiling_face: I just worry sometimes when I see my photos edited because people have tried to steal them before and say they are the photographer! It’s ok :slightly_smiling_face:

Heb net een berichtje gekregen van zo’n model op tumblr waarbij ik een zwart randje om een foto heb gezet

Ah nice, dat vergeet ik dus steeds.

En als ik het zonder randje doe moet ik dan nog steeds een link zetten van waar ik die foto van heb?

Ja.