zware keelontsteking.

Hello.

Ik heb last van zware keelontsteking, sinds 2 dagen.
Ben gisteren bij de huisarts geweest en heb ibuprofen gekregen, alleen deze pillen zijn supergroot.
Ik ben snachts 5x wakker omdat ik het zo benauwd heb. Ook heb ik koorts.
Kan niet eten. Bijna niet drinken en slikken. En ik klink als een bejaarde man.
Nu moet ik geopereerd worden, aangezien ik mijn amandelen nog heb.
Daarvoor moet ik 17 januari naar de KNO-arts voor een intakegesprek.

Allemaal leuk en wel, maar daar heb ik nu helemaal niks aan natuurlijk.
Zijn er dingen die ik kan doen om de pijn te verzachten? Ik heb me echt nog nooit zo ziek gevoeld.
=(

Ik heb precies 't zelfde, alleen ik hoef niet geopereerd te worden.
Er helpt bij mij echt helemaal niets, alleen thee met honing doet 10 minuutjes z’n werk maar daar houdt t mee op.

Strepsils werken bij mij altijd goed, en ze zijn lekker!

Of misschien ijs of juist warme thee/chocomelk?

Ik eet ze nu ook, ik vind ze echt smerig x]

Ik vind ze wel lekker maar heb ze momenteel niet in huis.
Wel leg ik drinken in de ijskast zodat het extra koud is, dat verzacht wel een klein beetje maar niet voor lang.

Welke smaak heb je? Ik vind namelijk ook alleen de gele lekker (citroen en honing).

Ik had het zo heftig dat ik niet kon praten of slikken (elke keer als ik slikte moest ik janken)
Probeer te relaxen ik vrat de hele dag ijsjes! Verder koud water drinken, en lekker warm douchen. En proberen te slapen (=hoef je niet te slikken)
Succes!!!

Mn tong is helemaal wit geworden door alle bacterien. :confused:

Waarom heb je geen antibiotica gekregen?

Ja dat weet ik ook niet, maar dat heb ik de laatste 2 keren ook niet gekregen :confused:

strepsils, paracetamol, en, het klinkt ouderwets maar toch, thee met honing drinken!

Nja als je heel vaak achter elkaar ziek bent en je hebt de eerste keer al wel antibiotica gekregen is het wel logisch dat ze het niet weer geven de 2e keer, het is niet bepaald goed ofzo. Maar wel vreemd dat ze 't niet geven nu het zo erg is, misschien eens naar een andere dokter ofzo?

Honing helpt áltijd bij mij.

Vraag anders aan je huisarts of je brufen bruis kan krijgen. Dat is ibuprofen in poedervorm dus wat makkelijker voor je om in te nemen…

De apothekersassistente (als je dat zo noemt?) zei dat die poedervorm niet vergoed wordt, en dat ze me daarom maar gewoon die pillen meegaf. :\

Ja maar als je die pillen niet kan doorslikken heeft t natuurlijk ook geen nut.
Misschien dat je huisarts medische noodzaak op het recept kan zetten voor die poedervorm, zodat het wel vergoed wordt(dat je dus aan je huisarts vertelt dat je die tabletten echt niet kan doorslikken en of hij medische noodzaak op het recept kan zetten)

Naja ik krijg ze wel weg, met moeite.
Maar heb vandaag ook gewoon rustig aan 2 broodjes gegeten, dus het gaat al iets beter.

ok gelukkig maar :slightly_smiling_face:
Ik weet trouwens niet of je rookt? Roken is namelijk ook niet goed voor je keel…

Nee ik rook niet. Heb zware astma, dus lijkt me ook niet zo’n goed idee. xD