zware jongensproblemen

Voor de kerstvakantie (2013)vertelde een jongen uit mijn klas dat hij me leuk vond. Ik kende hem nog niet zo goed en heb dat ook tegen hem gezegd. We gingen toen wel praten (via whats app), alleen begon ik steeds de gesprekken. Ergens in maart (2014) was is dat zat en ging verminderde de gesprekken (aangezien ik steeds minder vaak begon). Op en gegeven moment praatte we helemaal niet en merkte ik toen pas dat ik het leuk vond, alleen ik dacht dat hij mij niet meer leuk vond. Ik heb er de hele zomervakantie overgedaan om te (proberen) hem te vergeten en het begon echt te werken. We zitten nu weer bij elkaar in de klas, maar dat vond ik toen niet zo’n probleem meer.
Tot 3 weken geleden hij letterlijk vroeg of ik wat voor hem voelde (het kwam trouwens uit het niets), want hij was nog op de zelfde plek als vorig jaar. Ik gaf hem hetzelfde antwoord en voelde (nog steeds) heel schuldig van (hij zei ook tegen mij dat hij er 's nachts niet van slaap). We begonnen toen weer te praten en nu is het opnieuw afgenomen.
Ik wil best wel wat zeggen dat ik hem nog steeds heel leuk vind, maar ik weet niet wat er dan gebeurt. We praten eigenlijk nooit op school. Over 5 maanden is school ook alweer afgelopen en we hebben allebei een ander profielkeuze. Ik ben er eerlijkgezegd ook heel erg bang voor, want als het niet werkt ben ik de enige jongen waarmee ik heel goed/makkelijk kan praten kwijt. Ik weet trouwens niet eens hoe ik het zou moeten vertellen en hoe iedereen op school zal reageren.
Ik Hoop Zo Dat Iemand Goed Advies Heeft!!
Alvast bedankt

Als jullie echt ‘verliefd’ waren, was het contact niet ‘vebroken’ En besides dat, jullie praten ook niet op school.

Misschien een idee om contact met hem te zoeken op school en elkaar wat beter te leren kennen? Ik bedoel je geeft wel aan dat je hem leuk vind, maar dat je vooral bang bent om hem te verliezen en voor wat anderen erover zullen zeggen. Het eerste kan ik me wel voorstellen, maar ik zou me niet zo’n zorgen maken over wat anderen denken. Uiteindelijk zijn jullie degene die wel of niet met elkaar omgaan, daar hebben anderen niks mee te maken.

Waarom ga je jezelf citeren?

Maar ben het hier mee eens.