Zwangerschaptest

Hai, ik moet zo’n test halen maar ik ben 13 en je mag bij de kruidvat niet eens een doosje asprine meenemen. Mag dat wel?

Jep, er is nogal wat ergs gebeurd waar ik het liever niet over heb. Dat kan gewoon?

Ik geloof niet dat daar een leeftijd aan verbonden zit.

Verder hoop ik niet dat je zwanger bent, je bent nog zo jong! :slight_smile:

Dit is dus helemaal niet het geval, je moet 16 of ouder zijn om een test de kopen bij de trekpleister en kruitvat. De rest van de drogisten heb ik geen idee van, maar bij deze twee moet je echt 16 jaar of ouder zijn + je legitimatie laten zien. Tenminste, hier in de stad wel.

1 vriendin weet het en die vind dat ik het moet halen en dat kan ook natuurlijk :relaxed:

Echt? Dat is best wel stom, want jongere meisjes kunnen niet zwanger worden?
Anders kun je het volgens mij ook online bestellen en laten bezorgen in een Kruidvat bij jou in de buurt. Ze bekijken als het goed is niet wat er in het pakje zit.

Ik heb ook gelezen dat Action goede zwangerschaptesten verkoopt, misschien kun je daar eens kijken.

Het was tegen mijn zin, met mijn ex vriendje maar dat zei ik toen niet. Ik heb het later gezegd en een week later maakte hij het uit

Ik heb online gekeken maar ik zag er niks over :grin:

Wat belachelijk dat er een leeftijd aan gebonden zit, heb ik nog nooit van gehoord!

Ik zou anders naar de huisarts gaan. Die is godzijdank niet leeftijd gebonden en kan je helpen met een test.

Onzin van die leeftijdsgrens, net als medicatie, mag iedereen kopen, alleen de sterkere medicijnen niet.

Ik zou langs de huisarts gaan

Hier heb ik nog nooit van gehoord. En heb ik ook niet hoeven doen bij de kruidvat hier. Jongere meiden kunnen toch ook een fout hebben gemaakt? Beetje lullig als zij er dan voor zorgen dat je het niet even mag checken :’). Zou ze meteen aanklagen

Kan ik dan wél kopen of niet? Ik ga liever niet langs de huisarts want mijn tante woont er tegenover en als zij me ziet ben ik dood

Er is geen leeftijdsgrens voor. Ga naar Action, apotheek of drogist.

Bij de action heb je ze voor 1,50 en dan 2 zonder leeftijd maar de kwaliteit is wel wat minder lijkt me maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Testen van Action zijn prima betrouwbaar hoor.

Dus als conculsie: ik kan bij de action een betrouwbare goedkope test kopen zonder legetimatie?

^ Ga het gewoon proberen. Ze zeggen het vanzelf wel als het niet mag. In sommige drogisten mag je geen geneesmiddelen kopen onder een bepaalde leeftijd maar daar is in de Nederlandse wet niks over geregeld. Zelf heb ik bij Etos gewerkt en daar verkocht ik het ook niet aan kinderen van 8 bijvoorbeeld (tenzij ze een briefje van hun moeder hadden.) Maar iemand van 13 wel.

Ja.

Het is gelukt en hij is negatief! Zo opgelucht. Dank jullie wel voor de adviezen, ben bij de action gaan halen :relaxed:

^ Gelukkig! Nu weer rustig ademhalen haha.