Zwangerschapstest

Ik ben al heel veel opzoek op internet, maar wilde het hier ook nog even vragen.
Dit is een anonieme account haha, vraag het liever niet met mijn eigen.

Kun je een zwangerschapstest doen terwijl je de pil (een maand door)slikt?
Ik heb nu nog 3 in m’n strip zitten, dus zou bijna ongesteld moeten worden. Dat heb ik liever niet in de vakantie, en ik weet ook zo goed als zeker dat ik toch niet zwanger ben (meer een zekerheid + geruststellen van mn ouders) Maar vanaf wanneer kan ik die test dan doen? En kan ik dan wel gewoon nog een maand doorslikken?

Alvastbedankt (:

Als jij gewoon goed de pil slikt en op tijd kan er in principe niets fout zijn gegaan.

Een zwangersschaptest kun je altijd doen wel moet je een aantal dagen wachten nadat je denkt dat het ‘mis’ heeft kunnen gaan.

En je kan ook wachten dat je gewoon weer ongesteld bent ipv die test, die kun je beter gebruiken wanneer je echt loopt te stressen.

Je kunt pas testen vanaf het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden (maar dat dus niet wordt).
Als ik je verhaaltje goed begrijp, begint je stopweek over 3 dagen maar wil je meteen doorslikken?

Wat ik eigenlijk zou doen, is gewoon een stopweek houden en kijken of je ongesteld wordt. Als dat het geval is, dan weet je meteen dat je niet zwanger bent. Als dat niet zo is, dan zou ik aan het einde van je stopweek een test doen.

Waarom ben je bang dat je zwanger bent terwijl je eigenlijk weet dat het niet zo kan zijn?

Bedankt! Ik wil die test doen voor de zekerheid. Dit is de eerste maand dat ik de pil slik, en dan moet je de eerste 7 dagen nog met condoom doen. De 7e dag hebben we dat niet gedaan, maar ik was net ongesteld geweest + hij kwam niet. (fijne info haha) de kans is dus behoorlijk klein, maar ik ben ontzettend misselijk. Denk zelf dat het gewoon een bijwerking van de pil is, omdat m’n lichaam er nog aan moet wennen. Maar vriendin en moeder maken zich zorgen, en mocht het zo zijn kan 'k het natuurlijk nu maar beter gelijk weten ;p

Het liefste slik ik wel gewoon door, omdat het waarschijnlijk toch niet zo is, en ik in de vakantie eindelijk bij m’n vriend mag slapen. Ben dan dus liever niet ongesteld.

Kan ik gewoon doorslikken en over… 4 dagen ofzo de test doen? Of moet je echt stoppen met de pil daarvoor?

Oke, op die manier. Je kunt wel gewoon testen als je de pil slikt. Ik zou testen op de laatste dag van wat je stopweek zou zijn, zo laat mogelijk dus (want hoe later je test, hoe betrouwbaarder de uitslag).