Zwangerschapstest

Hoi allemaal!

Ik ben al meer dan een week over tijd en nu ben ook steeds misselijk en zo… Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan van het kruidvat, hier moest je 5 seconde over plassen, maar na 3 seconde of zo kon ik niet meer plassen… Dus was het te kort. Ik heb hem toen 2 minuten laten liggen en heb toen gekeken en er stond een minnetje. Maar in de bijsluiter stond, als je er te kort of lang over plast er een foutieve uitslag uit kan komen.

Wat moet ik nu doen? Klopt het dat het dan foutief kan zijn?
Wat kan nog meer de reden zijn dat ik nog niet ongesteld ben?
Ik hoop dat iemand ook zoiets mee heeft gemaakt en me kan helpen :slightly_smiling_face:

Geen idee zo lang zou ik ook niet kunnen plassen haha. Zie dit maar als een upje…
Edit; anders koop je een nieuwe en wacht je tot je echt heel heel nodig moet?

Als dat in de bijsluiter staat zal het wel kloppen ja.
Ik zou voor de zekerheid nog een test doen of je misschien bij de huisarts laten testen, dan weet je het echt zeker.

als ik jou was zal ik nog een weekje wachten. de meeste test worden pas meer betrouwbaar als je al 2 weken of langer over tijd bent. wacht tot je ochtendplas zeg maar. ik moet 's ochtends altijd super veel plassen :stuck_out_tongue: en laat dan niet alles in 1x lopen maar plas met een klein straaltje en een beetje voorzichtig zodat het langer duurt haha :stuck_out_tongue:

Als je voor de zekerheid nog een test wil doen, vang je plas anders even op in een potje of iets en dan doe je dat stokje er 5 seconde in?

in een plastic bekertje plassen, en daar het staafje in doen, staat als het goed is ook in de bijsluiter.

Idd xD

Jep, best in een potje doen (:

Doe nog een keer
(dus ergens in)

maar ga er vanuit dat je NIET zwanger want ik had dit ook en ik deed 3 testen (hahaha xDD) en ik was nog steeds neit zwanger en dag later werd ik ongest.

Ja klopt! dan moet je hem er 20 seconde in doen en dat werkt het ook.
ik zal over een weekje nog eens kijken dan:)

20 seconden in een bekertje werkt ook inderdaad. Zo heb ik het ook gedaan omdat ik bang was dat ik het fout zou doen.

kan ook door stress komen dat je overtijd ben en nu word je misselijk omdat jhe denkt dat je zwanger ben!(kan)

maar ik zou over een week iid nog een test kopen en je goed laten informeren want sommige testen die kunnen heel gauw zien of je zwangfer ben en sommige pas later.

Je kan hem ook in een bakje met wat urine houden, dan weet je zeker dat hij god werkt.
En, die misselijkheid komt niet omdat je eventueel zwanger zou kunnen zijn.
Het is onmogelijk om na een week al tekens van zwangerschap te hebben.
Dus, als je het plassen niet zo lang volhoud, plas dan in een bekertje-bakje en houd de test daar gewoon eventjes in.

je hebt er ook 1 van de kruidvat die bevat een pipetje! en moet je in een soort rondje je plas druppen… Die is wel fijner!
Je kan natuurlijk ook doen wat Sombrero zegt :]
Succes

Dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Dat is niet waar. Ik citeer ‘praktische verloskunde’: misselijkheid kan al rond de zesde week amenorroeduur (dwz, vanaf eerste dag van je laatste menstruatie, nu voor TS dus ruim 5 weken geleden) optreden.
Je kan ook prima nu al de test opnieuw doen, de foetus produceert 2 weken na bevruchting (dus vanaf het moment dat je weer ongesteld zou moeten worden) al genoeg zwangerschaps hormoon om een test positief te maken. En anders moet je gewoon eens je ochtendplas naar de huisarts brengen, die kunnen het ook makkelijk nakijken.

Dankjewel! ^^
Ik zal het nog even aan kijken! Ik heb nu wel menstruatie buikpijn inmiddels dus ik denk dat het er aan zit te komen.

veel succes er nog mee!

ja wat al is gezegd, in een potje plassen. Maaar dan moet je er wel voor zorgen dat het potje goed schoon is. dus schoonmaken met wat zeep of afwasmiddel, daarna heeeeel goed uitspoelen en daarna afdrogen.
succes.

Oeeeh ben net ongesteld geworden. Maakte me weer eens druk om niks (of nou ja voor de eerste keer haha!) Normaal ben ik na 2 a 3 dagen al ongesteld. Thanks voor het advies in ieder geval! :slightly_smiling_face: