Zwangerschapstest

Vorige week woensdag is er een klein ongelukje gebeurt tussen mij en mijn vriend. Die volgende dag ongeveer twaalf en een half uur later heb ik de morning-afterpil geslikt.
Ik heb geen last van bijwerkingen gehad.

Nu acht dagen na dat ongelukje ben ik ongesteld geworden, dit wel 7 dagen voor gepland. En dit ging vanmiddag gecombineert met hevige buikkrampen, eenmaal overgeven, zweten en het bijna flauwvallen. Gelukkig ben ik er nu weer bovenop.

Dit is wel eens vaker gebeurt als ik ongesteld was en ik ben één keer of misschien twee of drie keer eerder een week te vroeg geworden.

Volgens een vriendinnetje kun je als je zwanger bent ook ongesteld worden maar ik zit te twijfelen.
Ik zelf geloof niet echt dat ik zwanger ben omdat ik geen verdere symptomen heb en ik heb diabetes waardoor het sowieso ook volgens mij moeilijker is om zwanger te raken heb ik ergens gelezen.

Maar mijn vriend heeft liever dat ik mezelf laat testen en die vriendin ook, ik kan mezelf daar in vinden en heb ook echt geen behoefte aan een kind nu. Maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik niet zwanger ben en zo’n test dan toch weer allemaal geld en stress opleverd, vooral omdat ik die troep ook niet vertrouw.

Iemand tipsz?

En sowieso zo’n test kan ik niet uitvoeren als ik ongesteld ben of wel?

zo’n test kost bijna niets
je hoeft echt geen clear blue test te doen hoor.
Bij de bigbazar heb je er al 2 voor een euro ofzo
en bij kruidvat ook 2 voor 5 euro ofzo.
Ik kan me niet voorstellen dat dat teveel geld is.

gewoon die test doen. Een kind is nog duurder en levert meer stress op.
Netzoals twijfelen trouwens.

You’re right, daar zeg je me wat. Maar ik heb echt iets in me dat zegt dat duurdere producten beter werken

Misschien kan je vriend meebetalen aan de test? Gezien hij ook graag heeft dat je je laat testen.

Nee duurdere producten zijn niet beter
een test mag alleen in NL worden verkocht als deze betrouwbaar is.

het enige is dat clearblue er een merkje op heeft
er heel fancy uitziet
veel te dure reclame maakt
en vertelt of je 2 weken zwanger bent of langer dan 2 weken

Alle zwangerschaps testen moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat ze op de markt mogen komen. De zwangerschapstesten van action/kruidvat oid werken net zo goed. Clearblue heeft alleen meer mogelijkheden + er zit een marketingmachine achter(wat de prijs verhoogd waarschijnlijk :wink: ).

Ja oké, daar heb je me weer.
Klinkt verder eigenlijk ook logisch.
Thankss

Hoe kan er een klein ongelukje gebeuren? En lees de bijsluiter van je map. En ja ik zou een test doen, 14 dagen nadat je seks hebt gehad.

Een test kan zeker geen kwaad. Zoals ik hier boven ook al las: vraag je vriend anders om mee te betalen als je het geld écht niet kan missen voor een duurdere test (en dit kan natuurlijk ook bij een goedkopere test). Hij is even veel verantwoordelijk als jij.

Tja, die dingen gebeuren denk ik maak altijd

Dat je nu eerder en heftiger ongesteld bent geworden komt waarschijnlijk door alle hormonen in de MAP.
Zwangerschapstest kost maar een paar euro en dan heb je tenminste geen stress meer. Maar de kans is echt heeeeeel klein dat je zwanger bent omdat je op tijd de MAP hebt genomen. Plus, wat is er exact gebeurd? Dat maakt ook wel uit voor de kans dat je zwanger bent. Is hij echt in je klaargekomen bijvoorbeeld?

Ja sorry maar dat is best wel onzin. Die dingen gebeuren niet zomaar, je hebt bewust onveilige seks gehad. De map is geen snoepje om zo in te nemen, dat heeft best wel een impact op je gezondheid (zoals je gemerkt hebt).

Wij hebben niet bewust onveilig seks gehad. Het condoom was gescheurt. Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt?

Zet dat dan in je beginpost? En gebruik dan een betrouwbaarder anticonceptiemiddel, als je toch een vaste relatie hebt. Jij zegt alleen maar dat je per ongeluk (oke oeps dat staat er niet, maar je snapt mijn punt) onveilige seks hebt gehad. Ik lees dat als, oh ik had zin in seks maar geen voorbehoedsmiddelen bij, #yolo. Zet er dan een beetje meer informatie bij als je niet wilt dat mensen ergens onzin vandaan halen.

^een condoom is toch een anticonceptiemiddel? Als zij niet aan een andere wilt, is dat haar goed recht.

Verder mag je hiervoor terecht in het ‘ben ik zwanger’- topic