Zwangerschapstest

Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar als je zwangerschapstest een heeel klein beetje positief lijkt te zijn, ben je dan zwanger?

En als je net zwanger bent, voel je je dan niet zo lekker?

Dit gaat btw niet over mij.

-

Het meisje waar ik het over heb laat binnekort bloed prikken omdat ze misschien pfeifer heeft. Maar laatst vertelde ze me dat ze eigenlijk al zeker weet dat ze geen pfeifer heeft, ookal had ze zich nog niet laten onderzoeken. Zo iets kan je alleen van jezelf zeker weten als je dus weet dat je wat anders hebt (zwanger?). Ons gesprek werd toen onderbroken en ze kon me niet vertellen waarom ze wist dat ze geen pfeifer had. Ze wilde er dus niet met iedereen over praten, zelfs niet met een van haar beste vriendinnen.

Dat is dus informatie die ik ook over haar heb.

Toen ik zwanger was, had ik degelijk wel last van morgenmisselijkheid (zo noem ik het maar even xD), dan was irritant! alles wat ik at kwam eruit… maargoed, dat verschilt per meisje/vrouw. Een klein beetje positief?..

Het positieve streepje was een beetje zichtbaar =P
Ik heb geen ervaring met zwangerschapstesten, en ik heb het ook maar van haar vriendinnen gehoord.

Misschien moet ze een week wachten en dan nog ene doen, er zitten meestal toch meerdere testjes in een doosje.

ik zou of een doktersafspraak maken of nog een zwangersschaptest halen, want sommige zwangerschapstesten geven eerst negatief aan, en als je later nog eentje doet is het positief, dus gewoon nog een x proberen.

Ze kan dan misschien over een week zo’n test van Clearblue kopen, die is wel wat duurder maar dan staat er bijvoorbeeld ‘‘Zwanger 3-4 weken’’ of ‘‘Niet zwanger’’.
Dat is dan wat duidelijker.

Positief = Positief, ookal is het maar een klein beetje. Tenminste dat stond in de gebruiksaanwijzing van die ik heb gebruikt.
En je hebt weleens dat zwangerschaptesten fout zijn ja, maar het kan alleen fout negatief zijn, nooit fout positief.
Dus dan is ze zwanger…

Blijkt dat ze een condoom twee keer achter elkaar heeft gebruikt.

Is dat heel dom of ligt dat aan mij?

Dus waarschijnlijk is ze zwanger. Arme kind is nog maar 16 jaar.

het is of positief óf negatief. niet een beeeeetje positief. dan zou er een half kind in je groeien ofzo.
ga naar de dokter die kan je meer vertellen.

Dat is niet heel slim nee. Maar om dan meteen de conclusie ‘zwanger’ te nemen, hoeft ook niet.
Er is een kans dat ze zwanger is, maar die is opzich nog niet heel groot lees: Het moet precies op het juiste moment, en het condoom moet dan idd gelekt hebben.
Dit is geen goedprating, want het veilig doen moet altijd. Je weet nooit!
Maar als ik dit nog eens nalees, zie ik dat jij de conclusie getrokken hebt?
Dus je weet het niet eens zeker.
Wie weet heeft ze gewoon geen pfeiffer punt.

Als ik iedereen mag geloven is positief gewoon positief. Dus een beetje positief betekend dat ze zwanger is. En aangezien haar zwangerschapstest een heel klein beetje positief was, is de kans klein dat ze toch niet zwanger blijkt te zijn.
En ze heeft me verteld dat ze zeker weet dat ze geen pfeifer heeft, ze weet dus dat ze wat anders heeft. Misschien weet ze al dat ze zanger is.

ja, had ik ook een keer, en toen bleek na 9 maanden toch iets uit mijn kont te komen.

Altijd 2 testen doen.
ze zijn niet altijd betrouwbaar.

:expressionless: )=

ik lig hier he-le-maal plat XD

maar ontopic:
waarom vraag je het niet aan die vriendin zelf?

meestal = de vriendin van een vriendin de vriendin zelf:$
ik bedoel niet perse jou maar gewoon:$

Wat moet ik aan haar vragen?

Ze krijgt trouwens bennekort de uitslag van haar bloedtest, en dan weet ze zeker of ze zwanger is, of niet.