zwangerschapstest vanaf eerste symptomen?

Hoi allemaal!
De laatste paar dagen heb ik me enorme zorgen gemaakt. Er is namelijk een heeeeel klein kansje dat ik zwanger ben. Ik gebruik de pil al ongeveer een jaar en ben deze nog nooit vergeten. Wel heb ik met mijn vriend seks gehad zonder condoom. Hij is niet in mij gekomen, maar er is natuurlijk wel voorvocht vrijgekomen. Dit was pas 2 à 2,5 weken geleden geleden. Toch beeld ik me nu de hele tijd in dat ik zwanger ben en ik meen de steeds dingen te voelen in mn buik. Ik weet dat de kans dat ik zwanger ben zeer klein is, maar als ik nu al denk symptomen te hebben, betekent dat dan ook dat ik meteen al zou kunnen testen? Als de symptomen van zwangerschap komen zou dat theoretisch gezien mogelijk moeten zijn toch?

Liefs en bedankt alvast!!

Je bent niet zwanger, dus waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een zwangerschapstest.

Ik zeg inderdaad zelf al dat de kans erg klein is, maar ik wil een bevestiging, omdat ik nu de hele tijd rondloop met een naar gevoel…

Als hij geen enkele keer klaar is gekomen en het alleen voorvocht was (dus ook niet klaargekomen een paar minuten ervoor). Dan hoef je je nergens zorgen over te maken, aangezien in het eerste voorvocht dat hij kwijtraakt geen spermacellen zitten die productief zijn en je dus zwanger kunnen maken. Twijfel je echter toch, dan toch maar een test. Scheelt je een hoop paniek en stress.

Maar dan nog, ze slikt de pil. De kans dat ze door de pil zwanger zou kunnen worden door voorvocht is echt heel klein.

Thanks voor jullie reacties! Ik ben helaas vergeten of hij daarvoor nog is klaargekomen… dat zou dan wel minstens een uur ervoor geweest zijn, maar ik denk dat dat alsnog te kort ervoor is om geen spermacellen in het voorvocht te hebben, dus dat is ook een beetje mijn zorg. Zou die test dan nu al gedaan kunnen worden (aangezien ik nu al symptomen denk te voelen en die voor zover ik weet er niet zijn voor de innesteling)? Als iemand daar antwoord op heeft zou je me er erg blij mee maken :slightly_smiling_face:

Waarom ben je eigenlijk aan de pil?

Weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar mogen jullie best weten. ik begon met de pil tegen buikpijn en huidproblemen, maar de pil die ik heb (ethinylestradiol levonorgestrel) beschermt ook tegen zwangerschappen, dus ik heb niet hoeven switchen toen ik een relatie kreeg.

Het zit waarschijnlijk in je hoofd, dat je symptomen voelt.
Heb je de pil op tijd en correct geslikt? Dan is er vrijwel geen kans dat je zwanger bent. Zo simpel is het. :cold_sweat:

Ik heb de pillen allemaal geslikt, ook op tijd, met een maximaal verschil van 3 uur tussen tijd van inname (dus bv de ene dag 8 uur, andere 11 uur). Ik blijf het eng vinden omdat ik nog steeds telkens die symptomen denk te voelen, maar misschien focus ik er inderdaad te veel op.

Als iemand nog antwoord heeft op mijn vraag hoor ik het graag :slightly_smiling_face:

Welke symptomen heb je dan precies?

Ik zeg het alvast, ,je bent gewoon niet zwanger. Maar je kunt in principe na ongeveer twee weken een zwangerschapstest doen; maar hoe later, hoe betrouwbaarder. Dus je kunt als dit puur voor je eigen gemoedsrust is beter nog een weekje wachten.

ELKE pil beschermt tegen zwangerschappen. Daarom is het ook een ANTI CONCEPTIE pil :slightly_smiling_face:

Bij de action heb je goedkope zwangerschapstesten, die testen hoeven ook helemaal niet zo duur te zijn eigenlijk want het is een vrij simpel papiertje dat het hCG hormoon aantoont, Dit hormoon is pas aantoonbaar ná de eerste ongesteldheid (dus wanneer deze had moeten zijn). Daarnaast is de kans dat jij zwanger bent wel zo extreem klein dat je je volgens mij geen zorgen hoeft te maken hoor!

Bedankt voor jullie reacties! Qua symptomen: ik heb de hele tijd een soort zeurderig gevoel in mn onderbuik, ben duizelig, moe, en vooral 's avonds misselijk.

Verder klopt het volgens mij niet dat elke pil tegen zwangerschappen beschermt, sommige pillen worden alleen gebruikt tegen bijvoorbeeld acne. Maar als ik het mis heb, oke.

.

Ik denk dat je misschien een keer met je dokter moet gaan praten. Dat bedoel ik niet lullig ofzo maar je ‘mist’ wat kennis merk ik. Er is inderdaad een pil tegen acne, de Diana vgm. Maar ook dat is een anti conceptie pil met als bijwerking dat het acne verminderd.

uhm ik heb al vijf jaar wekelijks seks zonder condoom en gebruik alleen de anticonceptie pil en ben nog nooit zwanger geworden?

dus de kans dat je zwanger bent is echt 0,00000001 procent
hij is niet eens in je gekomen

Het is vrijwel onmogelijk om nu al dit soort symptomen te hebben, maar ok.

Ik vind het niet zo gezond dat je je zo druk maakt ondanks alles wat het tegendeel eigenlijk zou moeten bewijzen. Je bent helaas niet de enige. Hopelijk kan je het de volgende keer beter loslaten.

De kans dat je zwanger bent door de pil heen is echt heel klein. Maar echter het is bij een nicht gebeurd dus het is kan gewoon iedereen die de pil slikt gebeuren.

Het zouden ook symptomen kunnen zijn van andere dingen gok ik zoals bloedarmoede ofzo maar ik denk dat ook zou kunnen dat je lichaam gewoon moe is of je wel een griepje hebt gehad maar er geen last van gehad behalve nu het uit je lichaam is.

Ik zou als je er echt stressed van raakt gewoon ff langs een huisarts gaan om.een.afspraak te maken.