Zwangerschapstest tijdens pil?

Hoi allemaal,

Ik ben 1 week en 1 dag met de pil begonnen. Ik ben op de 2e dag van mijn menstruatie begonnen en de dokter zei dat je dan na een week beschermt ben. Nu heb ik gister seks gehad met mijn vriend maar nu achteraf ben ik toch een beetje onzeker.

Wat ik me afvraag is wanneer ik een zwangerschapstest kan doen (dit wil ik gewoon voor de zekerheid) want ik moet de eerste drie maanden zonder stopweek met de pil doorgaan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Hey,
Ik denk dat zwangersschapstesten het gewoon doen, ook tijdens de pil doorslikken, zegmaar, ik zou zeggen… Probeer het!:slight_smile:

Oke, na hoelang kan ik dan een test doen die het t meest betrouwbaar is?

En kan de morning afterpil ook samen met de gewone pil?

Raar, mijn huisarts zei dat de pil pas na 3 maanden 98% beschermt is tegen zwangerschappen.

In mijn bijsluiter stond ook dat als je op de 1e dag van je menstruatie met de pil begint, je meteen beschermt bent. En van de 2e tot 5e dag na een week.

up

dat verschilt per pil. ik ben ook na 1 week beschermt.

maar koop anders gewoon zo een test. lees de bijsluiter. zal vast wel iets overinstaan. en hij zal wel moeten werken als je de pil slikt. want als je zwanger bent moet je dat zo snel mogelijk weten want dan moet je stoppen met de pil.

je hebt pas het beste resultaat van een zwangrschapstest als je het doet op de dag dat je normaal gezien je regels moet krijgen (later gaat ook natuurlijkà

Maar als ik 3 maanden de pil moet zonder stopweek dan menstrueer ik dus ook niet, dus weet k ook niet precies wanneer ik de test dan het beste kan doen

je moet de zwangerschap test doen op de dag dat je ongesteld hoort te worden…dus als je pil op is maar moet je hem 3 maanden doorslikke…?dat is vreemd …ik heb juist geleerd dat het beter is als je gewoon een stopweek neemt want als je na 3 maanden ongesteld word dan zit er nog heel veel oud bloed in ofzo…nou ja ik slik hem ook vaak door omdat ik zo een last heb van buikpijn dan…nouja succes iig…

als je strip op is denk…?

gewoon de pil door slikken natuurlijk, anders is de kans dat je zwanger wordt groot.
en zwangersschaps testen zijn betrouwbaarder hoe later je ze doet.

en de morning afterpil kan denk ik wel tegelijk, maarrrr die moet je voor 72 uur innemen, en hoe sneller je hem inneemt hoe beter die werkt.

zwangerschapstest werkt niet gelijk. duurt een paar weken voor het hormoon in je plas zit zeg maar xD geloof k iig! ma moet je binnen 72 uur!

Nou het is vannacht gebeurt, dus als ik m morgenochtend om 9 uur haal heeft het dan nog zin?

je kan beter vandaag doen.
gewoon naar een ziekenhuis in de buurt ofzo, of een apotheek als die open is?
je kan het het best zo snel mogenlijk doen.

De apotheek is niet open, en je hebt er sowieso een doktersrecept voor nodig, of gewoon de drogist dus ik ben bang dat het gewoon morgen wordt.

je hebt geen dokterrecept nodig voor de morningafterpil!

tenminste, niet als je even langs de ziekenhuisapotheek gaat.

Maar het ziekenhuis is ver van mijn huis af, kan er niet heen fietsen …