Zwangerschapssymptomen..?

Ik zal het zo kort mogelijk houden.

Ik ben de laatste tijd erg moe zonder reden en heb veel hoofdpijn. Ook ben ik de laatste tijd snel misselijk. Gisteren merkte ik op dat mijn tepels zo gevoelig zijn, dat het meer in de buurt van pijn komt, terwijl ik daar normaal geen last van heb.

Ik besprak het met een vriendin en zij zei dat het op zwangerschapssymptomen leken, wat mij niet logisch leek gezien ik en mijn vriend altijd een condoom gebruiken. Maar toen herinnerde ik me dat die laatst was gescheurd.

Ik ben heel onregelmatig ongesteld, maar ik heb deze maand wel licht bloed verloren. Ik ben nu een week te laat, stel dat ik het elke maand zou worden. Maar ik ben sinds vandaag weer begonnen met de pil waardoor er een grote kans is dat ik pas in mijn stopweek ongesteld wordt of zelfs later.

Graag tips!

Als je deze maand nog ongesteld bent geworden (ik ga er even vanuit dat dat betekend dat je niet zwanger bent) kan het niet dat je nu al zwangerschapssymptomen hebt. Om het zeker te weten: gebruik een test.

Doe een test, dan weet je het zeker. Die krengen kosten 1,50 bij de action dus kost je niet veel en je hebt meteen zekerheid

Nee, ik ben voor het laatst ruim anderhalve maand geleden ongesteld geweest.

Het probleem met zwangerschapssymptomen is dat ze heel erg op symptomen lijken die je krijgt vlak voor je ongesteld wordt. Alleen misselijkheid (vooral in de ochtend) is vaak eentje die bij zwangerschap hoort en niet bij ongesteldheid, maar alsnog is dat geen zekerheid, want je kan ook misselijk zijn door andere redenen (bijvoorbeeld stress, iets wat ook kan zorgen voor een onregelmatige menstruatie).

Ik zou zeggen, doe een test zodat je het zeker weet. Ik heb ook altijd een test in huis omdat mijn menstruatie de laatste tijd ook vaak 1 of 2 weken te laat is. Als het echt lang duurt en ik maak me zorgen, dan doe ik een test en weet ik het in ieder geval zeker. Dan kan ik het ook loslaten, want stressen om een eventuele zwangerschap zorgt er alleen maar voor dat je later ongesteld wordt.