Zwangerschap of niet?

Hallo allemaal,

Ik ben dus bang dat ik zwanger ben. Ik heb heel wat meegemaakt in het verleden en ben ook juni 2015 verkracht en daarvan een (vroege) miskraam gehad. Heb dus sinds dien dus een onregelmatige menstruatiecyclus denk ik.

Mijn menstruatie afgelopen 3 maanden:
2 tm 5 oktober 2015 ongesteld

7 tm 10 november 2015 ongesteld

11 tm 14 december 2015 ongesteld

Ik heb ook een app die aangeeft wanneer ik ongesteld zou moeten worden en dat klopt meestal wel met 1 tot 2 dagen speling. En volgens die app heb ik dus seks gehad tijdens mijn ovulatie op 28 december en op 1 januari. 1 januari was één dag na de eisprong maar er stond nog wel dat ik vruchtbaar ben op die dag.

Ik heb nu een aantal zwangerschapssymptomen denk ik;
Buikpijn sinds paar dagen na de seks

Misselijkheid in de ochtend

Opeens last van roos weet niet of dat iets is?

Rugpijn af en toe

Zeer emotioneel

Grotere borsten, ze groeien al erg lang niet meer en mijn bh zit wel erg strak opeens

Onderbuik doet zeer als er op gedrukt word en als ik op mn buik/rug lig

Soms maagzuur als ik in bed lig

Hoofdpijn

Snel moe, opeens midden op de dag

Hopelijk kunnen jullie me helpen want het is aardig stressvol voor me en ik zou op dit moment liever niet zwanger zijn. Ik kan pas over een week een zwangerschapstest doen.

Xxx Sunnny

Je kan nu nog geen zwangerschapasymptomen hebben.

En ik vind je cyclus best wel regelmatig?

Heb je trouwens onveilige seks gehad of niet?

Had bij mijn vorige zwangerschap ook een week na de bevruchting aantal symptomen. En ik weet ook niet hoor of het regelmatig is of niet maar ik had eerst altijd rond de 30e mijn menstruatie en ik bedoelde eigenlijk dat die nu dus is veranderd… En ik heb onveilige seks gehad

Volgende keer niet meer doen dus. Waarom heb je geen MAP genomen? Is hij in jou klaargekomen?

Vrij logisch toch dat de datum waarop je ongesteld word verandert als je zwanger bent geweest? Of dacht je dat je lichaam een ingebouwde kalender heeft zodat je weer op dezelfde dag van de maand ongesteld wordt. Als je naar het aantal weken kijkt dat er tussen zit is het aardig regelmatig.

Dat je bij je vorige zwangerschap toen al symptomen had, zit waarschijnlijk in je hoofd. Zwangerschapssymptomen kunnen ook zoveel andere dingen zijn. Bovendien heb je stress en dan is het vrij logisch dat je moe en misselijk bent en dat soort dingen. Innestelling vind plaats tussen dag 6 en dag 12. En pas vanaf dan ga je hormonen produceren en dan duurt het nog voordat er dingen gaan veranderen. Je hebt niet zodra de bevruchting plaats vindt past boem grotere borsten en een groeiende baarmoeder. Zo werkt dat gewoon niet. Dus dan kan jij wel zeggen dat je dat toen al had, maar dat is gewoon onmogelijk.

Lijkt me vrij logisch dat hij is klaargekomen, vind het niet zo leuk dat je net doet alsof ik een debiel ben en niet begrijp dat je lichaam veranderd na een zwangerschap. Vroeg me dat gewoon af, is menselijk toch?

Je zegt dat het waarschijnlijk in mn hoofd zit maar heb toch sinds deze week vooral symtomen. Dus de innesteling kan al geweest zijn.

Ik vroeg of hij IN je is klaargekomen. Dan heb je namelijk een grotere kans op een zwangerschap.

Nee ik vind je geen debiel, ik vraag me wel af waarom je een topic maakt maar de antwoorden niet wil horen. Als iemand je iets uitlegt en jij antwoord met ‘ja maar ik heb toch symptomen’. Dan is dat vrij irritant. Wat wil je dan horen.

Ik vind je best een debiel als je onveilige seks hebt en daar niks aan doet.

Je kan zwanger zijn ja, maar je kunt na 1.5 week nog geen zwangerschapssymptomen hebben.

Maar… mijn grote vraag is dan, waarom doe je aan onveilige seks alsof dat heel normaal is en ben je vervolgens bang dat je zwanger bent? Vind je niet dat dat een logisch gevolg is? Denk je daar dan niet bij na? Ik snap dat niet.

Hoe weet jij dat zo zeker als ik vragen mag

Dit inderdaad. Je hebt zelfs bijgehouden wanneer je ovulatie moest zijn, precies op het moment dus dat je onveilige seks had. Je had dus ook al meteen na die onveilige seks een MAP kunnen halen, want je wist dat je zwanger had kunnen worden (dat die kans zelfs groot is rond je ovulatie).

Je kan nu ook niet zoveel meer doen totdat je zeker weet of je zwanger bent en daarna beslissen wat je gaat doen als je zwanger blijkt te zijn.

Dat is niet bepaald hoe bevruchting (en alle hormonen die daarbij horen) werken :’)

je kan echt wel een week na de bevruchting al dingen merken hoor. En als ik zelfs al uit ervaring spreek, bewijs dan even dat het absoluut niet zou kloppen

Er is een algemeen topic voor de vraag of je zwanger bent. Daar kun je in terecht.