Zwanger

he,
Je hoort veel over (ongewenste) zwangerschappen, Was zou jíj doen als je nú zwanger was? Het kindje houden, of Abortus?? Tell me!
(niet dat ik nu zwanger ben hoor, haha)

Liefs,

Uhm weet ik niet eigenlijk…

Ik zou het houden :wink:, want ik leer voor opvoedster, en ik weet er eigelijk al heel veel van ^^

Op dit moment zou ik eigenlijk wel abortus laten doen, eigenlijk vermoord je dan iemand, maar ik ben er nu niet klaar voor dus : doe het gewoon veilig dan gebeurt er toch niks? ; ik spreek niemand aan hoor :wink:

Ik zelf vind abortus ook geen moord, als je er gewoon niet klaar voor bent, moet je het kindje niet houden, vind ik… Maar… als je nou al 30 bent ofzo, en je bent ongewenst zwanger, is dat wel wat anders dat dat iemand van 15 ongewenst zwanger is… Ik vind dat op een of andere manier dat degene van 15 abortus mag, en die van 30 niet… mmm… beetje vreemd, :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook niet echt moord, want het kindje is er niet. Maar ik denk dat als je het laat doen, je wel denkt. Wat voor kindje zou ik gehad hebben, en hoe zou het eruitzien. Hoe had mijn leven er dan uitgezien enzo. Maar ik vind het ook dat het bij 15 en ongewenst is anders is dan dat het bij 30 is !

Ik zou voor de noodpil gaan (kan je anderhalve maand nadat je zwanger geraakt bent nog innemen ofzo), dat vind ik persoonlijk minder “moord” dan abortus.
Maar ik zou het zeker niet houden, mijn ouders zouden ten eerste hééél erg boos zijn als ik zwanger zou zijn en ik of zij hebben geen tijd om ervoor te zorgen en dat wil ik dat kindje dan niet aandoen.
Ik wacht liever nog wel een paar jaar xD.
x

als ik nu zwanger blijk te zijn zal ik het kindje houden, ook omdat ik tegen abortus ben maar ook gewoon omdat wij bezig zijn om zwanger te worden :grinning:

erm geen idee, ik denk dat ik abortus zou laten doen…
Ik hoef zelf later ook geen kinderen ^^

Ik zou het kind houden en door mijn moeder laten helpen met opvoeden zodat ik wel zijn school af kan maken en ik vind abortus WEL moord. Als je er niet klaar voor bent kun je het kind ook laten adopteren. Als je onveilige sex hebt moet je je daar bewust van zijn en de gevolgen dragen. Al ben je verkracht dan ligt dat natuurlijk anders maar dan vind ik nog steeds dat je geen abortus mag plegen…

Als ik nu zwanger zou worden per ongeluk, zou ik het houden ik Word 21 En ik zou het niet wegdoen Zou ik trouwens nooit doen.
Mij ouders zijn daar vrij makkelijk in Gelukkig en zouden me altijd steunen of ik nu geld heb of niet. Dat is wel fijn.
Ik heb langer als 3 jaar met me Mannetje dus als ik het zou krijgen Bv met een Ongelukje dan zou ik het houden!
Abortus vind ik heel erg.

Xxx

Zelfs als je het veilig doet kan er nog iets fout gaan waar je zelf niets aan kunt doen. En zoals je zegt, als je verkracht bent vind ik dat je er zeker wel recht op hebt om te kunnen zeggen dat je abortus wilt. Maar dat is mijn mening ^^

je kunt het nu wel zo zeggen. maar als je écht zwanger bent is het wel heel anders hoor.

Abortus. Ik zou dat kind toch geen goed leven kunnen geven nu.

Houden. Financieel zou ik het ook wel kunnen redden. Van myn studifinanciering hou ik meestal 100 euro over. Dat zou ik dan aan het kind besteden. Ik zou ook kunnen kyken om 2/3 dagen parttime te blyven werken en de rest lekker met t kind knuffelen.

Wat die jongen doet moet hy weten, ik weet zeker dat ik het wel zou redden zónder hem.

Ben ik het niet mee eens. Bij ons in de beurt woont een vrouw met drie kinderen aan de drugs enzo. De drie kinderen zijn nu 3 maanden uit huis. En nu is ze zwanger die vrouw. Die mag van mij aburtus plegen.

Abortus is geen moord want als je abortus laat doen is het kind nog niet levensvatbaar, en ik laat het denk ik wel weghalen

Voor mn 20 ste ZEKER abortus. en stel dat je verkracht werd fzo, dan zit je er al helemaal mee dat je zwanger bent. Ook zul je hééél veel negatieve reacties krijgen, wat natuurlijk niet goed is voor je persoonlijkheid.

Ik weet het niet. Als ik abortus zou laten plegen dan zou ik me mijn leven lang schuldig voelen, je hebt in principe geen moord gepleegd maar je hebt wel voorkomen dat het zou uitgroeien tot baby, daar kun je niets anders van maken. Anderzijds, als ik zwanger zou zijn en ik zou het kindje houden, ik zou het zelf niets te bieden hebben, en je beslist dan niet alleen over je eigen toekomst maar ook over die van je baby: wanneer jij het niets te bieden hebt, wat voor een leven heeft het dan…
En dan weet ik wel dat je ouders dan veel zouden helpen, toch is het dan niet eigen, je moet het zélf kunnen, als je zo flink bent om het te houden moet je er, vind IK, ook zelf voor kunnen zorgen; niet zo dat jij op school zit en je moeder met je baby thuis zit…

Ik denk dat ik abortus zou laten doen. Ik ben dan wel al 21 (en daarom zou ik daar dus ook heeeeel erg over twijfelen), maar ik zit nog midden in m’n opleiding. Ik heb dat kind niets te bieden nu. Woon nog thuis, heb geen geld, studeer nog heel hard… Dus ik ben bang dat ik toch voor een abortus zou gaan.