Zwanger?

Hey!

Ik weet dat hier al een topic voor is, maar er gaat wat informatie aan vooraf en ik wil gewoon heel graag jullie mening want ik zit er echt mee.
Overigens is mijn GS-naam niet mijn echte naam dus ik kan gewoon open zijn.

Ik ben bijna 19 en ik heb al 2 jaar een relatie met m’n vriend. We hebben nog nooit echt seks gehad (dit even terzijde, dit komt door persoonlijke omstandigheden maar is wel handig te vermelden) maar we ‘‘vrijen’’ zegmaar wel met elkaar. Dus we liggen naakt op elkaar en op deze manier komt hij ook wel eens klaar. Hij ligt dan dus zegmaar helemaal tegen mij aan.
Ik ben 3 jaar aan de pil geweest maar sinds 4 maanden ben ik ermee gestopt. Ik vind het maar rotzooi eigenlijk en dacht, dan maar aan de condooms.

Nou hadden we elkaar al 2 maanden niet gezien omdat hij voor studie in het buitenland zit. Anderhalve week geleden ongeveer ben ik bij hem langs geweest. Toen we elkaar weer zagen hebben we natuurlijk fijn geknuffeld en ook gevreeën, maar (wederom door omstandigheden) was ik er helemáál niet met mijn hoofd bij en omdat we elkaar zo lang niet hadden gezien hebben we gewoon niet verstandig nagedacht… hij is klaargekomen tegen/‘in’ mij, zegmaar, maar niet door middel van penetratie, snap? :wink:
De kans is er dus dat zijn zaadcellen ‘in mij’ zijn gezwommen zegmaar. Ik lees deze dingen vaak op internet, en de discussie van wel/geen zaadcellen in voorvocht is niet belangrijk voor me want hij is écht klaargekomen.
Ik hoorde afgelopen maandag ongesteld te worden maar ben het niet geworden. Ik lees ook veel dat als vrouwen stoppen met de pil dat de menstruatie maar moeilijk op gang komt. Maar… ik ben 4 weken na het stoppen met de pil gewoon wel ongesteld geworden. Ik weet dat het heel onregelmatig kan worden. Dit is precies mijn probleem: ik weet niet wat ik nu moet doen.
Op internet staat dat het soms wel een jaar duurt voor het weer komt of regelmatig is. Maar als ik een jaar wacht heb ik al lang en breed een kind als ik daadwerkelijk zwanger ben. :stuck_out_tongue: Haha zonder grappen; wanneer moet/zal ik een zwangerschapstest halen? Wat als ik over een week nog niet ongesteld ben? Of moet ik een maand wachten?
Ik durf er geen te kopen hier in de buurt, iedereen kent me. En bestellen en in een discrete envelop versturen is ook al niet meer zo discreet want mijn ouders vinden het natuurlijk al raar als er een witte envelop voor mij op de deurmat ligt. Ze gunnen me wel privacy maar ik ben gewoon te bang dat ze te nieuwsgierig zijn. Ik durf er nog niet over te beginnen namelijk.

Sorry voor het láánge verhaal, ik hoop dat jullie misschien tips voor me hebben… Oh, en trouwens, alsjeblieft… geen betweterige opmerkingen alsjeblieft, ik wéét dat we fout zaten, en ik ben altijd heel voorzichtig maar nu was het gewoon een keertje een domme domme fout.

Liefs,
Mynthe

een zwangerschapstest moet je eigenlijk doen op de dag dat je ongesteld hoort te worden. en meestal is een zwangerschapstest pas na 2 weken betrouwbaar, omdat het zwangerschapshormoon dan pas aantoonbaar is. Er is ook een zwangerschapstest van predictor die je eerder kan doen. Zo’n 4 dagen eerder. misschien kan je dit proberen? en waarom heb je geen morningafterpil genomen als ik vragen mag?
sterkte en succes!

Als ik jou was zou ik een zwangersschaptest kopen. Ook al is de kans klein en ben je gestopt met de pil… Zo’n test sluit wel dingen uit. Het zal je enorm opluchten wanneer de test zegt dat je niet zwanger bent… En als je het wel bent… Nu ben je er nog op tijd bij. Als je blijft wachten ben je misschien te laat… Met abortus enzo…Geeeen idee hoe jij er over denkt.
Maar dan natuurlijk de kwestie van het halen…
Is het misschien een idee om een naastliggend dorp of stad op te zoeken… Weet niet waar je woont… Maar met de bus kom je al snel een eind…
Je bent 19 en hebt misschien wel een studenten OV nou dan ga je toch lekker naar een uithoek van Nederland. Een plek opzoeken waar niemand je kent!

Succes! (:

maar hoe langer vanaf mijn menstruatie, hoe ‘betrouwbaarder’ de test is toch? ik kan hem nu dan toch al gebruiken?
en ik heb die niet genomen omdat, ja… hoe leg ik dat uit. thuis gaat het heel slecht, teveel om op te noemen. ik zou een week bij hem zijn en een week (na maanden stress) niks aan m’n kop. ik heb er gewoon niet bij stilgestaan en toen ik dat wel ging doen was het te laat voor de morning after. echt heel stupid, ik weet het, maar ik kan er nu niks meer aan veranderen.
hoe moet ik die test halen? zal ik hem in de winkel kopen met het risico dat mensen me zien of via internet met het risico dat mn ouders het zien?
dankjewel in ieder geval :slightly_smiling_face:

dat begrijp ik wel, heb zelf in dezelfde situatie gezeten met het ‘ben ik zwanger?’ en dat is niet zomaar wat. dat blijft rondspoken in je hoofd. ik denk dat je die test wel vast kan doen, je kan ze gewoon bij de etos en da kopen. ze liggen precies naast de kassa, dus je kan het heel snel pakken en gelijk afrekenen zonder dat je de hele winkel doormoet. en als een bekende je ziet kan je altijd nog zeggen dat een vriendin van je zelf niet durfde?
succes!

ik ga er inderdaad een halen. het is me nu duidelijk dat dat het beste is. maar wanneer, zal ik dat meteen volgende week al doen? wachten heeft weinig zin toch?
dan komt mijn tweede probleem… ik dacht eerst dat ze heel duur waren maar het viel mee, maar ik heb dus echt niks om uit te geven… en ook geen ov. ik ga pas studeren in februari dus heb nog geen ov…
ik ben niet gelovig maar abortus komt niet in mijn hoofd op. ik snap de mensen die het doen, maar ikzelf, nooit. hoe bar de omstandigheden ook zijn, ik houd mijn kindje mocht die er zijn…
mijn vriend weet dit ook. hij weet ook dat ik al jaren zeker ben dat ik een kind wil en graag ook vroeg. als het aan mij lag had ik nu al een kind (maar hier word ik ook voor uitgelachen en voor gek verklaard maar dat is dan maar zo).
voor de duidelijkheid; ik heb dit nooit met opzet gedaan, ik weet dat ik het kindje nu veel en veel te weinig zou kunnen bieden en ik zou mijn vriend nooit ‘naaien’ (ha, ha leuke woordgrap ha ha)

Liefs en in ieder geval bedankt.

ja inderdaad. je kent het dus? het zit continu in mijn hoofd en ik zie ineens overal kinderen en luiers en mijn moeder heeft het ineens over kleinkinderen… haha. beetje paranoide word ik. ik ga het inderdaad maar gewoon doen. maandag.

kun je niet wat geld van je vriend lenen? de gemiddelde test bij de drogist is zo’n 10 euro!

Zwanger topic eigenlijk trouwens.

ik vond er eentje op internet van 1,90!
zou dit betekenen dat hij niet betrouwbaar is?
en hij wil inderdaad - uiteraard - meebetalen. we kunnen er gelukkig goed over praten.

maakt dat nou zoveel uit? ik zei al in het begin dat ik wist dat er een topic voor was maar om dit hele verhaal nou daar te doen en niet te weten of mensen reageren op mijn verhaal…
ik heb nu gewoon wat reacties van mensen die me toch een beetje soort van ondersteunen.

Ik kan uit je verhaal nou niet echt opmaken wat er is gebeurd. Er heeft geen penetratie plaatsgevonden, en hij is ‘tegen je aan/in je klaargekomen’. Wat houdt dat nou precies in? Is het sperma wel of niet in je gekomen?
Zo nee, dan kun je eigenlijk niet zwanger zijn. Sperma kan niet van buiten je vagina naar binnen toe kruipen.
Als hij wel in jou klaar is gekomen, dan kun je wel zwanger zijn en moet je inderdaad een zwangerschapstest doen.

Die dingen zijn bij allerlei drogisten te koop (Kruidvat eigen merk testen worden vaak aangeraden). Als je de test per se niet in je eigen dorp/stad wil halen, ga dan gewoon naar een andere stad toe en koop hem daar.

Verder kun je deze vraag inderdaad stellen in het algemene ben ik zwanger-topic.