Zwanger..

Ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest en ik denk dat de meesten mij ook niet (meer) kennen. Maar ik wil even mijn verhaal kwijt…

Ik heb al een tijdje een vriend waar ik super veel van houd, hij is 18 en ik ben bijna 16. We hebben bijna 4 maanden nu maar ik weet zeker dat hij de ware is :slightly_smiling_face:
We hebben dus ook al best vaak seks gehad alleen ben ik een aantal keer de pil vergeten maar ik dacht dat het niet zo’n ramp was. (ja dom enzoo…)
maar ik zou dus halverwege juni ongesteld moeten worden maar op gegeven moment was het al ongeveer halverwege juli en was ik nog steeds niet ongesteld! dus ik was helemaal bang om zwanger te zijn dus deed ik ook snel een test… en ja hoor, ik was al 5 weken zwanger! ik was helemaal in shock en wist niet wat ik moet doen want hallo… ik ben nog 15!! (wel bijna 16)
toen uiteindelijk vertelde ik het mijn vriend en die was ook in shock…
maar oke, om een lang verhaal kort te houden, we hebben heel veel overlegd en ik was echt heel bang voor abortus en ik ben zelf echt tegen abortus dus moesten we wel het kind houden. mn moeder weet het nu ook en die was natuurlijk niet blij enzo maar uiteindelijk heeft ze gezegd dat ze me wilt steunen, gelukkig maar (:
dus ja, we weten nu heel zeker dat we het kindje gaan houden. ik kan het nu nog steeds niet helemaal geloven en ik moet nog steeds beseffen dat het moeilijk gaat worden, maar ik weet dat ik het kan. en mn vriend gaat me ook zeker steunen, weet ik heel zeker. ik ben daar echt heel blij want alleen kon ik het zeker niet. ik ben inmiddels al 8 weken zwanger maar ik moet nog een hele lange tijd tegemoet…
school is ook niet echt een ramp want ik doe nu havo en ik ga dit jaar naar havo4 en ik wil na mn examenjaar toch niet naar hbo denk ik maar gelijk werken om voor ons te zorgen…

dit wilde ik even kwijt en ik hoop dat ik geen haat reacties krijg…

xx.

Ik vind het een heel moedig besluit van je om samen met je vriend voor het kindje te gaan. En ik wil je heel veel sterkte met alles wensen :slightly_smiling_face:

Jeetje zeg, weet je zeker dat jij en je vriend en jullie ouders dat wel aankunnen?

Ik wil niet zeggen dat het niet goed is wat jullie doen, maar is het niet beter voor jullie en het kind dat je het afstaat voor adoptie?

Maar in ieder geval heel veel sterkte!

Ik vind het erg knap van je dat je hebt besloten om het kindje te houden. Heel erg veel succes!

Ik ken je nog, je maakte rare topic’s aan…

Jemig is iedereen ineens zwanger ofzo…

er kwam ook zo’n persoon bij mij thuis langs en die ging ons (ik en mn vriend) heel goed informeren over mn zwangerschap enzo. dat was op zich wel fijn want ik kwam echt van alles te weten wat ik nog niet wist terwijl ik dacht al heel veel erover te weten. :astonished:
maarja ik mag dus de komende 8 maanden niet roken/drinken, wat nog best moeilijk gaat worden maar ik heb het voor mn baby ervoor over! :slightly_smiling_face:
ik ben echt benieuwd of het een jongen of meisje is…
ik en mn vriend hebben ook een bepaald bedrag afgesproken zodat ik niet de enige ben die heel veel geld besteed aan babyspullen en hij niks snap je (:
mn vriend en ik denken er ook nog over na om na de geboorte bij mn vriend te wonen (hij woont in een klein apartement) want ik kan natuurlijk niet met mn vriend en de baby dan bij mn ouders wonen…

we moeten nog zoveeeeeel doen … ik kan het echt niet geloven gewoon

(sorry voor heel mn topic maar ik wilde het gwn kwijt)

Ik zat er vandaag toevallig over na te denken… Toen ik 15 was, had ik ook een ‘relatie’ (of hoe je t wil noemen) met een jongen van 18.
Alleen… ik heb daarna nog meerdere vriendjes gehad, en ik sprak m laatst en ik ben ZO blij dat ik toen niet zwanger ben geraakt… pffoe! Oh mijn god, echt niet normaal. Ik heb nu alweer 6 jaar een relatie met mn vriend, en nee ik ben nog steeds niet zwanger en daar ben ik ook blij om. Mij is het nog veel te vroeg, ookal ben ik nu 23, ik wil er nog ff niet aandenken.

maar knap hoor van je dat je het houdt en samenblijft!

wel lastig om dan nog de overgang van 4 naar 5 havo te moeten maken en om examen te moeten doen terwijl je een kindje thuis hebt zitten.
heel veel succes!

Bedankt iedereen voor de positieve reacties! Ben ik echt blij mee (:

@Electrocutee mn ouders zeiden ook eerst, aangezien ik erg tegen abortus was en ze ook niet wilden dat ik mn leven voor een baby verpest, dat ik voor adoptie moest kiezen. maar ik heb heel lang geweigerd want ik weet dat ik dan gewoon niet goed ga voelen als ik mijn baby, waar ik 9 maanden lang moest voor ‘vechten’, dan uiteindelijk afsta… want het is wel jóuw baby… snap je? misschien beetje raar maar zo ga ik me echt voelen. ik kan het gewoon niet…
maar we zijn er nu écht over uit dat we het kindje gaan houden en ik ben er ook van overtuigd dat ik het kindje goed ga/kan opvoeden.
ik heb vaak 16&pregnant gekeken en dat doet me ook beetje ja… inspireren zeg maar…
mn vriend werkt al fulltime (hij is al 18) en hij heeft een goed inkomen waarvan hij een deel aan de baby gaat investeren
ik heb ook een bijbaantje en ik spaar ook voor de baby
en mn ouders die hebben beloofd om elke maand een klein bedrag te doneren voor de baby (: dus financieel moet het wel lukken

ja, tegen dat probleem zat ik eerlijk gezegd aan het begin ook tegenop
maar mn cijfers zijn nu opzich wel goed dus 4havo moet nog wel lukken
en als het kindje er dan is en ik moet mn examens maken in 5havo, hebben ik en mn moeder besproken dat ik dan mijn baby bij haar laat voor 2/3 maanden zodat ik alle rust heb om te leren enzo (:
maar we kijken dan nog wel, want dat is nog over 2 jaar
eerst even dingen voor de geboorte regelen enzo (:

Ik vind het dapper van je het is joun keuze en zo te zien heb je alles goed onder controle en ben je al goed bezig met regelen. Tuurlijk je bent jong maar ik vind dat je keuze moet liggen aan je situatie thuis ( of je ouders willen helpen, je vriend er mee eens ben , financieel enz ). Ookal ben je jong maar dat hoeft niet te zeggen dat je niet voor je kindje kan zorgen zoals ik al eerder zei het ligt aan je situatie en wat ik zo lees zit bij jou alles wel goed. Ik wens je veel succes en over paar maanden laat je dan foto van je kindje zien en hou je ons op de hoogte met je zwangerschap? vind ik wel leuk om te lezen hoe het met je gaat. Veel succes !

het klinkt alsof je het wel zo goed mogelijk wilt plannen, dat vind ik wel heel goed van je. Het zwanger raken is dan misschien niet heel doordacht :’), maar ik denk dat je het zo wel zou moeten redden. Je zal veel op je ouders moeten leunen waarschijnlijk, en ook niet teveel verwachten van je vriend (maar dat heb je bij dat 16 and pregnant ook wel gezien haha), ik hoop dat het allemaal goed lukt voor je. Bereid je zo goed mogelijk voor he, en eh, als je de komende maanden niet mag roken en drinken (je bent nu 15, hoeveel deed je dat dan?) kun je er maar beter helemaal mee stoppen. Vooral roken is geen goede invloed op je kind, hoe jong het ook is, en meeroken is ook vreselijk slecht. Ik hoop dat je daar gewoon gelijk mee kapt.

Ik vind het echt zo leuk voor je dat je moeder en je vriendje het zo goed opnemen!
Ik heb echt veel respect voor jou dat je het kindje gaat houden! :slightly_smiling_face:
ik wens je heel veel geluk en ik hoop dat alles met je vriend goed blijft en ook dat het kindje een mooi en gezond kind wordt :slightly_smiling_face:
Veel succes ermee!
Liefs!

Bedankt allemaal! Ik ben echt heel erg blij met al die lieve reacties! :slightly_smiling_face:
En @Inspiratieloos2: haha dat klopt ja, ik wil natuurlijk zoveel mogelijk plannen, dat lucht ook vaak op enzo (: En nee, ik rook af en toe maar ik ga nu wel proberen om voor altijd te stoppen en ook met drinken (:
drinken deed ik wel iets meer, elk weekend :blush:
maar dat komt wel goed! (:

Ik ken je nog, je liet berichtjes achter op mn profiel en je kwam Kloot obsessed over.

Ik ken je verder niet ofzo maar zorg er gewoon voor dat je niet afhankelijk van je vriend wordt. Want hoe kut het ook mag klinken, de kans is niet heel groot dat het goed blijft gaan tussen jullie gezien de leeftijd/situatie. Ookal hoop ik anders voor je.
Ik heb respect voor je keuze overigens.

Ik ken je ook nog, je maakte fake/kansloze topics aan. Hmm.

Net als TellMeULoveMe verwijs ik jou door naar het jonge moeders topic :slightly_smiling_face:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/jonge-moeders-topic-117422.-20.html