Zwanger

Heey iedereen,
Ik ben er laatst achter gekomen dat ik zwanger ben.
Ik en mijn vriend willen het kindje graag houden.
Maar nu moet ik het mijn ouders dus vertellen dat ik zwanger ben.
Ik weet niet hoe ik ze dit moet vertellen want ik ben bang voor hun reactie.
Dat komt omdat als ik weleens 16 & Pregnant of Teenmom kijk mijn ouders altijd
negatief over die meisjes praten.
Hoe moet ik ze dit vertellen?!

pfff… denk er aub over na… je hele jeugd gaat eraan…

Tja…gewoon op een kalm moment vertellen? Zit niks anders op vrees ik. Sterkte iig.

hoe oud ben je?

Het is logisch dat je ouders daar negatief over praten, het is voor ouders ook niet leuk als hun dochter/schoondochter zwanger blijkt te zijn.(gaat voor hun ook veel geld en tijd kosten, en jij zult misschien vertraging met school oplopen, weer een klein kind in huis terwijl ze daar net vanaf zijn). Maar je blijft wel hun dochter dus waarschijnlijk steunen ze je wel! Je kunt denk ik het beste met je vriend naar je ouders gaan en ze het rustig vertellen. Vertel ook wat je allemaal al weet over financien, opvoeding en hoe je alles met school wilt regelen (ik neem aan dat je daar al overna hebt gedacht?). En ga bedenken hoe je dat met woonruimte wilt doen…Denk er wel goed overna! Het is iets wat je hele jeugd en leven gaat veranderen en dat van je vriend/familie etc.

Gewoon vertellen, ik denk dat ouders sowieso negatief gaan reageren

Jullie hebben zeker geen anticonceptiemiddelen gebruikt?
Slim zeg…

Ik ben 16 en mijn vriend is 17.

fail.
Dan vind ik je echt dom.
Succes ermee.

Ik denk dat het een behoorlijke impact heeft op je toekomst. Wat vind je zelf van zulke meisjes in dat soort programma’s? Ze willen nog stappen met vriendinnen, ze zien hun vriendinnen wel naar school gaan, maar hebben het zelf te druk om zich daar op te richten… Het kan natuurlijk wel, maar als jij weinig steun krijgt van familie om te helpen bij de zorg van het kind, dan zorgt dat natuurlijk wel voor complicaties.

Hoe oud ben je, hoe sta je momenteel in het leven, hoe oud is je vriend, hoe staat hij ervoor, is er een mogelijkheid dat jullie ondersteuning krijgen bij de zorg van het kind, kunnen jullie het kind uberhaupt onderhouden…? Vraag dat soort dingen maar eerst af voordat je zeker weet dat je het wilt houden…
(ik ben niet een fan van abortus en adoptie, maar als het kind niet goed onderhouden kan worden, vind ik dat wel erg.)

edit; leeftijd is ondertussen vermeld :’) maar denk eens na hoe oud je geestelijk bent. Gezellig uitgaan etc. zal moeilijk gaan met een baby thuis.

^ Waarom is ze dom?

Ik en mijn vriend zijn het er echt over eens dat we het kindje willen houden. Ik weet wat het betekend voor mijn jeugd maar het is onze schuld dat ik zwamger ben dus zijn wij ook bereid om voor het kindje te zorgen. We accepteren de gevolgen, dan ga ik maar minder uit. We hebben het ervoor over.

Ik vind jou dom, door deze reactie.

Zelfs als je de pil keurig slikt, kan je nog zwanger raken. En een condoom kan altijd scheuren.

Wat is er toch met al die botte reacties op girlscene tegenwoordig?

@TS: tsja, er is niet echt een bepaalde manier om het te zeggen. Ik zou gewoon met je vriend erbij aan tafel gaan zitten met je ouders, en het vertellen… Veel succes!

Om zonder anticonceptiemiddelen te vrijen.

Wie zegt dat ze zonder anticonceptie heeft gevreeën? Het condoom kan ook gescheurd zijn en zelfs de pil is niet 100% betrouwbaar. Hoewel ik ALTIJD anticonceptiemiddelen gebruik, kan het mij ook overkomen…

Maar het gaat niet alleen om jullie leven en dat je minder uit zal gaan, het gaat vooral om het leven van een kindje. Kunnen jullie het echt een goede toekomst bieden?
En was het trouwens omdat jullie geen anticonceptiemiddelen hadden gebruikt? Omdat er al wordt geoordeeld hier.

TS vraagt trouwens tips om het aan haar ouders te vertellen, ze vraagt niet of ze abortus moet plegen of niet en ze vraagt zeker niet om commentaar op haar te leveren.

Er bestaat ook nog abortus