Zwanger

ik zou het nooit weg kunnen laten halen.

Lastig, ík zou het nooit weg kunnen halen. Dat zit niet in mijn cultuur, maar asl je het écht niet wilt?

Je kan abortus plegen maar je kan het kind ook laten adopteren. Er zijn genoeg ouders die nog een kindje willen of die zelf geen kindje kunnen krijgen en volgens mij kan je financieel ook alles bespreken met ze, zo kunnen zij misschien je dokterskosten betalen. Je kan het ook houden, maar als jij het niet wil en je vriend wel, dan moeten jullie nog maar eens een goed gesprek met elkaar hebben en ik zou voor de zekerheid nog maar een extra test nemen, gewoon voor het geval dat.

hele moeilijke keuze. Ik raad je aan om eerst informatie op te zoeken over abortus. Het is niet zo simpel als t lijkt. Het kindje word dan namelijk uit elkaar gezogen om zo maar te zeggen, en als er ook maar een inie minie deel zoals een vinger of teen of van de baby in jou buik blijft zitten krijg je vreselijke ontstekingen. Ik weet niet vanaf hoeveel weken dat zo is hoor. Maar ik zal er laatst een programma over en ik schrok er ook van. Ik d8 ook altijd ow abortus kan altijd. Maar ja…je vermoord je eigen kind wel als je er zo over na denkt.
En jullie zijn wel lang genoeg samen indd maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Jij en je vriend kunnen altijd nog babys kirjgen als jullie langer samen zijn. Zoiezo moet je het hier ook goed met je ouders over hebben. Die kennen jou en kunnen jou t beste helpen. Je moet echt niet stiekem abortus gaan doen ofzo!!

Ik zou het ook moeilijk vinden, maar kijk. je bent 17 en er nog niet klaar voor, je kan je studie waarschijnlijk niet goed afmaken en je moet dag en nacht voor je kind zorgen. ik zou het over een paar jaar een keer proberen.

Ik vind juist dat jij wel het laatste woord hebt over jullie kindje. het zit immers in jouw buik en jij moet dat kind gaan baren. jij loopt 9 maanden zwanger rond terwijl meneertje alleen maar zijn kwakje hoeft te lozen en voor de rest niks hoeft te doen.
jullie zijn al lang samen maar jullie zijn nog zo jong. ga eerst maar lekker je studie afmaken en een carriere maken. wanneer jullie groot zijn en genoeg geld verdienen dan kunnen jullie een kindje nemen.
wat vinden trouwens je ouders ervan? ik denk dat je ook heel veel steun uit hun kan halen.

p.s. voor de zekerheid nog maar een testje halen want het is nog maar 2 weken geleden en dat is best nog wel kort

Ik ook niet.

Je moet er goed over praten met je vriend. Het is misschien jouw buik waar een kind in groeit maar dat is later weer weg. Het is ook het kind van je vriend.
Misschien raar dat ik het erbij zeg maar een kind heeft de eerste 6 weken borstvoeding nodig. Als die vriend het kind toch zo graag wil kan hij het kind daarna toch grotendeels opvoeden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je reactie is als het absoluut niet gepland is. Maar denk er wel over na dat als je het laat weghalen je je altijd zal afvragen hoe je kind zou zijn geweest. Ik weet niet wat moeilijker is. Leven met de gedachte dat je een kind had kunnen hebben of een moeilijke start hebben omdat je nog zo jong bent. Je zult er toch zelf over moeten beslissen hoe moeilijk het ook is. Praat erover want het is niet niks om over zoiets te moeten beslissen. Succes!

Ik zou er nog even mee wachten en het laten weghalen.
Vertel je vriend dat als hij van je houdt er nog tijd genoeg is om aan kinderen te beginnen. Ik zou je nu eerst richten op je toekomst. Je bent nog zo jong!

En ik denk dat het nog moeilijker voor je wordt om het kind na de geboorte af te staan. Ik heb het idee dat je nu nog niet echt een verbonden gevoel hebt met wat er in jouw buik groeit. Dat is wel anders na 9 maanden.

Succes ermee in ieder geval, het lijkt me vreselijk moeilijk.

Bedankt om allemaal te antwoorden :slightly_smiling_face:
Ik heb dus met mijn vriendje gepraat, heel lang zelfs, en hij heeft dan toch ook besloten om het weg te halen omdat hij niet wil dat ik mijn toekomst vergooi. Ik moet namelijk nog 2 jaar naar school.

Goed besluit, lijkt mij dan. Heel veel succes & sterkte ermee! Het zal niet makkelijk zijn denk ik…

Ik zou er toch iets langer over na denken dan 1 dag… even alle voordelen en nadelen van alle mogelijkheden opschrijven, je familie om raad vragen, naar de huisarts etc.

Als jullie achter jullie besluit staan is het altijd goed. bedenk wel dat het hiermee makkelijker zal worden…

vanaf dat je 6 weken en 2 dagen zwagner bent heb je wettelijk verlicht 5 dagen bedenktijd tussen het eerste consut en de uiteindelijke abortus in. Dit waarschijnlijk omdat dan het hartje is begonnen met kloppen.

Apart, ik bedacht mij laatst of ik op Girlscene om mening zou vragen als ik zwanger blijk te zijn. En nu doe jij het. Dat vond ik even typisch. Ik kan alleen zeggen volg je hart en dat ik het niet weg zou laten halen. Omdat ik nooit weet of ik later nog kinderen kan krijgen, en dat ik het mij altijd af zou vragen hoe het zou zijn. Heb je het al met je ouders besproken enzo? Maar het is jou leven, succes verder.

ik zou het als adoptie opgeven.

Het klopt dat het even goed zijn kind is als de joune, maar je kunt het risico niet nemen dat hij je ooit verlaat (wat helaas kan gaan gebeuren met alle crisis periode die jullie aangaan als je het kindje houdt) en dat jij dan het kindje op je moet nemen met alle gevolgen van dien…

Abortus verhoogt de kans op miskramen als je ouder bent, maar ik zou het toch doen. 9 Maandag zwanger zijn is ook niet niks en om dan nog het kindje af te staan… Moeder zijn op jouw leeftijd is iets waar je nog niet aan wilt denken dus leg dit je vriendje uit…

Denk ook na wat JIJ het kind te bieden zal hebben, want dat zal eerlijk gezegd niet veel zijn. Je zult zeker weten jaren lang afhankelijk zijn van je ouders en andere familieleden en vrienden. Doe dit jezelf, je familie en vooral het kind niet aan.

[i]‘Baas in eigen buik’, riepen de Dolle Mina’s vroeger.

De keuze is aan jou.
Wel zou ik het tegen je ouders zeggen, als ik jou was. Ookal zullen ze hoogswaarschijnlijk tekeer gaan als ik weet niet wat, dat is ook logisch. Maar ik denk dat ze het wel zullen begrijpen dat zowel jij als je vriend niets aan dit ongelukje kunnen doen. Condooms kunnen eenmaal scheuren. Ik heb het 3 weken terug gehad, vlak na mijn stopweek en was dus 4 dagen aan de pil. Bij mij is het deze week dus ook even spannend.

Mag ik vragen hoe lang je nu zwanger bent? Kwam het echt gewoon door het ene moment dat het condoom scheurde, of is er van te voren iets anders gebeurt?

Overigens; Er zijn heel veel keuzes;

• Een overtijdsbehandeling
  • Een overtijdsbehandeling door middel van een zuigcourettage (als ik het goed schrijf)
  • Abortus.

Denk goed na, maar besef wel dat iedere dag langer denken een dag langer zwanger zijn en dat er dus snel weinig opties overblijven.

Sterkte ermee![/i]

Hoe oud ben je, dan kan je ook kijken of je al genoeg voor de baby kan zorgen, jwz die meiden van Teen Mum kunnen er niet voor zorgen omdat ze nog te jong zijn. dus denk ook gewoon aan je leeftijd ?

Ze is 17. Maargoed. Leeftijd zegt niet alles. Sommige mensen van 50 kunnen nog niet voor een kind zorgen. En als je 16 bent betekend dat niet meteen dat je het niet kan.
Maar je hebt wel gelijk. Ik ben 20 en dan is zo’n beslissing toch anders dan als je 17 bent denk ik.

je moet niet te makkelijk denken over abortus hoor. Heel veel mensen krijgen er daarna een enorm trauma van.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken en het met je ouders bespreken. Het is toch niet draaglijk om zo’n verschrikkelijk geheim als abortus voor jezelf te houden.

maar als ik het goed begrijp ben je zwanger geworden, terwijl je de pil wel goed slikte? want die kans leek me vrij klein.