Zwanger

Nee dit is geen topic om te vragen of ik zwanger ben…
Het zit dus zo, 2 weken geleden was onze condoom gescheurd maar aangezien ik altijd mijn pil neem vertrouwden we erop. Nu moest ik deze week mijn maandstonden krijgen maar ik heb ze niet gekregen. Gisteren zijn mijn vriendje en ik dan een test gaan halen waaruit bleek dat ik zwanger ben. Ik had al lang mijn beslissing genomen en ik zei dat ik het niet wou, nu nog niet. Mijn vriendje daarentegen wil niet dat ik het weg doe. We zijn al 2 jaar en 7 maand samen. We hebben nu zo’n beetje ruzie daarover, wat zouden jullie doen?
Het weghalen omdat het jou buik is en omdat je er nog niet klaar voor bent, of het houden voor je vriendje?

Het klinkt heel vervelend maar als jij er niet klaar voor bent moet je het niet houden!
Abortus is ook echt niet leuk maarja het is wel jou leven wat je eigenlijk half opgeeft voor zo’n kind zoals studie enzo.
Het is niet alleen het leven van je vriendje ook de jouwe! beslis zelf meid :slightly_smiling_face:

Het is jouw lichaam. En daarbij ben je 17 jaar. Je hebt de kennis en financiele mogelijkheden niet. Jullie komen er wel uit. :slightly_smiling_face: Succes meis!

Ik wens je veel succes als eerste. Als jullie nu 2 jaar en 7 maanden bij elkaar zijn is het best serieus… Maar als hij jou verlaat zit jij met een baby en ben jij tiener moeder. Jij wilt het niet, dus moet je het niet doen… Zeg tegen hem dat je het later wilt, moet hij toch best begrijpen?

Ik persoonlijk zou het wegdoen. Ik heb niet de financiele middelen om een kind te onderhouden. Ondanks dat jullie al lang samen zijn en het erg serieus is, zou ik meer kijken naar of je het aankan. Zowel emotioneel als financieel en je moet goed beseffen wat je allemaal op zal moeten geven voor een kind en of je daar tot bereid bent.

Ik zou het ook wegdoen. Het is jouw lichaam, niet die van je vriend. Jullie zijn al zo lang samen, hij zal je vast niet verlaten omdat jij je eigen keuze maakt. Zijn leven staat niet zo erg op de kop als die van jou als jij het kind houdt. Hij kan gedurende de hele zwangerschap door blijven studeren, heeft geen last van de pijn, kan na de geboorte meteen weer studeren of werken. Jij hebt veel meer problemen als je het houdt, plus financieel is het heel veel moeite om een kind te onderhouden.

Ik zou goed gaan praten en bespreken wat de redenen nu zijn om het wel of niet te houden. Als jij nu al denkt dat je er nog niet klaar voor bent, zou ik het echt afraden om het te houden. Je bent nog erg jong en het is een van de grootste verantwoordelijkheden die je kunt krijgen in je leven.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat het beste voor jou, je vriend en voor het kind zal zijn.

Heb je het al aan iemand verteld? Zoals je ouders?

Wtf @ wegdoen omdat het jouw lichaam is… Het is even hard zijn kind als het jouwe! Dus wegdoen omdat t nou toevallig in jou zit, vind ik n beetje bullshit. Maargoed, ik vind abortus sowieso niet fijn, je kan 't niet zelf opvoeden, maar in jouw geval zou ik gaan denken aan adoptie, zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen…

Maargoed, iig heeeel goed praten met je vriend, zeggen hoe je je voelt, wat je vindt, maar ondertussen ook heel goed luisteren & begrip tonen naar hem toe.

Nooit zo’n belangrijke beslissing nemen voor iemand anders dan jezelf:O echt niet.
Succes ermee <3 veel sterkte.

^Volgens mij zijn er nog veel meer adoptiekinderen… na te gaan dat een aantal toekomstige ouders een kind uit het buitenland wil.
(niet om bot tegen te spreken, maar het is een nare gedachte als dat kindje verkeerd terecht komt)

Je moet kiezen wat voor jou het beste is. een kind opvoeden op je 17de is niet niks. En wie zegt dat je vriend voor altijd bij je blijft. stel hij gaat bij je weg omdat het teveel word zit jij met je kind die je voor je vriend toen heb gehouden.

ik zou het iig niet houden voor je vriend omdat hij het wil.

succes met je beslissing xxx

Persoonlijk zou ik het niet houden (dus dan of abortus, of adoptie). Als je er nog niet aan toe bent, dan moet je het denk ik ook niet doen. Het is niet een kledingstuk dat je even moet kiezen of niet, je zit hier voor je hele leven aan gebonden. Stel je gewoon even voor dat je een kind hebt, heb je de middelen om het op te laten groeien zoals jij zou willen? Maar denk ook aan jezelf: zie jij jezelf nu al moeder zijn? Als je nog maar 17 bent is dat best jong, wil je gaan studeren? Dan kan dat voorlopig niet.
Nja, het is jullie keuze. En jullie moeten ook elkaars keuze respecteren, maar er wel verdomde goed over nadenken. Ik snap je vriend best dat hij het misschien wilt houden, maar hij moet er ook bij stilstaan dat het wel een kind is die je dag en nacht aandacht moet geven.
Succes ermee!

Abortus is niet niks. Je moet nagaan ofdat jij je kind een liefdevolle opvoeding kan geven… En natuurlijk kan je dan nog lang niet studeren, maar misschien willen je ouders ook een deel van de zorg op zich nemen? Ik zou er wel goed overnadenken, want het is wel een stukje van jezelf wat je gewoon ‘weggooit’.

Ik vraag me nu af waar het fout is gegaan: je had een condoom EN een pil.
Je hebt niet toevallig medicijnen gebruikt die invloed kunnen hebben op je pil?

Niét houden voor je vriendje!
Kijk, houden, of abortus is jouw keuze, dat bedoelen ze met baas in eigen buik. Dat je het zélf moet beslissen, want jij moet er mee leven.

Je moet er nog even goed over praten met hem, de gevolgen van een kind op zon jonge leeftijd zijn zooo groot! Je moet gewoon goed aan jezelf denken. Heb je wel genoeg geld voor een baby, en genoeg tijd? Jullie moeten samen beslissen en je moet er echt goed over nadenken.

Ik zou het persoonlijk houden, maar ik zit natuurlijk in een andere situatie dan jij…
Maar ik zou het niet houden met als enige reden dat mn vriendje dat wil.
Jij bent degene die het op de wereld moet zetten, en vanaf dat je dat gedaan hebt ben je voor de rest van je leven moeder. Waarom wil je het niet houden? :slightly_smiling_face:

Ik zou eerst even nagaan of je wel echt zwanger bent en je door je dokter door laten verwijzen naar een gynaecoloog.
Bij mij is er namelijk ook ooit uit zo’n test gekomen dat ik zwanger was en bij de gynaecoloog bleek dat ik dat helemaal niet was.

Samen beslissen is het beste, maar het is en blijft jouw lichaam. Maar maak er niet gehaast een beslissing van, of je het weg laat halen of het laat zitten het zal je altijd bijblijven!