Zwanger?!

Hoii,

Er is iets waar ik heel erg mee zit en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Een tijd geleden ben ik voor het eerst wat verder gegaan met mijn vriend en heb ik hem afgetrokken. Daarna heeft hij mij gevingerd. Dit is ongeveer 5 weken geleden, maar nu ben ik heel erg bang dat ik zwanger ben. Ik heb verder geen seks gehad maar zou het dan toch kunnen dat er toch sperma te dicht bij de vagina is gekomen waardoor je alsnog zwanger kunt raken? Ik ben nu al 7 weken niet ongesteld geworden en heb nu een soort lichte spierpijn in de buurt van mijn baarmoeder…

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Je kan niet zwanger worden zonder seks. Zoiets zou je toch moeten weten als je verdergaat met je vriend…

Ik dacht dat het misschien zou kunnen dat er toch sperma in de vagina komt zonder dat je echt seks hebt, door bijvoorbeeld vingeren als er nog sperma in de buurt is zeg maar.

Dan zou de vinger enorm diep erin moeten om iets van effect te hebben. En dan nog twijfel ik of zoiets echter een kans zou hebben.

Geen idee hoe oud je bent. Maar kijk voor seksuele voorlichting eens rond op internet en sla een biologieboek open voor je nogmaals seks hebt. Het gegeven dat je zo weinig kennis hebt is inderdaad zorgelijk als je ondertussen wel seks hebt. Niets om je aan te vallen, alleen maar bezorgdheid dat je straks wél zwanger bent.

Volgensmij snap je mijn verhaal niet helemaal. Ik ben nog gewoon maagd, alleen is handwerk wel te pas gekomen en wist ik niet of je door het vrijgekomen sperma zwanger kunt raken.

Handwerk is ook gewoon seks.

In ieder geval moet je toch echt penetratie met zaadlozing (dus piemel in vagina) hebben gehad om zwanger te raken.

Handwerk en mondwerk zijn gewoon in te delen in ‘het hebben van seks’. En dat je niet weet dat je zonder dat hij zijn piemel in je gestoken heeft, niet zwanger kan raken is informatie opzoeken over seks (oraal, anaal, handwerk, friemelen, neuken, gebruik alles wat daaronder valt) absoluut geen slecht plan.

Voorvocht kunnen ook spermacellen inzitten. Dus zodra de piemel in jouw vagina komt, zonder condoom, pil of welk anders (betrouwbaar!!) voorbehoedsmiddel dan ook, kan je zwanger raken.

Je kunt alleen zwanger worden door penetratie. Mag verder in het algemene topic!