Zwanger?

Hoi,
Ik heb vorige week woensdag seks gehad met mijn vriend. Ik zat in week 3 van de pil strip. Ik slik ook antibiotica die (volgensmij) de werking van de pil kan verminderen. De dag na de seks kreeg ik heel veel last van erg overgeven en diarree. Dat heeft zo’n 4 dagen geduurd. Heeft er iemand tips? Kan ik uberhaupt zwanger zijn? Heb zeker wel een paar pilletjes uitgespuugd namelijk

Alleen de pil in combinatie met antibiotica geeft inderdaad de kans al op een zwangerschap. Ik zou dus alvast maar een test halen en wachten tot je menstruatie.

Oke!! Ik heb de pil doorslikken ook gezien als tip ergens… Maar ik dacht juist dat dat beter was van niet… Weet iemand dit?

Ik zou een MAP gaan kopen voor de zekerheid

Aangezien je ook hebt overgegeven is je pil gewoon niet meer veilig. Ik zou hem tot het eind slikken omdat je dan een beter beeld hebt wanneer je over tijd bent (en ook als je iets bloed verliest, is je zwangerschap niet uitgesloten).

Met het risico op wel of niet zwanger worden heeft het niets meer te maken.

’vorige week woensdag’. Kortom anderhalve week na de seks heeft een morning-afterpil al helemaal geen werking meer…

Moet woensdag ongesteld worden. maar een map is toch alleen de eerste 3 dagen na de seks geldig? het is nu 10 dagen geleden dus dat heeft geen zin meer… Heb ook lichte hoofdpijn, pijn in de onderbuik en onderrug en soms misselij. Of het menstruatie klachtjes zijn of eerste zwangerschapssymptomen zijn weet ik dus niet.

Leest niemand meer bijsluiters? Ja, natuurlijk kan je zwanger zijn. Dit soort dingen hoor je te weten als je seks hebt.

Symptonen lijkt me sterk. Zal wel stress of andere redenen zijn.

Als je weet dat je een grotere kans hebt dat de pil niet werkt dan gebruik je voor de zekerheid condooms, einde verhaal.

Staat allemaal in de bijsluiter.

Niet alle antibiotica heeft invloed op de werking van de pil. Lees beide bijsluiters. Neem 14 dagen nadat je seks hebt gehad een test. Verdere vragen mogen in het piltopic of ben ik zwanger topic.